Varierende Hardstyle Bassdrum

@Quantum

klinkt lekker met synth eronder :D Not bad !

@PitchBlack

zou je kick mono zetten.. veder zitten er best leuke geluidjes in.

Ja sorry had perongeluk een stereo shaper op de master staan.. Ben nou bezig met wijzigen.. Eerst ff wijzigen dan ff renderen en dan doe ik in een nieuw project het afmaken met span en maximus compressor etc, is kijken of da wa is..

Laatst gewijzigd:
@ Pitch Black: De algemene opzet van de track is wel cool maar het geheel mist toch power imo. Je intromelo klinkt nogal leeg en je kick daarna mist wat laag. Die tweede melodie vind ik dan al veel beter (qua vulling) maar het klinkt nogal random en je kick lijkt me niet goed geEqed.

Het is mss harde commentaar maar ik denk gewoon dat er veel meer uit te halen valt (niet dat ik het kan hoor).

Okee ik snap het, bedankt voor de comment.. Ik hou van harde commentaar.. Zo kan het alleen maar beter worden toch..
De bedoeling van die eene melody is om een soort trancie sfeertje te creeren en die andere een hardstyle sfeertje zegmaar..

De kick mist idd wat kracht wat al gezegt was, en hij staat een beetje ver op de achtergrond vergeleken met je andere sounds.

Heb je iets van een limiter (of iets anders ?) op je kick staan ?

Ik kwam er een week geleden pas achter dat soundcloud verrekt handig is :P

Dus hier een nieuw stukje van mij:

http://soundcloud.com/joeyvg92/nieuwe-kick-intro

Waarom nog langer wachten? Ik zeg sturen naar Fusion/Scantraxx/Digital age :okdan: Klinkt lekker!
Bedankt voor een nutteloze comment. Hier heeft hij toch niks aan? Geef `m wat concretere feedback waar 'ie iets mee kan om z`n werk te verbeteren.

Note: Ervanuitgaande dat je comment alles behalve serieus is.

Bedankt voor een nutteloze comment. Hier heeft hij toch niks aan? Geef `m wat concretere feedback waar 'ie iets mee kan om z`n werk te verbeteren.

Note: Ervanuitgaande dat je comment alles behalve serieus is.

Mijn post is serieus hoor. Waarom ga jij uit van niet? Beetje kinderachtig..

Nou nou dat is wel erg voor barig om te zeggen dat ik em al kan opsturen naar een van de grote..
Heel die compressie enzo is nog nie goed, ik had geen limiter erop staan maar nou wel (op verschillende onderdelen) zodat ik em doormiddel van volum, compressie en eq kan boosten en nie alleen de kicks maar ook de lead en some sounds juist verlagen en om te zorgen dat ze niet in het rood komen want dan krijg je ongewenste distortion..
Dus het concept, het geheel is best naar wens, alleen ik zit nog te kloten met dat dus..
Dat is de afmix, en daarna doe ik nog in een nieuw project nog een afmix om het geheel af te maken alleen dat is allemaal niet easy, ik zit nou op test 18 officieel dan :-p Onoficieel denk ik wel wa meer :-p Maar check https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=150909 daar staat nou de test18..

Mijn post is serieus hoor. Waarom ga jij uit van niet? Beetje kinderachtig..
Omdat IK het geheel niet goed vind klinken (en volgens mij velen met mij hier). Er zitten inderdaad een aantal leuke geluiden in, maar de kick, de lead en nog een paar andere dingen zijn nog lang niet goed genoeg om ook maar te denken aan een label.

Zo staat de kick te zacht in de mix, en vind ík de klank van de kick ook niet echt mooi. Wat betreft de lead, vind ik hem te leeg klinken.

Even voor de duidelijkheid: Dit is absoluut geen comment om je werk af te kraken! Maar ik ben van mening, als mensen zeggen dat het perfect is, terwijl het dat (in mijn ogen dit keer) niet is, je er niet beter van wordt. En dat is toch juist de bedoeling?

Ik ga volledig akkoord hiermee. Het is lang niet goed genoeg om nog maar te denken aan een label.
De moeilijkste aan hardstyle is en blijft sounddesign en daar moet je aan blijven werken. Verder is het heel belangrijk, bij alle elektronische muziek, te weten welke sounds je samen in een mix krijgt. De beste manier om dit te oefenen is volgens mij tracks namaken. Ze naast elkaar beluisteren en tweaken tot het er beter op lijkt, dan pas kun je een eigen stijl ontwikkelen die ook tot zijn recht kan komen.

Bij dit stuk van Pitch Black zijn nog problemen met de sounds zelf en met hoe ze in de mix liggen. En dat krijg je heus niet goed met compressie alleen. Wat ik zou doen is volledig opnieuw beginnen en werken aan sounds, leren hoe je ze moet EQen om ze goed tot hun recht te laten komen met andere sounds en dan pas gaan voor het afgewerkte product.

Het is soms jammer voor het werk, maar als het niet goed genoeg is gooi je beter alles weg. Niemand luistert zelfs naar een matige track. Als je het graag doet moet je idd gwn blijven oefenen.

Voila dat is zowat mijn boodschap:d

Back