Varierende Hardstyle Bassdrum

@pitchblack
Ik denk dat je veel te moeilijk denkt met compressie limiters ect etc... hou het simpel en zorg dat je sound design goed is.
Eerst alles op de juiste manier eq'en en werken aan je sound design, Daar heb je veel meer aan dan klooien met compressie enzo. vergeet al die 1001 fx plugins, zorg dat de basis goed is.
Ook al gooi je 100 compressors en limiters op je lead, het zal niet goed worden omdat de basis niet goed is.
zorg eerst dat alles impact en clean klinkt zonder compressie etc... vergeet de illusie dat compressors en limiters of andere fx het veel beter kunnen maken.

succes

Nou het ging er niet zozeer om dat het daardoor beter klinkt maar dat het volume toch hard kan maar dat het niet gelijk allemaal in het rood ging.. Maar in test 22 zijn alle 3 de compressors eraf..
Zolang ik geen fatsoenlijke monitors heb ken ik wel gaan zitten klooien maar echt goed horen hoe en wa het klinkt gu nie matje..
Ik neem zoiezo al het commentaar mee, zodra ik het geld heb dan ga ik ze kopen want op mijn logitech set kende geen muziek maken, is alleen goed voor muziek luisteren van andere enzo.. :-p

Nou het ging er niet zozeer om dat het daardoor beter klinkt maar dat het volume toch hard kan maar dat het niet gelijk allemaal in het rood ging.. Maar in test 22 zijn alle 3 de compressors eraf..
Zolang ik geen fatsoenlijke monitors heb ken ik wel gaan zitten klooien maar echt goed horen hoe en wa het klinkt gu nie matje..
Ik neem zoiezo al het commentaar mee, zodra ik het geld heb dan ga ik ze kopen want op mijn logitech set kende geen muziek maken, is alleen goed voor muziek luisteren van andere enzo.. :-p
Daar hebben ze spectrum analyzers voor uitgevonden :-)

Ik adviseer je SPAN van Voxengo, of Visualizer van NuGen Audio

Welkom in de wereld van de Loudness Warrrrrrrrrrrr

@ Pitch Black: monitors zijn zeker belangrijk, maar ook niet alles. Metering is dikwijls belangrijker. Wat ik meestal doe voor kicks is eentje die ik goed muten maar laten meelopen met mijn kick. Dan bekijk ik de EQing van zo'n kick en vergelijk hem met die van mij. Vooral voor het laag kan dit belangrijk zijn, natuurlijk moet je het ook niet volledig gaan namaken, maar het geeft een indicatie.

Ook om storende elementen in je sounds te vinden, gebruik je best een param. EQ, maak je een zo scherp mogelijke piek (grote Q) en scan je dan het spectrum af op zoek naar een resonerende frequentie. Die filter je best uit omdat die andere sounds zal verstoren in de mix.

Indien iemand anders tips heeft, ze zijn altijd welkom.

@ Pitch Black: monitors zijn zeker belangrijk, maar ook niet alles. Metering is dikwijls belangrijker. Wat ik meestal doe voor kicks is eentje die ik goed muten maar laten meelopen met mijn kick. Dan bekijk ik de EQing van zo'n kick en vergelijk hem met die van mij. Vooral voor het laag kan dit belangrijk zijn, natuurlijk moet je het ook niet volledig gaan namaken, maar het geeft een indicatie.

Ook om storende elementen in je sounds te vinden, gebruik je best een param. EQ, maak je een zo scherp mogelijke piek (grote Q) en scan je dan het spectrum af op zoek naar een resonerende frequentie. Die filter je best uit omdat die andere sounds zal verstoren in de mix.

Indien iemand anders tips heeft, ze zijn altijd welkom.
Layeren :-)
Dat men er nog niet helemaal achter is hoe men "dikke" kicks maakt na... 235 pagina's?
Alles, echt alles wat je nodig hebt voor dikke kicks staat in deze discussie, je moet alleen even vanaf bladzijde 1 beginnen, net als met kicks maken.

Simpel gezegd, 909, eq, dist, filter, eq, lfo filter, dist, etc..

Over je peaks in de resonantie is een goede tip voor beginners, zo krijg je meer controle over het distorted gedeelte.
Zorg eerst voor een lekkere overdrived 909, sla die op als sample en ga dan tweaken, en NIET rechtstreeks uit de vst.
Tuurlijk zijn er zoveel manieren, dit is er maar 1 van.. Doe wat het beste klinkt :-)
Ik heb ook dikke kicks gehoord die met een enkele sine gemaakt zijn, met alleen pitch modulatie en wat filters/distortion..
Het hoeft niet moeilijk te zijn, zolang je maar weet wat je doet en niet zomaar alles gaat oversturen want dan word het 1 bonk terror (wat ook lekker kan klinken notabene) :)

Het is idd waar dat alles wat nodig is hier staat en dat dit topic al 200 bladzijden te lang is moest het puur om de uitleg gaan. Het is nu wel niet omdat iedereen ondertussen al weet dat je gwn een 909, eq, dist, filter, dist, EQ,... moet toepassen, dat het ook goed zal klinken. Daarom blijft iedereen maar snips posten, met de vraag wat er beter kan.
Ikzelf weet ook al meer dan een jaar dat je met gwn EQ en dist een mooie klank krijgt, maar het is nog steeds geen Noisecontrollers/Zatox/Headhunterz/...-kick, dus ik blijf ook gwn bezig met zoeken en oefenen.

Dat van die spectrum analyzer wist ik niet..
De rest wel, en een paar goeie monitors zijn zeker wel handig, want op mijn logitech set krijg ik een vertekend beeld van het audio materiaal..
Span heb ik al een tijdje maar ik weet nog niet hoe die werkt..
Binnekort bestellen bij bax, deze zullen wel goed genoeg zijn: http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mo...e-studio-monitor-speaker/product-details.html
Met name het freqentie bereik vindt ik top, voor dat geld..

@ Homeboy: nice stukje. Mooie sounds, alles klopt. Kick vind ik ook goed.

Ik heb ook nog een trukje: bitcrusher op kicks. Ziehier wat het kan doen met een kick:

Attachments

• bitcrusher.mp3
    161,7 KB · Bekeken: 61
Ik gebruik die van logic. Volgens mij kan elke deftige bitcrusher wat ik doe, ik zet de downsampling op 1x, resolution zo hoog mogelijk en dan gewoon de drive wat openzetten. Dat zorgt voor een distortion effect en het klinkt meestal nog goed ook. Na nog wat verder prutsen en vooral veel EQ aan de kick, ben ik dit bekomen. Ik moet wel nog eens deftig afmixen met speakers, want dit is met de koptelefoon gemaakt.

Attachments

• testkick.mp3
    505 KB · Bekeken: 66
Back