Varierende Hardstyle Bassdrum

@Davidcentral. thx vor feedback ga het morgen proberen. Even tussendoor kheb 2 headsets en gewone boxen soms klinkt op ene echt goed en dan ineens via boxen bijvoorbeeld niet. Zijn monitoren hier een oplossing voor?

@jou stukje zit leuk in elkaar goede eigen stijl. Kick is ook lekker lomp. Alleen naar mijn idee kunnen de screeches wat meer dominant zijn. En misschien iets hogere BPM. maar dat is ook smaak :)

Sow, best rustig hiero. :)

Heb eindelijk weer eens een avondje zitten prullen aan wat geluidjes.
Ik krijg mijn tailsound niet helemaal waar ik hem hebben wil :(, maar opzich begint het wel wat te worden. Tips and feedback are very welcome!

PS. Melodie is van Noisecontrollers - So High (Wat een track is dat zeg :halleluja)

Attachments

• So High.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 51
Sow, best rustig hiero. :)

Heb eindelijk weer eens een avondje zitten prullen aan wat geluidjes.
Ik krijg mijn tailsound niet helemaal waar ik hem hebben wil :(, maar opzich begint het wel wat te worden. Tips and feedback are very welcome!

PS. Melodie is van Noisecontrollers - So High (Wat een track is dat zeg :halleluja)
Die punch! :halleluja Me gusta! Hoe heb je dat specifieke geluid er zo in gekregen? Topje in de EQ?

Heren,

Als ik mijn kicks in een sampler laad (ultrabeat esx24 kontakt) en ik verander de toonhoogte dan mist mijn kick op bepaalde tonen gewoon power. Logisch gezien komt dit omdat de sampler de kick korter en langer maakt ipv de toon te veranderen maar de lengte te behouden.

Ik ben al weken aan het zoeken naar een manier om de toonhoogte te veranderen maar de originele sampel lengte te behouden.. Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

@NessPJ: Klinkt lekker! Ik zou de tail net iets rauwer laten klinken maar dit klinkt ook al goed!

Heren,

Ik ben al weken aan het zoeken naar een manier om de toonhoogte te veranderen maar de originele sampel lengte te behouden.. Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Er zijn 2 alternatieve manieren.
1) je kick maken met een synthesizer/vsti, dan kan je de toonhoogte altijd vrij kiezen

2) je kick "warpen" in vb de sampler van ableton, dan blijft de lengte gelijk bij alle toonhoogtes, groot nadeel is dat als je teveel van je originele toonhoogte afwijkt uw kick meer en meer vervormd gaat klinken. Maar voor enkele halve noten best bruikbaar.

Beste keuze is nr1, die is ook de meest creatieve want je leert een stukje synthese en ontwerpt een eigen stijl!

1) je kick maken met een synthesizer/vsti, dan kan je de toonhoogte altijd vrij kiezen

2) je kick "warpen" in vb de sampler van ableton, dan blijft de lengte gelijk bij alle toonhoogtes, groot nadeel is dat als je teveel van je originele toonhoogte afwijkt uw kick meer en meer vervormd gaat klinken. Maar voor enkele halve noten best bruikbaar.

Beste keuze is nr1, die is ook de meest creatieve want je leert een stukje synthese en ontwerpt een eigen stijl!

Ik zou niet gaan voor keuze 1. Een kick geef je EQ voordat je hem overstuurt. Zowel de pieken als dalen van je EQ gelden voor specifieke frequenties (en dus toonhoogtes). Zodra je in je VST van toonhoogte verandert, verandert ook de hele drive van je kick.

Het beste is om een sample te maken en deze te pitchen. Hierbij moet je gebruik maken van tijdcorrectie (zorgt ervoor dat kick even lang blijft). Als je kick niet lekker pitched dan is die niet goed:)

Laatst gewijzigd:
Na lang niets te hebben gedaan in de studio hier weer een probeersel van mij :)

Alleen de kick, punch moet er nog op, maar dat komt wel goed.

Wilde een beetje eigentijdse kick maken weer.

Attachments

• new kick1.mp3
    128,6 KB · Bekeken: 59
Je kan de EQ ook mee aanpassen aan de nieuwe toonhoogte...
Is wat meer werk, maar voor niets gaat de zon op.

Of je splitst u kick in een korte attack en lange bas.
Als je sustain lang genoeg is kan je pitchen zoveel je wil, dan zal die niet tekort worden.

Er bestaan geen regels voor, soms geven de meest onlogische dingen het interessantste geluid.

Je kan de EQ ook mee aanpassen aan de nieuwe toonhoogte...
Is wat meer werk, maar voor niets gaat de zon op.

Of je splitst u kick in een korte attack en lange bas.
Als je sustain lang genoeg is kan je pitchen zoveel je wil, dan zal die niet tekort worden.

Er bestaan geen regels voor, soms geven de meest onlogische dingen het interessantste geluid.

Klopt wat je zegt, maar als je een hele keten moet aanpassen dan is dat aardig wat werk ;)

Dat valt mee hoor, in vb ableton live kan je alle EQ frequenties koppelen aan 1 macro knop. Je kan deze zo instellen dat alles evenredig omhoog of omlaag gaat.
In andere daw's is het mss meer werk.

Die punch! :halleluja Me gusta! Hoe heb je dat specifieke geluid er zo in gekregen? Topje in de EQ?

Hehe thanks. :)
Is inderdaad een combinatie van Bandpass filter + EQ.
Bij het EQ'en moet je een piek in het laag omhoog brengen rond de 80 Hz en bij het hoog ergens rond de 400 Hz. Het gedeelte daartussen in moet je cutten (alleen niet te grof want dan verlies je weer power).

@NessPJ: Klinkt lekker! Ik zou de tail net iets rauwer laten klinken maar dit klinkt ook al goed!

Thanks, ja de tail klinkt idd nog niet naar mijn zin (jankt te veel, maar klinkt net niet rauw genoeg).
Ik loop de hele tijd tegen het probleem aan dat ik moet kiezen tussen die lekkere hoge noot, of een mooie kraak in mijn tailsound...:erm:

Tnx voor de feedback!

Het is alleen zo dat ik mijn kicks nu via drumazon maak en vervolgens na ongeveer elk gebruikte effect (dist, phaser, filter, ozone, ohmocide) sample totdat ik een kick krijg waar ik tevreden over ben. Vervolgens layer ik hem met andere kicks en uiteindelijk krijg je dan 1 kick die ik dan weer in een sampler wil gooien en daar ligt dan ook het probleem van de lengte van de kick die veranderd bij het pitchen. maw ik zoek een manier om een kick zoveel mogelijk zelf te maken en niet om bijvoorbeeld de hydra ervoor de gebruiken

Is het niet een beetje gek om na elk effect te gaan samplen?
Kan je niet beter al je effecten achter elkaar zetten, daarmee tweaken tot die ècht goed zit en dan pas samplen? Tenzij je die "tussenstukjes" ook ergens gebruikt ofzo? Of zie ik het verkeerd...
Als ik een kick maak ga ik regelmatig terug om bij de vorige effecten nog wat aan te passen enzo...

Zet op je drumazon je decay op het maximum, zo is je kick het langst en kan je genoeg pitchen achteraf...

Na lang niets te hebben gedaan in de studio hier weer een probeersel van mij :)

Alleen de kick, punch moet er nog op, maar dat komt wel goed.

Wilde een beetje eigentijdse kick maken weer.

Dik hoor, wat is dat een E? die schuifel punch zo vind ik wel lekker. Kans is groot dat als je teveel knoeit aan de punt dat je juist dat laag wegdrukt in de staart. Maar ben heel benieuwd of het je lukt het karakter te behouden.

Back