Varierende Hardstyle Bassdrum

Hmm..

Hmm..

Ben ff bezig geweest sinds gisteren..

Attachments

• New hard kick.wav
    8,7 MB · Bekeken: 60
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor de reacties van de vorige snippet

Distortion: Clipdist

And a Lot of EQ

Toch clip dist. Zag in je sig staan dat je cubase gebruikte dus was wel benieuwd welke dist dan. Hopelijk kan ik binnenkort ook de clip dist gebruiken.

Toch clip dist. Zag in je sig staan dat je cubase gebruikte dus was wel benieuwd welke dist dan. Hopelijk kan ik binnenkort ook de clip dist gebruiken.

Welke clip dist? Is dit een cubase fx of een externe vst?

@Druiloor

kick klinkt nog niet af, synth mag ook wel wat werk hebben..

Hier een klein mid-introtje van mijn kant :)

Attachments

• mix 03.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 70
@jrd: lekker! Bazig bezig!
@homeboy: idem.. Lekkere drive! Kick kan ik niet echt beoordelen op de iphone. :)

Zo sé.. Weer een boost voor jullie ego. :D

Die softclipper? :)

Geen sub ? Harder zetten misschien :P Ik zal er ff naar kijken, thnx voor je reactie iig..

Zal het morgen eens proberen, laag is vaak een probleem bij mij, of het is té hard of het is té zacht. Als je goed luistert naar mijn snip dan hoor je wel dat ik gebruik maak van een compressor, nog niet helemaal goed afgesteld :P

Ik probeer (sub)laag eigenlijk zo min mogelijk (lees: vrijwel niet) te compressen. Wel probeer ik juist mijn mix zodanig af te stemmen dat ik het maximale laag kan toepassen zonder dat het eindresultaat gaat brickwallen (clippen).
Referentie is hierin vooral erg belangrijk.... pak gewoon een paar hardstyle tracks en luister naar het verschil in volume/mix.
Ook is het mij al een paar keer opgevallen dat in tracks van oa. Wildstylez een abnormale partij laag rond de 80 hz naar voren is gehaald die qua klank/effect bijna geen meerwaarde bied, maar wanneer je er een track naast legt welke dat niet heeft je toch een klein verschil lijkt te merken in het volume van de kick (als je het dood gaat analyseren dan is het echt een dode en lompe plop die op die plek in de mix zit....waarbij het bijna een neven effect lijkt van het dood compressen van een punch ofzo).

'Zie' eventueel mijn bijlage. Met de mix ben ik best tevreden (zit veel laag in, maar de snip brickwalled nauwelijks).
PS. Niet op de snare letten, die ligt nog net niet helemaal lekker in de mix...

Attachments

• hpsnc14.mp3
    3,9 MB · Bekeken: 62
Laatst gewijzigd:
@JRD
Punt is inderdaad erg mooi en klank in de tail is zuiver. Let wel even bij hogere volumes of die punt niet pijn gaat doen. Misschien een iets dipje geven waar hij nu piekt.
Zit inderdaad een schepje teveel laag in maar absoluut geen punt van zorg.

Klinkt verder echt loepzuiver!

Vermoedelijk heb je geen sub bij die Fostex en mis je net een stukje weergave in het laag met die 5 inch drivers. + hoor je bij de anderen het laag ook minder.

Pitch even een paar keer, al was het alleen omdat dit topic ooit daarvoor is gestart.

@Druiloor
Niet zo'n fan van je rauwere randje. lijkt alsof hij uit fase is waardoor er wat rommelige vibratie op de staart komt. Wat met name in de lage pitches echt storend is. Reverse klinkt netjes, gewoon zoals het hoort maar ben persoonlijk niet zo van de triplet tail, wordt het een beetje hoempa van ;)

Verder klinkt het stukje wel echt zomers maar wordt er voor mij wel een beetje background music van. Betekent alleen maar dat het lekker in het gehoor ligt.

@Homeboy
Zoals altijd weer een echt eigen sound ;) Waarom laat je hem op het eind weer een beetje omhoog komen? Wordt hij een beetje reversed van. Ik neem aan dat het bewust is.
Ik kom dit vaak tegen als je iets te wild gaat EQ-en waardoor er een beetje en band-cut ontstaat.

Pitch even een paar keer, al was het alleen omdat dit topic ooit daarvoor is gestart.

@NessPJ
Ik hoor heel duidelijk dat je sub en crunchlaag naast elkaar liggen. Je crunch klinkt in originele pitch lekker knorrig maar dat verlies je bij het pitchen een beetje. Het lijkt ook alsof het mid laag bij het pitchen te veel stereo wordt. Probeer in eerste instantie je kick echt in het midden te houden.

Misschien heb ik het mis maar pitch je de verschillende lagen apart?
Als je echt een wave/sample maakt van je kick dan pitch het veel beter en behoudt hij ook beter zijn karakter.

Daarmee zeg ik niet dat je een kick niet moet layeren maar wel dat je het resultaat van de layers bounced en daarmee verder gaat.

De punch zou ik opnieuw maken.De overgang naar je tail is niet zo lekker. Je hebt betere punches in het verleden gemaakt ;) Bijv. je "So High" snip

@JRD
Punt is inderdaad erg mooi en klank in de tail is zuiver. Let wel even bij hogere volumes of die punt niet pijn gaat doen. Misschien een iets dipje geven waar hij nu piekt.
Zit inderdaad een schepje teveel laag in maar absoluut geen punt van zorg.

Klinkt verder echt loepzuiver!

Vermoedelijk heb je geen sub bij die Fostex en mis je net een stukje weergave in het laag met die 5 inch drivers. + hoor je bij de anderen het laag ook minder.

:halleluja voor je perfecte feedback
Nee ik heb idd geen sub bij me monitoren maar heb anderen op het oog
en ja pitchen heb ik eigenlijk nog niet getest met deze kick ga ik het ook gauw nog doen
dan horen jullie hoe die klinkt hier eindelijk iemand met nuttige informatie, No Offense
naar de anderen.

xxx

Back