Varierende Hardstyle Bassdrum

Heb vaak dilemma gehad om ze te verkopen en nieuwe te halen ja, maar uiteindelijk is het een kwestie van wennen..

Vergelijken is idd de beste optie (y)

Je moet ook je ruimte akoestisch behandelen. Naar mijn mening belangrijker dan het hebben van goede monitoren. Pas dan zal je versteld staan hoeveel detail je hoort..

+1 behandelen

Mijn KRK's klinken eigenlijk wel belabberd in mijn onbehandelde ruimte. Terwijl ze super strak klinken in de studio box die een vriend van mij op zijn zolder heeft gebouwd.

Daarbij dus, naar een audio winkel gaan en verschillende monitoren beluisteren in een goede ruimte is zinloos. Als jouw ruimte niet okee is. Dan geef je duizend euro meer uit om dikke genelecs te kopen en maakt het geen snars uit voor je weergave thuis.

Zoek eens op youtube op Studio rescue, daar kun je een beetje verschillende afleveringen kijken en de basics zien van hoe je je ruimte zou kunnen behandelen of optimaliseren.

.... helaas zit ik in een woonkamer en stelt mijn vriendin het niet echt op prijs als ik overal schuim aan de muur ga lijmen.... :(

Zoek eens op youtube op Studio rescue, daar kun je een beetje verschillende afleveringen kijken en de basics zien van hoe je je ruimte zou kunnen behandelen of optimaliseren.

.... helaas zit ik in een woonkamer en stelt mijn vriendin het niet echt op prijs als ik overal schuim aan de muur ga lijmen.... :(
Hmm, dat is wel het kijken waard ja. Altijd al interessant gevoden hoe akoestiek werkt, alleen geen zin om lappen tekst te lezen. Filmpjes zijn een zeer goed alternatief! :)

En tja, schuim.. Zie ik ook niet zo zitten eigenlijk. Niet op m`n slaapkamer, waar m`n apparatuu staat, in ieder geval. Ben wel benieuwd wat ik zoal kan veranderen/toepassen om de ruimte te behandelen :)

Hallo allemaal, ik ben een tijdje gestopt met produceren i.v.m. het verliezen van al mijn projecten, kicks, ect. maar ik ga toch maar weer een poging wagen. Leuk dat er hier nog veel voor mij bekende namen reageren:)

Ik ben gisteravond begonnen aan deze kick/bass, en ik moet nu nog het een en ander aanpassen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Bekijk bijlage digitaal_21.mp3

Ha druiloor! Ik herken je nog wel. Volgens mij had je de smaak op een gegeven moment goed te pakken. Ook deze kick is mooi van klank. Het is nog niet een geheel maar dat is met EQ wel op te lossen. De sublaagje klinkt nog iets te veel als direct uit een Vst die ratel er bovenop klinkt super. Alleen moeten de twee lagen wat meer samensmelten. De punt van de kick dus attack een klein piekje geven rond 800hz en alles daaronder een low-shelf of zelfs een cut geven. Dit echt enkel voor de eerste 0,02 sec. Zo krijg je wat meer definitie 'tikje' in de attack.
De vorm van de Bass is mooi. Zit een mooie Ooowwmm klank in ;)

Ha druiloor! Ik herken je nog wel. Volgens mij had je de smaak op een gegeven moment goed te pakken. Ook deze kick is mooi van klank. Het is nog niet een geheel maar dat is met EQ wel op te lossen. De sublaagje klinkt nog iets te veel als direct uit een Vst die ratel er bovenop klinkt super. Alleen moeten de twee lagen wat meer samensmelten. De punt van de kick dus attack een klein piekje geven rond 800hz en alles daaronder een low-shelf of zelfs een cut geven. Dit echt enkel voor de eerste 0,02 sec. Zo krijg je wat meer definitie 'tikje' in de attack.
De vorm van de Bass is mooi. Zit een mooie Ooowwmm klank in ;)

Hey Phye!

Bedankt voor je tips. Ik heb geprobeerd de tok wat meer naar voren te laten komen en de bass meer te laten 'samensmelten'. Ik denk dat het geheel nu veel beter in elkaar zit. Ook even gekeken hoe hij pitcht met een melodietje/synth die ik even snel in elkaar heb geflanst, dus schenk daar a.u.b. niet teveel aandacht aan:P

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=78256&stc=1&d=1332162996

Attachments

• digitaal_39.mp3
    2 MB · Bekeken: 70
Er zit een raar geluid in het hoog als de kick erbij komt. Het samensmelten is in ieder geval wel goed.

Dat vreemde geluid is wat er over is van het mooie rateltje ben ik bang. Klinkt nu als noise.

@druiloor
Je hebt de hele boel wat omhoog gepitcht waardoor de vorm wat is veranderd. Het samensmelten is wel gelukt maar het resultaat vind ik jammer genoeg wat teleurstellend*. Werk je met samples of heb je Vst die het geluid produceren? Of een combinatie? Ik kan je het best van advies voorzien als je met samples werkt. Met samples bedoel ik dus dat je het basisgeluid bounced naar audio.
Niet dat het een perse beter is dan het ander. Ik heb alleen geen ervaring met gelayerde vsti's.

*ik wil je hier niet mee ontmoedigen. Meer dat ik dacht dat het geluid een andere kant op zou gaan. ;). Op zich klinkt het niet verkeerd. Audiofreq maakt ook kicks die ik nooit op die manier zou maken maar klinken toch wel aardig. Van die reversed waarvan de tail gewoon tegen de punch geplakt zijn. Geeft een heel ander karakter dan een 'hard' kick.

Ik ben een beetje bang dat ik je alleen maar verder het bos in stuur. De beste tip die ik kan geven is knip ergens een kick die je mooi vndt uit een track en probeer die ernaast te leggen. Tweak jouw kick tot je dat geluid een beetje kan benaderen. Iets anders de makkelijkste toon voor een kick is een G of G#. Meeste tracks hebben ook een G of G# als root note.

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor de reacties allemaal.

Tsja, dat is het nadeel als je telkens hetzelfde geluid blijft horen want dan kan je zelf niet beoordelen of het nou werkelijk goed klinkt of niet. Ik zit nu ook met een scheef gezicht te luisteren...

@phye Ik heb het geheel uit een vst gehaalt en vervolgens een aantal keer gebounced en aangepast. maar ik ga idd gewoon een andere kick ernaast leggen en kijken of ik het kan benaderen.

@homeboy Bedankt :)

Beste allemaal, ik heb m'n vorige bass gelaten voor wat het is en de laatste 12 uur in logic bezig geweest. Van een 909 blijven clip distorten en EQen met een NC bass als voorbeeld. In totaal zijn het twee verschillende lagen met als punch een geripte NC tok (ik schaam me diep) Ik denk dat ik erg dicht in de buurt zit.. Gelijk een conceptje in elkaar gezet voor een NC achtige track.

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=78285&stc=1&d=1332281961

Attachments

• digitaal_56.mp3
    4 MB · Bekeken: 68
@ Druiloor; Sow dat is even geleden.
Ik snap niet goed welk geluid je nu precies gesampled/geript hebt van de Noisecontrollers?
De snippet klinkt in ieder geval erg lekker. Ik denk dat als je deze volledig uitwerkt er zeker een leuke track uit kan komen.

@ Druiloor; Sow dat is even geleden.
Ik snap niet goed welk geluid je nu precies gesampled/geript hebt van de Noisecontrollers?
De snippet klinkt in ieder geval erg lekker. Ik denk dat als je deze volledig uitwerkt er zeker een leuke track uit kan komen.

Het geripte deel is de punch omdat ik zelf nog weining samples/kicks heb om erin te doen. De tail, bass ect. heb ik uit logic en vervolgens in fl studio geimporteerd. Mac Bootcamp ftw :)

Beste allemaal, ik heb m'n vorige bass gelaten voor wat het is en de laatste 12 uur in logic bezig geweest. Van een 909 blijven clip distorten en EQen met een NC bass als voorbeeld. In totaal zijn het twee verschillende lagen met als punch een geripte NC tok (ik schaam me diep) Ik denk dat ik erg dicht in de buurt zit.. Gelijk een conceptje in elkaar gezet voor een NC achtige track.

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=78285&stc=1&d=1332281961
Dat klinkt idd heel erg Noisecontrollers! Als je echt alleen de tok gesampled hebt is je kick best wel nice! :okdan:
Zeker tegenover je vorige snippet een HELE vooruitgang!

Lead kan in mijn ogen nog wel wat voller, maar is zeker niet slecht! Zoals Ness al zei, als je dit uitwerkt kan het wel een vette track worden, maar pas op dat het niet TE Noisecontrollers klinkt

Haha. Ja dat krijg je als je en track als referentie importeert. Verleiding wordt dan groot om ideeën en kleine truukjes over te nemen. Zoals de roffel met "hey!" erachter ;)

Als je de voorkant pakt van een andere kick ben je snel klaar. Alleen mensen zullen het wel horen (bas zeker) maar het gebeurt wel vaker. Voordeel van de punch is dat het al zon kapotte/distorted transient is. Dat het niet uitmaakt dat hij al gemasterd is.
De tail wil ik nog wel even over de monitoren luisteren.

Maar qua opbouw klinkt het erg leuk! Kan qua sounds nog wel iets voller inderdaad maar om eerlijk te zijn maakt het stukje compositie dat best wel goed. ;)

Het is nu alleen wel meer een remix. Bijna alle samples en FX hits etc. Komen uit je referentie track lijkt wel ;)

@ Druiloor: Die kick is echt goed. Nu nog zelf de punch maken en iets minder op noisecontrollers lijken:D

Ikzelf heb ook nog een poging gedaan, wat denken jullie?

Attachments

• kick2103.mp3
    505 KB · Bekeken: 71
Back