Varierende Hardstyle Bassdrum

Je kan een kick toevoegen door bij het opstellen van je bericht, te klikken op de paperclip. Let er wel op dat het formaat MP3 is, zodat je hem direct af kan spelen - zonder te downloaden!

Oké dan weet ik dat :-)! Zou iemand mijn kick willen beoordelen.. Ik denk zelf dat t lage frequentiegebied beter kan!

HS kick

HS kick

ik heb ook een kick gemaakt , moet erbij zeggen heb het met een koptelefoon gedaan .

wat vinden jullie zit ik een beetje in de goede richting?

a.u.b alleen de kick beoordelen . denk zelf dat er nog wat meer punch in moet .

Attachments

• fuck it.mp3
    501,1 KB · Bekeken: 103
ik wou al zeggen , dacht toch echt weleens een niet varierende kick voorbij hebben horen komen .

@okdan, vind de sounds ok. maar je kick sluit er niet echt bij aan. Ik vind hem nog wat soft en mist power ofterwel wat meer distortion.. Probeer daar aan te werken.

Kickje van mijn kant :

Wat vinden jullie?:)

Attachments

• snippetsnippet.mp3
    506 KB · Bekeken: 81
dutchiedutch , dank voor je reactie, ik vind je kick wel ok klinken ,.. alleen de opvulling vind ik wat irritant , maar gaat hier even om de kick neem ik aan.

hier dezelfde kick van mij met meer distortion en .. gepitched ,. wat vinden jullie ?

Attachments

• nu gepitched!!.mp3
    257,2 KB · Bekeken: 85
@okdan
Probeer je kick meer naar de voorgrond te halen.
Als je een mixje opzet, om de kick in context van een mogelijke melodie te zetten en niet in het niets te laten stampen. Zorg dan dat de kick het hardst is, zelfs wanneer je off-beat geluiden gebruikt. De kick moet altijd de aandacht/focus houden. Je kunt een kick ook layeren, gewoon de hele track/channel dupliceren. Dan van beide het volume iets terug halen. Dit layeren is niet enkel voor volume, maar vult het gehele geluid ook meer uit, geeft het meer body. Beetje als unison op een synth werkt.

Voeg ook pas aan het eind dingen als reverb toe om het meer met de mix te laten versmelten. 2e snip is echter al beter! Pitchen klinkt op zich okee, alleen wel heel lullig zo...

@Dutchiedutch
Sound vind ik wel mooi, mist alleen nog een hoop body. Geld een beetje hetzelfde als hierboven. Bouw de rest van je sounds om de kick heen. Geef de kick, altijd de hoogste prioriteit in de mix. Qua frequentie toebedeling als volume. Ook al is het gewoon een snipje wat je post. Dat maakt het voor iedereen ook makkelijker een oordeel erover uit te spreken.

Er zit gewoon geen attack in okdan, voor mij is het niet meer dan ritme van doffe klanken. Maak eens een layer met een punchy kickje met veel attack.

dank voor de tips , zijn zeer welkom
ik heb geprobberd de kick meer naar de voorgrond te halen.

Phye JE Zegt:
Je kunt een kick ook layeren, gewoon de hele track/channel dupliceren. Dan van beide het volume iets terug halen. Dit layeren is niet enkel voor volume, maar vult het gehele geluid ook meer uit, geeft het meer body. Beetje als unison op een synth werkt.

als ik dezelfde kick kopiert naa een ander kanaal en mee laat lopen ,dan krijg je een soort (ik noem het maar zo ) flanger fx op de kick wat ik nie mooi vind klinken .

ik werk met FL en heb nu een submix kanaal erbij gemaakt , op de eigenlijke kick kanaal .
volgens mij word hij dan ook wat voller.
zou je dit anders nog wat meer uitkunnen leggen a.u.b ?

ik heb de punch ook wat harder gemaakt .

wat vinden jullie nu?

Attachments

• is dit beter.mp3
    585,7 KB · Bekeken: 80
Dat Flanger geluid krijg je alleen als de kicks niet helemaal exact in fase staan. Ik ging ervan uit dat je de kick als uiteindelijk droge sample had. Als jij een FX chain eroverheen hebt hangen waar algoritmes (distortion e.d.) live overheen draaien, dan is layeren geen goed idee.

Wat ik bedoelde zijn puur 2 droge samples exact gelijk afspelen, dan het volume iets terugdraaien.

Los daarvan. Kick klinkt al een stuk beter. Die transient (punt, voorkant, attack) doet het nu ook goed.

Nu alleen nog wat tweaken met EQ maar kun je prima een track mee bouwen! Je zult gedurende de track en het mix werk. De kick steeds wat bij tweaken. Misschien iets meer ruimte aan het laag geven door een dipje te maken rond 200Hz. Er mag ook nog wel wat mid uit. Maar beoordeel dit in je mix. Sommige kicks van Frontliner hebben ook veel mid, maar dat geeft juist energie. Houden je wakker ;)

Pitchen zijn het overigens nog niet helemaal, wat gebruik je voor het pitchen?

P.s. Die voorkant vind ik trouwens echt lekker!

Laatst gewijzigd:
thanks voor je feedback phye,heb er veel aan .

Dat Flanger geluid krijg je alleen als de kicks niet helemaal exact in fase staan. Ik ging ervan uit dat je de kick als uiteindelijk droge sample had. Als jij een FX chain eroverheen hebt hangen waar algoritmes (distortion e.d.) live overheen draaien, dan is layeren geen goed idee.

heb even 2 droge samples samen gedaan en verdomd , je hebt gelijk ! klinkt voller.
dan zou ik deze 2 weer moeten linken naar een send kanaal en daar eventueel de effecten op los gooien, onthou ik voor de volgende keer .

Pitchen zijn het overigens nog niet helemaal, wat gebruik je voor het pitchen?
het pitchen doe ik met portamento/slide in fl , misschien maar beter met monophonic . of hebjeeen betere methode .

P.s. Die voorkant vind ik trouwens echt lekker!

bedoel je de punch/tok ?

@Dutchie

Je kick doet me denken aan die van CodeBlack, nog lang niet in de buurt maar dat tintje heeft ie wel en de staart..

@Okdan

Je tok is idd lekker, voor de rest mag hij wel wat voller van mij.. Keep it up!

Zelf ook bezig geweest, kick is hier al gepost in mijn laatste snip maar heb hem nu iets dikker gemaakt en meer punch gegeven. Dit is een midintro van een track waar ik momenteel mee bezig ben. Als iemand op- of aanmerkingen heeft dan hoor ik het graag.

Attachments

• MuzikIntro.mp3
    3,8 MB · Bekeken: 83
@ Homeboy: Goede mixdown man :) lekkere sounds ook ! vind alleen als je kick omhoog pitcht niet erg mooi:P voor de rest goed bezig !

Dezelfde kick als hiervoor maar met wat andere eq settings etc. Ook ander introtje van gemaakt.

Is de intro te eentonig of niet?

Attachments

• bangbang22.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 85
homeboy bedankt voor je reactie , ik denk inderdaad dat er nog wat aan gedaan moet worden ,denk dat er nog iets wat 50hz meer bij moet .
punch heb ik ooit met hydra gemaakt als ik het goed heb , vond hem er met een highpassfilter en wat eq werk ,er ook wel lekker in passen ,bedankt

ik vind het stukje van jouw goed in elkaar zitten , ik denk alleen dat er wat bas gecut moet worden vind de bass van de kick te veel overheersen .

dutchie :
zo is die fijner te beluisteren

@ Okdan, Op wat voor speakers luister je want vind de bass totaal niet overheersen van Homeboy. Kan van mijn part misschien nog wel wat meer in. Maar hij is nu ook prima:)

Haha het laag is volgens mij prima zo, zou misschien iets zachter mogen.?! En het hoog pitchen klinkt niet zo mooi door die wobble die meedraait, moet daar nog iets anders voor verzinnen..

Dutchie, wat je kan doen is misschien wat meer elementen in je intro verwerken, klinkt wat eentonig zo. En die tik op je punch zou ik iets anders eq-en.. hij is te veel aanwezig.

Back