@homeboy
Voor een 'announce' kick vind ik hem super. Maar je gebruikt deze ook als reguliere kick. Beetje veel verb er in. Hierdoor krijg je teveel mid in de kick, en verlies je definitie in kraak + voorkant en achterkant versmelten te veel met elkaar. Zonde, er zit wel een mooie klank in.
Waarom heb kies je hiervoor? Of is het gewoon zo geƫvolueerd? Wordt er wel een beetje oldskool van.
Zodra je dit echt hard hoort, dan vermoed ik dat je dat irritant kriebelende gevoel in je oren krijgt. Dat ken je vast wel van... Ahum.... wanneer slecht gemasterde hardcore te hard gedraaid wordt.
Is het nog mogelijk om die verb een beetje terug te draaien? Of een paar bounces terug te gaan. Ik overdrijf een beetje in hoe ik het omschrijf, maar dan snap je een beetje wat ik bedoel. Ietsje minder zou het concept nog steeds overeind houden maar toch net iets meer karakter terugbrengen.
Misschien heb je het gedaan om dat modern talking achitg lead soundje, waar ook een kraakje in zit. Niet in de weg te zitten met meer definitie in de kraak van de kick. Ongeveer zelfde frequentie gebied denk ik.
Anyway, ik probeer me altijd een beetje in te beelden wat een kick gaat doen in een grote hal. Dat galmt al onwijs. Als je kick dan op in-ears al wollig klinkt, dan kan je er in de hal geen soep meer van maken. Maar dat is meer gevoel dan echte kennis.
@Dutchie
Even nog wat meer naar voren halen. Attack is okee zo. Staart misschien nog even dubbelen. Moet nog wat meer body krijgen.
@okdan
De 50hz versie klinkt inderdaad beter. Over dat pitchen... Ehmm ja gebruik cubase... of adobe audition, pitched ook goed.
Eind van het staartje moet je een beetje dicht filteren (met name voor pitchen van belang). Probeer hem zo te krijgen dat hij eindigt op een "MMmmmmmmm" als ik Paaahmmmmmmmm of Kaaaahhnngggg.
Omdat de achterkant openblijft, klinkt als "Keeeuuuu", "Keeeuuuu", "Keeeuuuu". Als een klinker klinkt. Gaat dat bij het pitchen steeds meer naar voren komen. Persoonlijk vind ik dat niet helemaal lekker. (kwestie van smaak)