Varierende Hardstyle Bassdrum

Ok Homeboy, ja idd wat eentonig vond ik zelf ook wel. Was er al mee bezig:)

Ok, de punch zou er eens naar kijken. maar hoe vind je de tail en het laag in de kick?

Thnx:okdan:

@Homeboy klinkt veel belovend, erg unieke kick. Zou persoonlijk misschien nog wat meer punch adden.
Beetje lage punch, ben zelf nou niet echt goed in kicks dus beetje lastig om feedback te geven.

@dutchie lekkere kick hoor weinig op aan te merken haha

homeboy :
ik moet er ook bij zeggen(zoals ik bij mijn eerdere post aangaf) ik heb alles gemaakt en beluisterd op de koptelefoon, dus zal een vertekend beeld hebben .
misschien moet erbij mij wel juist veel meer bas in:D:D.

ik heb het even met elkaar vergeleken (luister post) eerst een stukje van josh_and_wesz_-_underground_language dan stukje van homeboy dan stukje van mij met wat 50hz erbij en dan stukje van mij zoals die was .en ik moet zeggen bij mij moest er zeker wat meer bas bij.:D
ik had geen voorbeeld kick gebruikt van ee pro track :o:

Attachments

• even bij elkaar.mp3
    998,5 KB · Bekeken: 95
Laatst gewijzigd:
@homeboy
Voor een 'announce' kick vind ik hem super. Maar je gebruikt deze ook als reguliere kick. Beetje veel verb er in. Hierdoor krijg je teveel mid in de kick, en verlies je definitie in kraak + voorkant en achterkant versmelten te veel met elkaar. Zonde, er zit wel een mooie klank in.
Waarom heb kies je hiervoor? Of is het gewoon zo geƫvolueerd? Wordt er wel een beetje oldskool van.
Zodra je dit echt hard hoort, dan vermoed ik dat je dat irritant kriebelende gevoel in je oren krijgt. Dat ken je vast wel van... Ahum.... wanneer slecht gemasterde hardcore te hard gedraaid wordt.

Is het nog mogelijk om die verb een beetje terug te draaien? Of een paar bounces terug te gaan. Ik overdrijf een beetje in hoe ik het omschrijf, maar dan snap je een beetje wat ik bedoel. Ietsje minder zou het concept nog steeds overeind houden maar toch net iets meer karakter terugbrengen.

Misschien heb je het gedaan om dat modern talking achitg lead soundje, waar ook een kraakje in zit. Niet in de weg te zitten met meer definitie in de kraak van de kick. Ongeveer zelfde frequentie gebied denk ik.

Anyway, ik probeer me altijd een beetje in te beelden wat een kick gaat doen in een grote hal. Dat galmt al onwijs. Als je kick dan op in-ears al wollig klinkt, dan kan je er in de hal geen soep meer van maken. Maar dat is meer gevoel dan echte kennis. ;)

@Dutchie
Even nog wat meer naar voren halen. Attack is okee zo. Staart misschien nog even dubbelen. Moet nog wat meer body krijgen.

@okdan
De 50hz versie klinkt inderdaad beter. Over dat pitchen... Ehmm ja gebruik cubase... of adobe audition, pitched ook goed.

Eind van het staartje moet je een beetje dicht filteren (met name voor pitchen van belang). Probeer hem zo te krijgen dat hij eindigt op een "MMmmmmmmm" als ik Paaahmmmmmmmm of Kaaaahhnngggg.

Omdat de achterkant openblijft, klinkt als "Keeeuuuu", "Keeeuuuu", "Keeeuuuu". Als een klinker klinkt. Gaat dat bij het pitchen steeds meer naar voren komen. Persoonlijk vind ik dat niet helemaal lekker. (kwestie van smaak)

Pfoe, wat een inhoudelijke reacties! Goed om te zien dat er zo op elkaars kick wordt ingegaan :)
Helaas kan ik er nu zelf weinig aan toevoegen...

Behalve dat ik zelf bezig ben geweest met een Code Black/ Toneshifterz achtige kick.. Althans, dat was de bedoeling. Ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden en wat er beter kan/moet.

Wanneer 'ie omhoog pitched vind ik `m niet zo heel geweldig meer, dus daar zit zeker werk in (tips??)

//Edit
Ook even kick met melodie toegevoegd.

Attachments

• Code Black Kick.mp3
    1.006 KB · Bekeken: 95
  • Emptiness_kick2.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 84
Ha Kevv.

Misschien heb je hier wat aan als je die sound een beetje zoekt

Hier een wat ouder filmpje van Elie (Toneshifterz) ik denk dat Corey ook ongeveer zo werkt.
Dit is uiteraard reverse engineered. Dus lijkt zo even makkelijk. Maar gaat veel tijd zitten in luisteren, EQ-en etc.

Betekend wel dat je meer moet bouncen om te kijken wat er gebeurt.

Ha Kevv.

Misschien heb je hier wat aan als je die sound een beetje zoekt

Hier een wat ouder filmpje van Elie (Toneshifterz) ik denk dat Corey ook ongeveer zo werkt.
Dit is uiteraard reverse engineered. Dus lijkt zo even makkelijk. Maar gaat veel tijd zitten in luisteren, EQ-en etc.

Betekend wel dat je meer moet bouncen om te kijken wat er gebeurt.

Elie from the Toneshifterz making a kick drum - YouTube
Ik ben inderdaad begonnen met dit filmpje in mijn achterhoofd. De manier van werken wel opgeslagen, maar tijdens het maken van de kick het filmpje niet meer gekeken om te voorkomen dat ik een kick na ga maken.

Met die melodie erbij lijkt het hoog inderdaad wat weg te vallen

@Rockzorr

thnx voor je feedback, lage punch? Als ik er nog iets aan zou doen was het misschien nog een piekje in het hoog voor de attack, maar ben er best tevreden over zoals die nu is.

@Okdan

Klinkt al een stuk beter, probeer wat layers te maken om meer body te krijgen, layers op verschillende manieren eq-en..

@Phye

Puike inzicht heb jij op muziek, waardeer ik enorm.. De kick heeft wel degelijk een "kraak" maar die heb ik naar mijn smaak gemaakt, wil niet zo'n 12 in een dozijn kick hebben. En dat je die niet zo goed hoort komt idd door die "wobble" die met de kick meeloopt.. Ik heb meer ruimte gemaakt voor andere sounds zodat de tail niet overheersen gaat maar toch de klank een beetje behouden blijft..

Reverb zit wel op de kick maaaaarr.. Die heb ik op "sidechain" met een verb zodat als de kick speelt de verb weinig tot geen effect heeft.. Experimentje.. Goeie zaak dat je ook nadenkt wat een kick zou doen in een hal, ik test het altijd in mijn auto op een dikke sub, en als die kick daar goed klinkt dan moet het goed zijn denk ik haha..

Hier nog een stukje waar je om vroeg, kick is nu beter hoorbaar, ik pitch hem 2semitones omhoog en omlaag.
Ben nog bezig met opbouw en opvulling.. Comments are welkom!

Attachments

• Breakk.mp3
    4,4 MB · Bekeken: 88
@ Homeboy, kick klinkt al goed zo, word steeds beter. Lead nog wat slapjes, maar het is tenslotte een kick topic:P

@ Phye Wat bedoel je precies met het dubbelen van de staart, layeren?

Hoi allemaal, nieuw op dit topic. (:

Ik hoor heel veel goede dingen hier! niveau ligt lekker hoog (y)

ben de laatste tijd bezig met een stukje
Geluidjes heb ik even losjes opgezet, dus dat is niet geweldig maar ik wil eerst de kick goed hebben. Ook nog problemen met het vinden van wat fatsoenlijk vocaal materiaal

Reacties en tips zeer welkom!

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=162282

cheers:kroon:

Hoi allemaal, nieuw op dit topic. (:

Ik hoor heel veel goede dingen hier! niveau ligt lekker hoog (y)

ben de laatste tijd bezig met een stukje
Geluidjes heb ik even losjes opgezet, dus dat is niet geweldig maar ik wil eerst de kick goed hebben. Ook nog problemen met het vinden van wat fatsoenlijk vocaal materiaal

Reacties en tips zeer welkom!

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=162282

cheers:kroon:

Zo, je basis is echt goed! Ritmisch zit het goed in elkaar en qua sounds klinkt het ook niet verkeerd!

Geloof het of niet, heb niks veranderd aan de kick..

Maar doordat hij in deze mix meer ruimte krijgt, geen basje wat in de weg zit. Komt deze sound veel beter tot zijn recht! Dat basje in het intro zit gewoon wat in de weg. Maar het is okee ;) zolang dat maar niet de hele track zo blijft.

Qua compositie moet ik zeggen dat je wel echt betere dingen maakt dan even terug. Dit ligt lekker in het gehoor.

---

Na veel wikken en wegen over Loudness war achtige dingen, is hier de nieuwe master van 'Nothing Inside' even kleine edit voor youtube:

Na veel wikken en wegen over Loudness war achtige dingen, is hier de nieuwe master van 'Nothing Inside' even kleine edit voor youtube:

Sorry dat ik het zeg, maar de kick verdwijnt helemaal naar de achtergrond in de climax. Dat verpest het voor mij een beetje. Voor de rest zit het super in elkaar!

@Phye

haha klopt idd, die wobble loopt lekker mee in de intro, en hij is in principe maar kort dus hou hem er lekker in. Ik ben sinds deze week ook muziekles gaan volgen om het noten spel beter te begrijpen dus als het goed is komen er in de toekomst betere melodieƫn aan van mij :D

Dit is ook wel het meest gecompliceerde wat ik ooit gemaakt heb..

Jouw stukje:

Nieuwe master? Je had hem laten masteren door Raphie las ik? Klinkt dik, alleen persoonlijk zou ik de vocal iets minder hard zetten qua volume. Lekker bezig pik !!

@ Danic lekkere screeches

@homeboy kick klinkt prima, vind de melodie alleen niet zo maar dat is ook smaak
denk als je hier een mooie melodie onder zet dat de kick ook beter tot zijn recht komkt
probeer eens iets met chords ofzo klinkt je lead vaak ook voller

@Phye Heerlijk man dit is ook netjes. Brute vocals, lekkere melo met leuke chords,
goede 2e qlimax, denk persoonlijk dat je de main lead nog wat meer saw kan geven of wat meer
in het hoog equalizen zodat de lead iets meer na voren komt. Verder echt niks op aan te merken
zit erg goed in elkaar

Na het horen van Phye zijn track ook is iets met vocals geprobeerd.Maar is beetje mislukt, is nogal lastig haha.
Lead staat ook niet helemaal goed afgesteld

Ook nog een trance stukje van een remix pack in ekaar gezet, zat wel al midi etc bij maar wel mooie vocals
Als iemand de acapellas wil stuur maar PM.

P.S post het wel in verkeerde topic maar deze is meer active 8~

Binnenkort maar weer is aan kicks beginnen

Attachments

• ideeetjeeee.mp3
    3,8 MB · Bekeken: 78
  • trancy2222.mp3
    3,4 MB · Bekeken: 84
Laatst gewijzigd:
Back