Varierende Hardstyle Bassdrum

klinkt vetjes davidcentral.. gelukkig niet van die blije hardstyle..
de rawness is lekker in je tracks en de kicks klappen ook lekker.
blijf vooral zo doorgaan:okdan:

Het theme van S.T.A.L.K.E.R. in de eerste track ;) Klinkt wel leuk opzich hoor! Ramt goed!
KAn er goed naar luisteren, ook al houd ik meer van het euforische gebeuren...

Tatanka - Eternal (DavidCentral Remix)
https://soundcloud.com/davidcentral/tatanka-eternal-davidcentral
Hier mijn remix van de tatanka contest.. Niet door naar de volgende ronde dus gratis te downloaden haha

Armin van Buuren - This Is What It Feels Like (DavidCentral Remix)
https://soundcloud.com/davidcentral/armin-van-buuren-this-is-what
Super cheesy commercieel radio plaatje ala wildstylez :dubbel:

Het theme van S.T.A.L.K.E.R. in de eerste track ;) Klinkt wel leuk opzich hoor! Ramt goed!
KAn er goed naar luisteren, ook al houd ik meer van het euforische gebeuren...

Hoorde hem ook al in een recente track laatst haha.. Komt uit een film, weet alleen ff niet meer welke..

Weet wel dat titan en ik de eerste waren 8~

@davidcentral: Lekkere kicks man! Heerlijk die raw kicks in die vorige stukjes die je stuurde.

Laatst gewijzigd:
wederom goeie stukken david central.
kicks klappen lekker en heerlijke screetchses.
ik vind die van de tatanka remix contest het beste klinken, omdat die lekker rauw is..
goeie opbouw en breaks op het goeie moment.
goed bezig weer

@ David: zoals al gezegd vermeld was, lekkere plaatjes, vind die Tat remix het wel wat vetter al mag met name synth nog wat meer naar voren komen, nu hoor je met de kick erbij weinig mids. Breaks vind ik in beide tracks erg vet :biertje:

Heb zelf ook weer eens wat op soundcloud gegooid, laat maar weten wat jullie vinden!

https://soundcloud.com/wildenberg/scabtik-into-the-light-preview

@David

klinkt lekker man, beukt goed hier :) Hoe staat het met je hardcore producties dan ?

@Wildenberg

klinkt zeker vet, maar wat Joriz al zegt, klinkt meer als hardcore idd.. Geluiden zijn wel dik (y)

Hier ook weer eens wat na lange tijd van mijn kant, vrij weinig remixis van de Tatanka contest gehoord jammer genoeg dus bij deze..

https://soundcloud.com/dj-homeboy/tatanka-eternal-homeboy-rmx-1

Kick ben ik niet helemaal tevreden over maar doet zn werk prima, lijkt niet hard te staan maar volume is goed zo, harder zetten geeft te veel laag..

Kick ben ik niet helemaal tevreden over maar doet zn werk prima, lijkt niet hard te staan maar volume is goed zo, harder zetten geeft te veel laag..
Dan zou ik je andere geluiden wat lager in volume zetten. De kick mag wat mij betreft ook wel wat harder in de mix hoor. De kick klinkt lekker, maar lijkt in de weg te zitten met de andere geluiden

is dit een beetje de tail de je nodig hebt bij een hardstyle kick ongeveer qwa basis?
en wat moet ik er nog meer mee doen?
extra distorten?filteren?eqén?

EDIT: ik bedoel zit ik zo in de richting?
met pitchen klinkt het bagger. welke techniek moet ik dan toepassen?
ik had iets gezien met note's sliden in fl studio maar dit snap ik niet hellemaal

Attachments

• HS tail.mp3
    71,5 KB · Bekeken: 131
Laatst gewijzigd:

Daar geef je zelf het antwoord al. Snijd dus wat laag weg met een low shelf. -1 tot 03 dB is waarschijnlijk al genoeg. Je moet alleen even goed zoeken op welke frequentie je moet zitten. Vaak is het zo dat hierdoor het mid laag meer naar voren komt en je meer body krijgt. Misschien ook nog iets hoog weghalen. Dan kan vervolgens de kick weer een paar dB harder in de mix.

is dit een beetje de tail de je nodig hebt bij een hardstyle kick ongeveer qwa basis?

ik had iets gezien met note's sliden in fl studio maar dit snap ik niet hellemaal

Nee, sorry! Volg de tutorial van Audiofreq en je bent er ;)! Wel even tremor(voor de kick) installeren en clip distortion (venm voor windows).

Je moet hier zeker nog veel meer mee doen. Persoonlijk denk ik dat het makkelijker is als je een hardcore kick hebt liggen (geen reverse), er een Hardstyle variant van te maken.

De distortion moet veel meer diffuus. Het laag moet tot aan het eind helemaal strak, misschien licht oplopen.
Vergelijk gewoon met kicks uit een bestaande track. Knip een stukje van een maat (4 kicks) en vergelijk met jouw sound. Vind jij het lijken, in de buurt komen?

Dat pitch verhaal zou ik me nog helemaal geen zorgen om maken. Zolang de basis nog niet in orde is. Pitchen heeft overigens voornamelijk te maken met hoe je lage frequenties er uitzien. Een oscilloscoop is daar wel handig voor. Maar je kunt ook een omweggetje nemen door het laag even apart te bouncen. High cut/Low pass op 160Hz met een linear phase 48db/oct attenuation. Kijk of het laag een mooie symmetrische sinus is (de wave form dus).

Indien dat het geval is zal de sound na het pitchen redelijk in orde blijven.

hierbij even een heeel klein stukje outro van mijn nieuwste track :) :okdan:

Attachments

• dnx_preview.mp3
    231,6 KB · Bekeken: 116
Back