Machinedrum en timing?

miketv

Stamgast
Hallo,

We beuken nu al een tijde vrolijk met de machinedrum, maar onlangs gebeurde er iets dubieus.
Aangestuurd in slave mode via cubase, krijgt hetzelfde pattern vanuit de sequencing een subtiel andere sound.

We leggen enkele sounds over elkaar, die klinken consequent vanuit de interne sequencer. Vanuit cubase (alles netjes gequantisized) ontstaat er op een of andere manier bij elke snare hit net ff een ander geluid.

rarara hoe kan dat cq hoe is het op te lossen :stupid

thomas
www.fakemedia.nl

Ik heb geen machinedrum, maar midi stuurt altijd noten na elkaar. Misschien dat de machinedrum sequenser direct de noten aanstuurd en dus 2 noten tegelijk kan uitsturen.

Het verschil in geluid word dan verklaard door de phasing van de snare met een ander geluid.

Hoor je ook verschil als je alleen maar de snare uitstuurd, dan weet ik het niet.

het is absoluut de phasing, maar het is wel vet storend weetjewel weetjeniet. ik denk dat ik het probleem wel heb, maar niet de oplossing

Origineel geplaatst door miketv
het is absoluut de phasing, maar het is wel vet storend weetjewel weetjeniet. ik denk dat ik het probleem wel heb, maar niet de oplossing

Aangezien midi een serieel protocol is, blijf je dit probleem houden als je de MD-sounds via midi triggert. Mogelijke oplossingen:
1) Gebruik alleen de interne sequencer van de MD en slave die aan midi-clock.
2) Wanneer je sounds layert ze niet allemaal een eigen midinoot geven en op die manier triggeren (dan krijg je dus veel midinoten die niet allemaal precies tegelijk aankomen > phasing), maar ze koppelen aan 1 drumsound (die de andere sounds ook triggert) en die met maar 1 midinoot aansturen (waardoor je dus geen last hebt van verschillende midinoten die niet tegelijk aankomen).
3) Samplen ;)

tnx hazes je bent de king,

voel me wel beperkt met deze.. eeh beperkingen.
maar goed. we passen er wel een mouw aan.

Back