Arpeggiator via MIDI

knikkink

Ingeburgerd
kan iemand mij vertellen hoe ik sounds uit de ene synth kan laten 'triggeren' door een synth met arpreggiator.
eigenlijk het zelfde principe als je een drummachine door de de arp van een synth laat lopen.
kan iemand mij vertellen wat ik dan moet instellen in beide apparaten?

In prinicpe moet de ontvangende synth op hetzelfde MIDI kanaal staan als de verzendende (?) synth. Soms kun je het MIDI out kanaal van arpeggiator op de zender apart instellen van het MIDI kanaal van de toetsen. De Arp out over MIDI (of zo) moet dan wel aangeschakeld staan in de zender! Wat voor synths wil je koppelen

Als de motif hetzelfde principe heeft als de CS6x dan kun je de arp wel uitsturen, er is een arp MIDI on/off mogelijkheid, en je kunt het kanaal kiezen, ik geloof in de general section. Kijk ook eens in de (downloadbare) manual

ok bedankt.
ik ga het proberen. ik ga inderdaad ook eens kijken of er aparte manuals over dit onderwerp zijn te vinden

Inderdaad, de truc is om arp over midi (of hoe ze het ook noemen) aan te zetten in de zendende synth. Verder gaat alles zoals het standaardverhaal. Mijn ervaring is dat deze optie standaard uit staat.

Het komt erop neer dat je ipv de ingedrukte toetsen, de getriggerde noten via MIDI verzendt. Dat is precies wat arp via MIDI of dergelijke functie doet.

Origineel geplaatst door vinnieq
Als de motif hetzelfde principe heeft als de CS6x dan kun je de arp wel uitsturen, er is een arp MIDI on/off mogelijkheid, en je kunt het kanaal kiezen, ik geloof in de general section. Kijk ook eens in de (downloadbare) manual

Yep, dat moet kunnen. Zit op de S90 (=Motif) in het utility menu (onder midi)

Back