Boss DR-660 - battery low

Resonance

Turn up the reso!
Als ik de DR-660 op start krijg ik de melding: BATTERY LOW

Weet iemand wat voor batterij(en) er in dit ding moeten?

er zit geen normaal batterij klepje op dus ik zou m helemaal moeten open schroeven om erachter te komen,
en hier wil ik eigenlijk nog ff mee wachten aangezien hij t (nog wel) gewoon doet..

heb in de manual gekeken en t enige wat erbij deze foutmelding staat is dat batterij van t geheugen uitgeput is, en dat ik m moet laten vervangen bij een erkende Roland dealer ..

en dat ben ik eigenlijk niet van plan ..

Wat ik zou doen:

Gewoon openschroeven, goed onthouden waar welke schroeven zaten. Niks slopen!
Kijken waar de geheugenbatterij zit, waarschijnlijk zit die binnen handbereik.
Kijk wat voor soort batterij het is en koop m bij je lokale batterijen-/elektroboer.
Laat het apparaat aanstaan, en verwissel de batterij. Zorg ervoor dat je nergens kortsluiting mee maakt! Geheugenbatterijen vervangen terwijl er geen stroom op staat zorgt er vaak voor dat het apparaat alles kwijt is (spreek uit ervaring 8o) )

ik heb m net .. dus van mij mag alles eraf..

opzich niet helemaal netjes (mits het een probleem wordt) dat iemand me die 660 heeft verkocht zonder dit te vermelden..

maar goed.. ik wacht nog heel even tot iemand me met zekerheid kan vertellen wat erin moet,
dan hoeft ie maar 1 keer open en dicht..

De batterij zit onder de output sectie. Het is een doodnormale cr2032 batterij in een clip, dus die kun je met het grootste gemak zelf vervangen.

Edit: heb even nagekeken, maar 't staat inderdaad niet in de handleiding. Beetje flauw van Roland om je voor zoiets simpels door te sturen naar de dealer...

Laatst gewijzigd:
Knoopcel zeker?

Het schijnt dat deze kunnen exploderen wanneer je ze niet kundig vervangt!..Geen geintje, in de TC Electronic manual van de Finalizer wordt dit ook vermeld, en moet je hem ook door een servicecentre laten vervangen...

't is zo'n knoopcel in een houdertje, zoals hier:

image.php

Lijkt me sterk dat die kan exploderen... Ik bedoel; alles kan, maar dit is gewoon een batterij die je eruit wipt, zoals een horloge batterij. Wel heb je die batterijen (ook cr2032 trouwens) met pinnetjes die aan de print gesoldeerd zitten, als je die los soldeert kan ik me er nog wel wat bij voorstellen dat het mis kan gaan. Maar in dit geval zit lijkt 't me geen enkel probleem, als 't zo makkelijk kan exploderen (dus zonder warmte bron erbij te houden) vind ik 't maar verdomd onhandig van een fabrikant als ze dat in een (draagbaar) apparaat inbouwen.

Ja ik vind het ook zwaar overdreven, maar ik wou het toch effe melden :0 Ik hou wel van een beetje sensatie hehe

beetje offtopic .. maar heeft iemand die decay's van die drumsounds kunnen automatiseren ? het lukt me iig niet om veranderingen in patterns of songs op tenemen maar volgens de manual moet het wel met sys exclusive kunnen ..

Origineel geplaatst door resonance
opzich niet helemaal netjes (mits het een probleem wordt) dat iemand me die 660 heeft verkocht zonder dit te vermelden..

Gaf hij die melding al toen je hem uitprobeerde? Zoniet: daarvoor is het een batterij, die lopen langzaam leeg bij weinig gebruik. Ik heb hier een synth al 15 jaar staan en nooit de batterij hoeven vervangen. Wat maar aangeeft dat het geen exacte wetenschap is.

Verder gewoon openmaken, batterij meenemen naar de waar-je-batterijen-haalt-zaak en terug erin frotten. Echt klusje van niets en weinig om je druk over te maken. IMHO dan....;)

L56 Out...

Edit: BTW: waarom staat dit onder vintage? Is de 660 al zo oud? hehehe ;)

Bedankt voor de info .. zo'n batterij moet inderdaad geen probleem zijn ..

dat exploderen ben ik niet echt bang voor, volgens mij moet je t dan wel heel bont maken als je dat voor elkaar krijgt.

ff offtopic: weet iemand t bouwjaar van de 660? heb zitten googlen maar de bekende gear sites die ik gechecked heb, hebben allemaal blanco info bij t bouwjaar ..

Origineel geplaatst door resonance
ff offtopic: weet iemand t bouwjaar van de 660? heb zitten googlen maar de bekende gear sites die ik gechecked heb, hebben allemaal blanco info bij t bouwjaar ..

bij een vriend gisteren nog 1 in mijn handen gehad. De handleiding zei 1992...

Ik had dat ook op mijn DR660 2 maanden geleden..."Battery Low"...ik dacht fuck it ik programeer dat ding gewoon elke keer opnieuw maar na een paar weken deed die helemaal niks meer (hij gaat niet meer aan)...ik weet niet of dat iets met die battery low te maken heeft, of heeft die die batterij echt ook nodig om te werken en is de batterij gewoon echt helemaal op (want er zit toch gewoon een adapter op...apparaten werken over het algemeen nog goed als de batterij op is, ik dacht dat het alleen voor het pattern geheugen was in de DR660)...

Origineel geplaatst door smackos
Ik had dat ook op mijn DR660 2 maanden geleden..."Battery Low"...ik dacht fuck it ik programeer dat ding gewoon elke keer opnieuw maar na een paar weken deed die helemaal niks meer (hij gaat niet meer aan)...ik weet niet of dat iets met die battery low te maken heeft, of heeft die die batterij echt ook nodig om te werken en is de batterij gewoon echt helemaal op (want er zit toch gewoon een adapter op...apparaten werken over het algemeen nog goed als de batterij op is, ik dacht dat het alleen voor het pattern geheugen was in de DR660)...

als ik er binnekort mee bezig ga wil ik wel ff proberen of ie ook wil opstarten zonder batterij..

Ik kan jullie vanuit persoonlijke ervaring vertellen dat de DR660 niets meer doet met een lege batterij. Dus bij de melding battery low weet je dat dit binnenkort gaat gebeuren. Het vervangen van de batterij is redelijk simpel. Helaas durfde ik het niet aan om de batterij te vervangen met de adapter in het stopcontact. En had ik geen goede data backup gemaakt, gevolg al die leuke zelfgemaakte jaren 90 drumpatronen weg.

net ff zonder batterij de 660 opgestart.. maar dan blijft ie hangen bij de message; battery low

als je 660 dus al helemaal niet opstart is er misschien toch iets kapot..

Laatst gewijzigd:
Bij ging het destijds als volgt:
Eerst de melding "battery low", daar trok ik me natuurlijk niets van aan.
Na enige tijd geen melding meer en de dr660 deed niets meer, wilde niet meer opstarten.
Dat de adapter in het stopcontact zat maakte niets uit.
Na vervanging batterij werkte hij weer.

Dus ik zou toch de moeite nemen om het even met een nieuwe batterij te proberen. Zo duur zijn ze niet.

Origineel geplaatst door reih
Dus ik zou toch de moeite nemen om het even met een nieuwe batterij te proberen. Zo duur zijn ze niet.

uiteraard :)

ik heb er 5 gekocht voor 2,40 , nog geen 50 cent per stuk dus

De batterij zit onder de output sectie. Het is een doodnormale cr2032 batterij in een clip, dus die kun je met het grootste gemak zelf vervangen.

Edit: heb even nagekeken, maar 't staat inderdaad niet in de handleiding. Beetje flauw van Roland om je voor zoiets simpels door te sturen naar de dealer...

Omdat ik mijn Dr-660 wil verkopen en ik ook de "battery low" melding krijg, heb ik een cr2032 batterij gekocht. Nu heb ik de Dr-660 opengeschroeft, maar hoe kom ik tussen die 2 printplaten waar de batterij (kennelijk) ingebracht moet worden?:confused: Please help

Back