Soundforge 9 of Wavelab 6 ?????

DJM

Nieuwkomer
Hoi
ik ben op zoek naar en goede mastering software
kan iemand mij helpen en uitlegen wat het verschil is tussen Soundforge 9 en Wavelab 6 ik heb er niet zo veel verstand van,
graag zal ik jullie advies willen hebben

Groetjes
D.J.M

ligt voornamelijk aan je persoonlijke smaak voor zover ik weet
functiepakket is nagenoeg gelijk

Wat wil je er precies mee gaan doen?

ik will mijn eigen muziek gaan masteren ik produceer Trance ik gebruik allen software synths , wat ik eigelijk will is dat mijn muziek vet gaat klinke , en misschien ook dat ik een beetje kan edite dus hier en daar een paar veranderingen kan maken
maar wat mij het belangrijkste is het geliud

Groetjes
D.J.M

natuurlijk weet ik dat het niet allen heeft te maken met de mastering , maar de mastering speelt ook een belangrijke rol

Groetjes
D.J.M

Origineel geplaatst door DJM
ik will mijn eigen muziek gaan masteren ik produceer Trance ik gebruik allen software synths , wat ik eigelijk will is dat mijn muziek vet gaat klinke , en misschien ook dat ik een beetje kan edite dus hier en daar een paar veranderingen kan maken
maar wat mij het belangrijkste is het geliud

Groetjes
D.J.M

Vet laten klinken moet je in eerste instantie in je mix doen, en niet pas mee beginnen bij de mastering. Ik snap ook niet direct wat je bedoelt met een beetje editen, want bij de mastering heb je niet meer dezelfde controle over de hele track/geluid als dat je hebt terwijl je nog in de mix zit tijdens het muziek maken.

Ikzelf hang al jaaaren aan soundforge, wavelab werkt voor mij niet lekker.
en de prijs :okdan:

Waarom wordt deze vraag zo vaak gesteld?

Origineel geplaatst door Batteraaf
8o) =(

En je denkt dat te bereiken door 1 van beide programma's ??

Véél succes dan :D

Ja je weet wel, je hoeft alleen maar op die ene rode knop te drukken en je mix klinkt vet man. Daarom zijn dat soort programma's ook altijd zo duur. Vet is duur!

Origineel geplaatst door ka2
Ja je weet wel, je hoeft alleen maar op die ene rode knop te drukken en je mix klinkt vet man. Daarom zijn dat soort programma's ook altijd zo duur. Vet is duur!

En die rode knop vindt je alleen maar in wavelab

Te lang? Nah.
Denk dat je als jong broekie nog niet echt door hebt hoe het allemaal werkt en dan op een of andere manier dit soort verhalen je een of andere manier hoop geeft of zo.
Maar als ze zich hier wat meer gaan bezighouden weten ze ook wel dat het 'probleem' bij ze zelf ligt. En dan met name het leren om een strakke mix neer te zetten een kwestie is van jezelf niet voor de gek te houden maar gewoon voor het maximale resultaat te gaan dat je uit jezelf moet halen.

ik vind soundforge erg fijn om mn audio te bewerken...vond wavelab erg wennen. in soundforge kon ik meteen mn weg vinden...maar das idd persoonlijk...

voor extremere en kwalitatief hoogstaande audiobewerking bij voornamelijk timestretching heeft wavelab een betere engine, je kunt wat dieper in je audio duiken. noise reductie werkt heel goed en ook kun je in surround editten mocht je daar zin in hebben.

soundforge is meer recht toe recht aan, een stuk goedkoper en makkelijker mee te werken en heeft effect automation, bovendien is het een iets uitgebreider pakket waarmee je ook "cd's kunt ontwerpen." handig.
cd architect

saillant detail:

voor soundforge bezitters heeft steinberg een crossgrade versie van wavelab zodat, wanneer je op die manier beide programma's zou kopen, je goedkoper uit bent dan wanneer je wavelab alleen koopt.

dus ik zou zeggen, koop ze alletwee!

WAVELAB / SOUNDFORGE

Laatst gewijzigd:
Ik ben ook voor soundforge veel intuitiver en kan je sneller mee aan de slag dan Wavelab.

Back