Analog style midi step sequencer

meesha74

Muzikant
Kent iemand een plugin die werkt als een oude analoge step sequencer (zoals op de moog modulars en de yamaha cs30), die te gebruiken is om Midi data te genereren?

Ik bedoel dus een stepsequencer waar je door middel van draaiknoppen (via een midi controller) de hoogte (pitch bend) van de MIDI noten kunt sturen. Deze zou dan als midi insert in een midi track van (in mijn geval) Cubase geplaatst kunnen worden. Het liefst ook met een "authentieke" grafische interface met draaiknoppen.

Als deze niet bestaat, weet iemand of dit te maken is met bijv. synthedit? Of zijn er mensen die dit kunnen programmeren? Ik kan zelf niet programmeren maar heb wel een duidelijk idee over hoe zoiets zou moeten werken.

Origineel geplaatst door 6 trak
dat is zeker allemaal wel mogelijk in synthedit... maar waarom zo moeilijk doen met een rij draaiknoppen? :confused:

Omdat dit veel fijner is om te doen dan met een muis. Ik had vroeger een Yamaha CS30 en daar kon je zo lekker van die korte patterns maken door gewoon aan de knoppen te draaien.

Bovendien wil ik ook zover gaan dat de draaiknoppen niet zozeer "fixed" toonhoogte aangeven (dus c,d,e,f,g,a,b,c), maar dat ze pitch bend voor de desbetreffende step aansturen zodat je echt het analoge gevoel krijgt. Dus wanneer de aangestuurde synth een pitch bend range heeft van 12 (semitones) dan betekent: draaiknop helemaal naar links = 1 octaaf omlaag, draaiknop helemaal naar rechts = 1 octaaf omhoog.

Iemand die ervaring heeft met synthedit? heb er (nog) niet mee gewerkt, maar als het hiermee mogeljik is kan ik wel wat hulp gebruiken

Laatst gewijzigd:
Back