Nieuwe "vintage" rage uitgebroken ?

JohnDoe24

Gedeactiveerd account
Deze keer zijn de ESQ en Mirage van Ensoniq de pineut, kunnen we daar dan nu 300 euro extra voor gaan vragen ?

Och, zolang er maar een merk opstaat wat in de "rage" is, ookal is het pure crap.

Origineel geplaatst door major-hostage
Och, zolang er maar een merk opstaat wat in de "rage" is, ookal is het pure crap.

bij onze chinees betaal je ook ineens 5 euro meer, hebben ook een mie-rage.

naja.

Origineel geplaatst door Ro9
Jij hebt zeker iets te koop :D

Nee, ik heb mn ensoniq sq2 al verkocht, voor een bodemprijsje. Maar ik mis hem best, dat ding is redelijk uitgebreid. En die sequencer die erop zit is super handig. Prima workstation voor het geld, met een eigenzinnige klank ! Soortje mini studio met een clavier

ESQ 1(m) is ook een lekker ding.

Het is mij nog niet opgevallen die rage, maar ik ben dus weer vreselijk hip dat ik de mijne 1 1/2 geleden heb gekocht? cool : )

De Mirage ook al? Die is toch wel heel beperkt. Die gaat nooit meer kosten dan een S-950.

Origineel geplaatst door mono-poly
300 extra?
Die dingen zijn volgens mij nog geen eens 300 de stuk waard.
Ja samen bij mekaar hehehe

haha, er staan nu wel twee ESQ-1s op MP voor respectievelijk 300 en 350 euro...Die prijs lijkt mij ook veel te hoog.

Origineel geplaatst door Renze
haha, er staan nu wel twee ESQ-1s op MP voor respectievelijk 300 en 350 euro...Die prijs lijkt mij ook veel te hoog.

een beetje wel :) 150 a 175 euro dat is nog te doen maar 300 Euro :D
De Ensoniq ESQ-1 is best een aardige synth maar er is zoveel op de markt , 300 euro
voor een Ensoniq ASR-10 met SCsi dat is wel leuk maar die kom je niet zoveel tegen :)

Origineel geplaatst door Renze

Ik heb een maand geleden er nog een met een RAM-kaart op ebay.de gescoord voor 181 euro, dus ik ben benieuwd wat daar dan wel niet bij moet zitten.

haa, ik zag het nu ook 2x op MP voor teveel geld een ESQ idd,
en nog een gevraagd ook....

bij dit soort oudere bakken zonder knoppen, vond ik een keys versie ten opzichte van rack ook niet als voordeel, waardoor ie meer waard zou zijn. (ik zie het meer als een nadeel :) )

en zijn we er al uit hoe het komt?
ergens intervieuwtje ofzo? of artikel in SOS / FutureMusic / Interface

nou een jx3p wordt nog voor fatsoenlijke prijzen aangeboden, meestal niet meer dan 175/200 euro. Alhoewel ik er laatst een zag staan voor 300. Dan is het al klaar, een juno106 is 280 waard. Het moet niet gekker worden.

Origineel geplaatst door major-hostage
een juno106 is 280 waard. Het moet niet gekker worden.

Een Juno 106 deed in 1996 1000 gulden, dus hij is nog steeds niet duur op het moment.

Nou nou synthforum hypes wat is dat nou weer.
Waarom is de sixtrack en de jx3p ineens een hype?
Volgens mij heefd "onze" leo laast nog een jx3p verkocht voor ca 150 euro.
Is dat een hype?
En dat van die sixtrack snap ik ook niet helemaal.

Origineel geplaatst door Wiseguy
Een Juno 106 deed in 1996 1000 gulden, dus hij is nog steeds niet duur op het moment.

neeeeee zo bedoel ik het niet. Als je een juno106 qua prijs met die jx3p vergelijkt he.

Origineel geplaatst door mono-poly
Nou nou synthforum hypes wat is dat nou weer.
Waarom is de sixtrack en de jx3p ineens een hype?
Volgens mij heefd "onze" leo laast nog een jx3p verkocht voor ca 150 euro.
Is dat een hype?
En dat van die sixtrack snap ik ook niet helemaal.

Een synthforum hype is een synthesizer waar plots veel over geluld wordt en daarna veel gezocht en te koop advertenties voor verschijnen.

Origineel geplaatst door Leo
bij onze chinees betaal je ook ineens 5 euro meer, hebben ook een mie-rage.

naja.

:D hihi

Back