Tyros 1-2/Motif XS samples cd/dvd

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Ik vroeg mezelf het volgende af;

De Tyros 1-2/Motif XS zijn fantastische synths/keyboards/workstations...

Nu voeg ik mezelf af of hier ook cd's/dvd's zijn met gewoon alle samples (patches,presets) van deze 2 beesten...

Die bestemd zijn voor het inladen in een software samplers, liefst in wav formaat.

Is hier wat in, komen deze of.

Thanx alvast :W 8~

van XS zal er wel nog niks zijn denk ik...

In een van de recentere versies van (ik dacht) halion zit wel een
sample set die overeenkomt met die van de yamaha motif.
Of dat de classic, ES of XS is weet ik niet.

Verder schijnt er een CD of DVD te bestaan met de piano sample
uit de S90ES. Die schijn je in de USA te kunnen krijgen wanneer je een
ES had en een XS koopt. Geen idee of die ook in nederland te krijgen is...

Had inderdaad ook al het vermoeden dat er inderdaad nog geen van de XS zou zijn, nee...

Van de Yamaha Motif ES lijn hebben ze deze wel al; een complete verzamelde legale cd/dvd set met alle ES sounds. Heb ik me tenminste laten vertellu... :)

Een nadeel: Geloof dat de Tyros 2 en de Motif XS als enigste 2 de ''voice Articulations'' hanteren. En dat maakt het juist zo extra mooi en natuur getrouw de sounds.

Nog even los van of dit soort verkopers het mogen natuurlijk. Ik weet dat de Roland de JV/JX cd van Hollow Sun van de markt heeft laten halen, bijvoorbeeld. Dus ik vraag me af hoe lang Yamaha je een dvd met Motif sounds laat verkopen...

Het zijn volgens mij gewoon onder het mom van; '' een soort sample cd's van de interne patches/sounds van de desbetreffende synth (Motif XS/Tyros 2 in dit geval)'' ... :confused:

Daar is niets fouts of illegaals aan.. Neem aan dat dit in overeenstemming/financieel gebeurt met beidde partijen; Yamaha en een uitgever/developer van..........

je kijgt dan alleen de patches/synths (hopelijk wel met de megavoices/voice articulations erbij natuurlijk) :D Maar dat mag voor zich spreken...

Persoonlijk zou ik niet de presets willen samplen..dus alle lagen met filters en effecten etc. eroverheen....daar heb je minder aan dan de losse geluiden (de elements of hoe ze ook heten in Yamahenese)...das dan wel weer interessant...kan je de hele motif nabouwen in je A4000 of in welke andere sampler dan ook.

Juist en dat wil ik dus ook;)

En met de Yamaha ES sample cd/dvd zou dit al moeten kunnen dus...

Back