Betere conversie

Hallucinator

[Hardwarekind]
Dag allen,

Ik wil graag wat verbeterd zien aan mijn geluidopnames. Heb momenteel een CreamwarePulsar2 waar ik eigenlijk heel tevreden over ben(wat een mogelijkheden). Maar, als ik bijvoorbeeld een bassdrum maak dmv. TR-909 en wat distortion bakkies en dat dan opneem dan merk ik dat het toch net niet zo klinkt zoals het live (realtime) klinkt.

Nou vraag ik me af of dit een samenhang is van mn kaart + cubase of dat dit ligt aan puur de AD/DA conversie.

Kijk, als er kaarten zijn die dit veel beter kunnen zit ik wel aan te denken om al die creamware mogelijkheden te laten schieten.

Ik gebruik nu de combinatie Mixer--->Alesis-AI3 (adat)--->Creamware en omgekeerd terug

Heb ooit eens een Bassdrum opgenomen met de Creamwarekaart en toen die sample in de MPC1000 gestopt... zelfs dat klonk al beter dan dat ik het via de kaart afspeelde.

Weet dat er nog wel wat andere prof kaarten zijn zoals MOTU oid. maar weet niet of dat veel beter is. Zoek voornamelijk gebruikerservaring.

Velen dank, Paul.

Laatst gewijzigd:
Als je je mpc1000 al goed vond klinken kun je die niet als ad converter gebruiken ?

Aaloog je mpc1000 in, mpc op monitor zetten, en digitaal je pc kaart in en recorden. of gewoon op je mpc recorden als je de 128 mb erin hebt zitten, je bent wel gebonden aan 16 bit 44.4k en als je meer als 1 stereo spoor wilt opnemen wordt het wel erg omslachtig.

Ik record zelf met de focus mixmaster die op de eindbus geinsert zit, heb het digitale output board erin zitten, en vanaf daar gaat de totale stereo mix m,n pc in. M,n geluidskaart gebruik ik alleen nog om vst,s naar buiten te gooien, ja en het digitale signaal van de mixmaster te recorden.

Als je een externe AD conversie gebruikt, kun je toch nog gebruik blijven maken van je scoop kaart als je daar gehecht aan bent.

Ik heb een tijdje gewerkt met een Scope Pro kaart in combinatie met een RME ADI8 Pro. Dat ging prima.

@anoniempje:

Nou, ik wil eigenlijk gewoon met dezelfde routing blijven werken dus ook met meerdere in's en out's want dat vind ik ideaal maar zoek dan iets van hogere kwaliteit. Weet allleen niet wat erg gunstig is.

Prijs +/- 2000 ofzo voor totaal pakket.

Er zijn legio AD/DA's die je via Adat/spdif/AES-EBU kan aansluiten.

Die Alesis Ai3 is niet echt top wat dat betreft...je verliest een beetje met de AD en ook weer met de DA...
denk dat je met een betere converter al een heel eind komt...
Kijk bijv. eens voor die RME ADI converters (2e hands dan)...voor zo'n 600-700 euro heb je dan een top 8 kanaals AD/DA en kun je op dezelfde manier blijven werken...

Ik heb een Ai3 gehad en hoorde toch duidelijk verschil met de RME ADI-8 die ik daarna ging gebruiken...

Origineel geplaatst door OJS
Ik heb een tijdje gewerkt met een Scope Pro kaart in combinatie met een RME ADI8 Pro. Dat ging prima.

Profiteert de Creamware dan ook van de clock van de RME ?

Oke thanks:) Ga ik dat iniedergeval proberen. Maar als het de kaart aangaat wat zou dan nog wat beter zijn dan de Pulsar... een Motu of waar moet ik aan denken?

Die DSP effecten is niet echt een must... wel handig af en toe voor een galmpje maar met een dikke pc kom je dezer dagen ook al een heel eind.

Origineel geplaatst door dione
Profiteert de Creamware dan ook van de clock van de RME ?

Ja, creamware profiteert daarvan, je zet de creamwarekaart op slave en gaan met die banaan. Ikzelf gebruik de A-16 ultra converter als masterclock, werkt perfect.

Dus dat is mede een van de redenen waarom Creamware zo kil klinkt?
Concept van ze vind ik nog steeds erg goed maar de sound heeft me altijd tegengestaan.

Die Alesis Ai3 is niet echt top wat dat betreft...je verliest een beetje met de AD en ook weer met de DA...
denk dat je met een betere converter al een heel eind komt...
Kijk bijv. eens voor die RME ADI converters (2e hands dan)...voor zo'n 600-700 euro heb je dan een top 8 kanaals AD/DA en kun je op dezelfde manier blijven werken...

Ik heb een Ai3 gehad en hoorde toch duidelijk verschil met de RME ADI-8 die ik daarna ging gebruiken...
Interesting... Ik werk zelf ook nog met een Ai3 en ben nu wel benieuwd geworden naar hoe het zou klinken met andere converters... Misschien dat ik dan ook maar eens een keer een andere ad/da bak moet uitproberen, kijken of ik andere converters ook een verbetering vind t.o.v. deze.. :)

Origineel geplaatst door fuse
Dus dat is mede een van de redenen waarom Creamware zo kil klinkt?
Concept van ze vind ik nog steeds erg goed maar de sound heeft me altijd tegengestaan.

Ik ben het met je eens dat creamware op het eerste gezicht misschien een beetje kil klinkt.
Maar als je er een tijdje mee werkt dan is het echt mogelijk een superheerlijke sound eruit te halen, ik vind het echt transparant klinken, maar ik moet wel zeggen dat je daar de nodige plugs en dus ook dsp's voor nodig hebt.
Zou ik alleen creamware gebruiken zonder die effectpacks etc en met alleen maar een paar dsptjes werken, dan gaat het idd wat kil klinken, want dan heb je de mogelijkheid niet om iets goed uit te mixen. (ervan uitgaande dat je ook de mix in creamware wil doen)
Dat maakte het vroeger iig wel wat duur, omdat je aardig wat dsp's nodig hebt voor al die leuke plugs, en die plugs waren eerst ook niet echt goedkoop.
Zelf ben ik echt een fanatieke creamware gebruiker, werk er nu al bijna 10 jaar mee en ben zwaar tevreden, en ik kan naar mijn bescheiden mening de sound laten klinken zoals ik wil, dus of superclean, of rauw en dirty.... het maakt allemaal niet uit... maar zoals ik al zei; je hebt er wel wat vette plugs voor nodig.
En wat dat wordclock verhaal, ik moet zeggen dat als ik externe clock gebruik, dus in dit geval de ultra a-16, dan loopt alles echt super.. geen gekraak en problemen.. dat is wel eens anders geweest toen ik een van m'n creamwarekaarten als masterclock gebruikte......

Dat kil klinken waar jullie het over hebben gaat dat over de plugins van de kaart of ook over sampling?

Ik gebruik namelijk geen (of bijna nooit) plugins en gebruik het eigenlijk alleen voor de meerdere outs.

Heb verder geen ervaring met andere kaarten vandaar deze vraag.

Tja...daar is al zo veel over geschreven op SF...komt meestal neer op Motu of RME...de verschillen in kwaliteit zijn minimaal in die prijsklasse...staat trouwens een mooi setje Motu's te koop hier ergens...https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=87499

Over converters gesproken, heb jij je UA 2192 al en zo ja hoe klinkttie??? Ben heel benieuwd naar je mening 8)

Origineel geplaatst door Hallucinator
Dat kil klinken waar jullie het over hebben gaat dat over de plugins van de kaart of ook over sampling?

Ik gebruik namelijk geen (of bijna nooit) plugins en gebruik het eigenlijk alleen voor de meerdere outs.

Heb verder geen ervaring met andere kaarten vandaar deze vraag.
Dan zou ik die toch maar eens gaan gebruiken, want er zitten zeker zwaar bruikbare plugins bij :)

Ik raad je aan van een RME kaartje te kopen. Dan heb je de RME drivers en de RME digitale klok. Beide zijn zeer stabiel. Je kan dan aan die RME nog steeds high end converters hangen.

Ik werk nu met kontakt2 via asio gekoppeld aan de creamware mixer.
Echt superfijn. Kan je tegelijkertijd met vst en scope plugins over je tracks werken.

Back