Stuurt jouw electribe CC MIDI messages?

ultrasonyk

Stamgast
Hoi mensen,

voor diegenen die een electribe ea 1 of 2 bezitten:

Stuurt jouw electribe CC MIDI messages?

ik probeer hem namelijk te misbruiken als step sequencer
naar ableton toe, maar in ableton komt niks aan bij het drukken/draaien van regelaars/knoppen.

electribe midi ch 1
ableton staan de goeie midi input opties aan
alles werkt met een behringer bcr2000 ipv. de electribe.

enig idee hoe dit kan komen? de electribe zou toch Control Change's moeten versturen?

bedankt alvast :)

Heb je gecheckt of je midifiltersettings van de Electribe goed staan? als het goed is moeten in het display bij deze instelling alles aan staan: <000> Is dit niet 't geval dan zal je Electribe ook op basis van de geselecteerde filter niets zenden/ontvangen.

succes.

Hmm kan je helaas niet verder helpen, heb hier m'n gear nog niet aan een DAW hangen.. Check anders de site van Korg, daar staat bij het supportgedeelte van de Electribes ook nog iets over midi en pc.

succes

Bedenk net dat 't ook kan liggen aan de BCR... CC's zijn meestal toegewezen aan vaste knoppen. Als de instellingen van de BCR overeenkomen met de instellingen van de Electribe dan zal alleen de BCR werken vermoedelijk..

nogmaals succes.

Niet helemaal hetzelfde, maar mijn er mk2 kan ik wel gewoon als stepsequencer (midi noten, geen CC) gebruiken. Volgens mij stuurt ie alleen geen cc-data (of zeer beperkt op een paar) uit op de verschillende knoppen en pots.

Achterin de manual zou een midi-implementation chart moeten zitten die aangeeft welke cc-data de ea uitstuurt.

hoi,

mijn EA-1 struurt het wel uit..
maar ik krijg het niet voor elkaar om elke knop een midi-message te geven maar 2 wel
vind ik persoonlijk genoeg..
het zou wel moeten kunnen geloof ik

In een ver verleden had ik ook 2 electribjes. Leuke dingen.

Het is mogelijk om elke knop met midi aan te sturen.

Je moet eerst selecteren welke knop er gedraaid moet worden. Met controler weet ik niet (lsb/msb of zo).
Daarna met controler 6 (dacht ik) stel je de waarde in.

De electribes werken met NRPN's. Dit maakt het wat moeilijker. Je moet dan eerst twee cc nummers in een bepaalde stand zetten. (ik weet niet meer uit mijn hoofd welk) Maar bijv. cc98 zet je op 3 (3 van 127) en cc 99 zet je op 2. Daarmee geef je aan dat je bijv de cutoff wilt aansturen en dan kan je met cc6 je cutoff tweaken.

Bovenstaande voorbeelden zijn fictief en je zult even op het net moeten zoeken wat de echte cc;s zijn. Het werkt een beetje omslachtig, maar lukt wel.

Ow ja, en ik merkte voorheen dat als je je electribes in een daisy chain hebt, het gedraai aan de knoppen wordt weggefilterd (of kan worden) door een apparaat wat daarna in de chain voorkomt en dus komt je signaal niet in je sequencer terecht. Je kan dus even proberen alleen 1 van je tribes midi aan te sluiten en kijken of je dan wel signaal binnen krijgt in ableton

Hier heb je de midi emplementation chart van de ea1

Voor de cut off is het:
cc99 op waarde 3 zetten
cc98 op waarde 8 zetten

Dan kan je met cc6 je cutoff tweaken.

Zo kan je dat voor alle knoppen doen. Voor een cc heb je 128 stapjes, dit zie je wel terug in je sequencer / DAW. je moet dus cc 99 en 98 op 3 en 8 van de 128 zetten (snappie?)

Origineel geplaatst door dsil
Hier heb je de midi emplementation chart van de ea1

Voor de cut off is het:
cc99 op waarde 3 zetten
cc98 op waarde 8 zetten

Dan kan je met cc6 je cutoff tweaken.

Zo kan je dat voor alle knoppen doen. Voor een cc heb je 128 stapjes, dit zie je wel terug in je sequencer / DAW. je moet dus cc 99 en 98 op 3 en 8 van de 128 zetten (snappie?)

Ik had iig cc 6 onthouden. En dat na al die jaren.

Back