MIDI Yoke in SX

154

Lid van de week
Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van MIDI-Yoke in SX? Ik probeer Midiquest in SX als VSTi te gebruiken voor mn FS1R maar dan geeft MQ aan dat zowel mn 828mk2 als mn Remote midi-poorten al in gebruik zijn. Nu heb ik MIDI Yoke geinstalleerd en dus 8 Yoke-poorten in en uit, maar zit een beetje vast...

Hoe moet ik de midi-channels instellen? SX-channel met de daadwerkelijke midipoort in en MQ als out? en dan binnen MQ de Yoke-channels?

Ik snap er echt gar nichts van...

volgens mij moet ik iets met midi-ox, daarin de yoke-kanalen koppelen naar de echte hardware-ports

mmmmm

Kies in een midi track in cubase als midi out één van de midi yoke kanalen (bijv. midiyoke 1), en kies bij midi quest als midi input datzelfde midiyoke kanaal 1. In cubase kies je dan als midi input voor de track de hardware input waar je klavier op zit aangesloten. (vergeet niet de monitor functie in het kanaal aan te zetten)

Maar dan gebruik ik Midiquest dus niet als VSTi op dat midikanaal?

Dat is erg jammer, dat gaf me de FS1R als instrument op mn midi-kanaal in SX
dus op IN de Remote port 1
op Out de FS1R(als MQ-instrument)

en dan binnen de MQ-vsti de Yoke-kanalen oid

Er moet toch een optie hiervoor zijn? Anders is het hele VSTi-verhaal onbruikbaar...

en nu crasht Sx dus als ik slinger aan de attack-knop van mn FS1R... Eerst sprint ie op play, en dan is het einde verhaal

Moedeloos word ik er van, wat een gekloot zeg...

8o)

Ja, veel tijd om muziek te maken blijft er zo niet over, ben voor mn gevoel al twee jaar aan het herinstalleren, booten en veel vloeken..

wat een rommel, echt..

:r

Back