s1000 met 19 pins scsi ?

ik weet haast zeker dat die aansluitng ook op mn S-2000 zat..

Kan je gewoon een zip drive aan hangen...

nog een kaart voor de S1000 :)
Er zijn heel wat kaarten voor de Akai S1000 gemaakt die niet van Akai
zelf zijn maar van andere bedrijven, ook het geheugen is hier een voorbeeld van .

Attachments

• akaiscsi.jpg
    akaiscsi.jpg
    321,6 KB · Bekeken: 92
@synclavier

2 nummers boven aan het boardje: (maar geen IB nummers? of is da van akai zelf?)
L5036C5010

dan daaronder een nummer omlijnd:
388668J

en op de connector die op t mainboard gaat: (maar deze laatste 2 zullen wel met de connector zelf te maken hebben)

64P -6033- 0431-0 88 24

en dan nog op de foxconn connector: (die naar buiten gaat 19 pins)

8ig09
8819

zou jammer zijn als t geen atari is...vind t al jammer dat geen doorsnee scsi is....:(

dank voor je moeite!!

Laatst gewijzigd:
Ik heb even gezocht voor je en het is inderdaad voor een atari st drive, er is een adapter te koop voor de atari interface naar scsi maar die werkt alleen op een atari st (de software zal voor enige omzetting zorgdragen).

IB-105 interface DMA atari like connector (alleen Atari megafile 60 kan samples opslaan).

IB-109 is normale scsi interface.

oke!! reuze bedankt synclavier!! :halleluja

kan ik m in ieder geval gewoon gaan gebruiken met de megafile!

maar in de megafile een grotere schijf zetten is niet mogelijk.....?
kan me toch niet voorstellen dat er een schijf speciaal voor atari is
gemaakt alleen in 30 en 60 mb voor in de megafile?

anders kan ik miss. megafile's gaan koppelen? *D

nogmaals dank!!

Het is niet dat er in de megafile 30 en 60 een speciale atari drive zit, het is een verouderd interface type wat niet meer in gebruik is.
Naast IDE en SCSI is er voorheen nog een interface type in gebruik geweest in computers.

Uit wikipedia:
Historical bit serial interfaces — connected to a hard disk drive controller with three cables, one for data, one for control and one for power. The HDD controller provided significant functions such as serial to parallel conversion, data separation and track formatting, and required matching to the drive in order to assure reliability.

* ST506 used MFM (Modified Frequency Modulation) for the data encoding method.
* ST412 was available in either MFM or RLL (Run Length Limited) variants.

RLL wordt in de megafile gebruikt.
Dit is de reden dat ik al eerder vertelde dat je er geen andere schijf in kan zetten.
In de megafile zit namelijk nog een stuk elektronica om de schijf aan te spreken

ff voor de leuk... er is zelfs een atari megafile gemaakt met wisselbare schijven ! de megafile 448)

Attachments

• megafile44_1.jpg
    megafile44_1.jpg
    5,5 KB · Bekeken: 84
nog iets gevonden in een doos :)

dit is met MFM aansluiting

Attachments

• hd3434.jpg
    hd3434.jpg
    221,8 KB · Bekeken: 83
das idd. wel leuk! zou ik t eruithalen en in mijn kb zetten......mmmm:confused:

Origineel geplaatst door remkowski
oke...das duidelijk!
ga ik megafiles koppelen :)

thanks

Dan zou ik ook maar gelijk een goed stel oordoppen kopen, of zo'n 'noise-cancelling' koptelefoon.....
Die Megafiles maken herrie! Een aantal bij elkaar in een geluidsstudio is echt geen pretje.
Je kunt wellicht inderdaad beter naar een echte SCSI interface- en HD zoeken (hoewel die ook niet bepaald stil zijn)

Maar goed, als je toch nog m'n Megafile 60 wilt dan hoor ik het wel.

Origineel geplaatst door zero1
Dan zou ik ook maar gelijk een goed stel oordoppen kopen, of zo'n 'noise-cancelling' koptelefoon.....
Die Megafiles maken herrie! Een aantal bij elkaar in een geluidsstudio is echt geen pretje.
Je kunt wellicht inderdaad beter naar een echte SCSI interface- en HD zoeken (hoewel die ook niet bepaald stil zijn)

Maar goed, als je toch nog m'n Megafile 60 wilt dan hoor ik het wel.

Mega Stofzuiger :D

Back