Pearl Syncussion, output erg zacht

154

Lid van de week
Sinds kort heb ik een SY1 :{ een erg fijne bak. Wat me alleen opvalt is dat het geluid uit de output wel erg zacht is... Is dat altijd zo?

Daarnaast ben ik gefascineerd door de " Tune" en "Mute"-ingangen, is dit een CV/Gate-variant? gewoon aan mn Kenton hangen en gaan?

Het zou niet verkeerd zijn, zeg maar...

Het lage volume is mij nog nooit opgevallen, bij mij is ie alleen in "standje F" erg zacht.

De tune ingang is voor een pedal bedoeld, hier kan een trs jack in.

tip: 5 volt vanuit de syncussion naar pedal
ring: door pedal aangepast voltage terug naar de syncussion
sleeve: ground

Als je hem met cv wilt aansturen moet je zorgen dat de voltage naar de ring gaat en de ground naar de sleeve, de tip moet dan niet worden aangesloten.

Gate signalen kun je gewoon via de trigger inputs aansluiten.

Mute port kan een switch worden aangesloten waarmee de output wordt uitgeschakeld (niet echt interesant dus).

Origineel geplaatst door random movement
Het lage volume is mij nog nooit opgevallen, bij mij is ie alleen in "standje F" erg zacht.

De tune ingang is voor een pedal bedoeld, hier kan een trs jack in.

tip: 5 volt vanuit de syncussion naar pedal
ring: door pedal aangepast voltage terug naar de syncussion
sleeve: ground

Als je hem met cv wilt aansturen moet je zorgen dat de voltage naar de ring gaat en de ground naar de sleeve, de tip moet dan niet worden aangesloten.

Gate signalen kun je gewoon via de trigger inputs aansluiten.

Mute port kan een switch worden aangesloten waarmee de output wordt uitgeschakeld (niet echt interesant dus).

Vind hem helemaal nogal zacht qua volume, en vraag me af of er wellicht iets niet helemaal in de haak is met mn nieuwe aanwinst. Het blijft een geval " gevonden op zolder"..

Het kabel-deel zegt me wel iets maar moet ik even aandachtig gaan bestuderen ;) , zijn er voor deze setup gewone trigger-kabels te gebruiken? Of zijn er andere prefab-kabels voor te krijgen?

Een soldeerbout heb ik sinds mn 16e niet meer aangeraakt vrees ik...

Het is trouwens wel echt een gruwelijke bak, voor het eerst dat een machine hier niet bleek wegtrekt bij de kick van de 909. Volgens mij kan je hier de buren door laten verhuizen als je volle inzet toont :okdan:

Die van mij moet ik ook helemaal gainen voor dat me meters gaan uitslaan, zal wel bij design zijn denk ik.
Maar goed ook want als je er een 808kick op programmeerd en dat door een HI Gain output stuur oef dan blaas je heel je woonblok op man. Dat ding is diiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik niet normaal...

Misschien is het wel een output die echt in een gitaar amp moet ofzo, Lo Gain output. Tis natuurlijk een ding uit 1978 toen had je dat wel meer.

Ik had em even met mn 606 gesynced en toen viel het verschil in volume me echt op. maar goed, die 606 is ook weer abnormaal hard qua volume. heerlijk :D

hoe verhoudt die Pearl zich tot die Vermona btw? ben nog steeds erg benieuwd naar die bak....

Origineel geplaatst door 154
Ik had em even met mn 606 gesynced en toen viel het verschil in volume me echt op. maar goed, die 606 is ook weer abnormaal hard qua volume. heerlijk :D

hoe verhoudt die Pearl zich tot die Vermona btw? ben nog steeds erg benieuwd naar die bak....

Vermona is ook heel leuk, mist duidelijk d eoempf van de syncussion, maar is wel een goede aanvulling erop.

De Vermona DRM1-mkIII zit een beetje tussen een CR78 en een TR606 in, maar met wat draai werk kan je ook wel 808BD en zeer zeker een 909BD eruit halen ook, de Hihats en clap zeer heerlijk ala CR78/CR8000/TR808, jamemr is wel dat de pitchbend alleen maar postief werkt en niet schakelbaar is zoals op de SY-1.

De beste 808BD krijg je uit de SY1 door:

OSC mode A
Tune 20-25%
Decay 20-60% (aan te passen naar believen)
Width beetje laag voor ronde sound, hoog voor lekker rauw underground booty bass hakke kick :)
SweepSpeed 5-15%
Range op 90-95% (sweep Down, mis je dus op de Vermona helaas)

en knallen maar :)

zachte output is normaal voor syncussion. je kunt er evt. een DI-box achter zetten. ben ik nog altijd van plan maar dan wil ik er weer geen goedkope behringer prut voor kopen. zeker weten dat de dikke bassen daar onder gaan lijden. liefst dus een kwaliteit DI maar dan zit je al weer aan een bedrag van meer dan 100 euro en alleen maar voor wat gain. dat geld besteed ik liever aan iets anders eigenlijk.

momenteel gooi ik er altijd wat extra gain op via de gain out van een compressor. totaal niet zoals het hoort maar het werkt goed genoeg.

Origineel geplaatst door 154
Het kabel-deel zegt me wel iets maar moet ik even aandachtig gaan bestuderen ;) , zijn er voor deze setup gewone trigger-kabels te gebruiken? Of zijn er andere prefab-kabels voor te krijgen?

Triggeren kan gewoon met standaard mono jacks, tuning zal je met een gewoone insert (Y) kabel kunnen doen.
"Stereo" jack in de tune input proppen, en dan beide mono jacks met multimeter na-meten.
Als het goed is staat een van de twee mono jacks onder spaning, de andere mono jack kun je dan in je kenton proppen.

Wat ik nou niet helemaal snap, hoe komt het eigenlijk dat er 1 tune op zit, voor twee kanalen?

toen ik mijn syncussion ging kopen adviseerde iemand mij er een DI-box bij te nemen omdat de output zacht zou zijn.

ik heb dat toen gedaan maar toen ik de SY-1 eenmaal had beek het best mee te vallen.
misschien zijn er verschillende typen syncussions: zonder- en met zachte output.

Attachments

• gadi20.jpg
    gadi20.jpg
    16,1 KB · Bekeken: 86
re

re

Ik heb er ook geen last van..

die van mij is gemod finetuning op beide kanalen dmv een potmeter echt super werkt dat.

Tevens cv op beide kakanalen ,je kan ook 1 cv doen en dmv een schakelaar volgt het andere kanaal, maar je kan ook 2 aparte sequencers erachter gooien echt vet.

Laatst gewijzigd:
re

re

Nee ik heb hem via ebay uit australie gehaald gemod en al ,werkte perfect en de mods doen het prima. ik was bij elkaar +invoerbelasting 500 kwijt

Ik ga maar ns speuren op het net naar mods, het zou toch wat zijn als je beide kanalen los onder je toetsenbord kan krijgen :{

Zijn er nog tips aangaande DI-boxjes? Welke wel, welke niet?

Ik ga maar ns speuren op het net naar mods, het zou toch wat zijn als je beide kanalen los onder je toetsenbord kan krijgen :{

Zijn er nog tips aangaande DI-boxjes? Welke wel, welke niet?
Ik denk dat dat weinig uitmaakt. In een DI zit niet veel meer dan een paar weerstanden en condensators..

ik zag idd nogal wat prijsverschillen, en vermoedde al wat kwalitatieve verschillen...

Specifiek voor een Syncussion, wat zou een goede optie zijn qua prijs/kwaliteit-verhouding? Geen zin in een grijs laagje behringer in de mix, maar om nou kapitalen uit te geven om mn Syncussion te laten klinken als de Dire Straits? Astembelieft niet zeg... :)

Ik heb er trouwens gisteren een controlpedal (stereojack midi-control pedal)aan de TUNE CV gehangen, en dat werkte! hehe vr, nu kan ik alle 2 de tunes tegelijk aanpassen met een pedal. Zo spaar je de knoppen op de SY1 zelf ook..

Even een Syncussionvraag van een hele andere orde, er zit bij mij onderop een soort bevestigingsbeugel, volgens mij voor een standaard(boomstand of zoiets?)

Weet iemand wat voor standaard ik hier voor moet hebben? Het zal zon drumstel-standaard moeten zijn, maar de Syncussion is best zwaar. Daarnaast zal het een bepaalde maat hebben? Waar moet ik op letten als ik ga winkelen voor zoiets? suggesties?

Het lijkt me zo tof em gewoon op een standaard te hebben staan..

Back