Wat is je muzikale smaak: prive!

Origineel geplaatst door PietjePieter
relaxed lijsje, zeker venetian snares en Explosions in the Sky. Ik hoop voor je dat je Explosions een keer live heb gezien want dat is echt te gek :halleluja

Helaas niet, heb nogal pech met ze, de keer dat ze in NL waren was ik op vakantie, en ik zou ze binnenkort op Dour zien, maar daar hebben ze nu voor afgezegd :stupid gelukkig nog genoeg toffe muziek over op Dour :)

thriller van mj
future shock van herbie
bridge over troubled water van simon en dn garfunkel
alles van the smiths
alles van dhe strokes

geen zin meer om alles zo op te noemen dus:

the shadows, soulwax, steve vai, new order, mr oizo, megadeth, kraftwerk, kate bush, juan luis guerra, dn johnny cash, jackson and his computerband, ennio morricone, duran duran, daisuke ishiwatari, chris huelsbeck..
enzo..

:kimono: :kimono:

Origineel geplaatst door Idioteque
Helaas niet, heb nogal pech met ze, de keer dat ze in NL waren was ik op vakantie, en ik zou ze binnenkort op Dour zien, maar daar hebben ze nu voor afgezegd :stupid gelukkig nog genoeg toffe muziek over op Dour :)

Hee gaaf festival dat Duor nog nooit van gehoord maar wel lueke alternatieve line up

kzen misschien aan het cross-forum-posten,
maar dat is niet verboden, dacht ik : )

muzika-le smAak evolueert natuurlijk,
misschien toch ni helemaal, daar er wel rode draad in blijft zitten,
dit is wat ik tegenwoordig nogal wa opzEt
///ask girlfriend ///

Loveless.jpg

- --- -- - - - LOVELESS is the sound of - - - - - - - - - - - -what might've happened if Brian Eno had - - - - - - - - -- - - - produced DAYDREAM NATION. Or perhaps it's the thundering - -- - - -- - - - -- - - - ambience of SISTER recorded backwards. - - - - - - - - - - - - - - -

Origineel geplaatst door japinsky
kzen misschien aan het cross-forum-posten,
maar dat is niet verboden, dacht ik : )

muzika-le smAak evolueert natuurlijk,
misschien toch ni helemaal, daar er wel rode draad in blijft zitten,
dit is wat ik tegenwoordig nogal wa opzEt
///ask girlfriend ///

Loveless.jpg

Had ik niet in mijn rijtje gezet maar heel toevallig zit ik net in een soort "shoegaze-revival" :D Ik zat gister ook weer flink te luisteren naar inderdaad "Loveless" van My Bloody Valentine en "Souvlaki" van Slowdive, geweldige muziek :)

M'n cd/dvd/md/vinyl collectie gaat van napalm death, bob marley, johnny cash naar robbie williams, de dijk en van dik hout.

Met daartussen in alle smaken en kleuren die er in de muzikale regenboog zitten :okdan: fuck hokjesgeest!

Eigenlijk vooral metal... dance heb ik echt afgezworen. Van errebie en hip hop wil ik niets weten.

Band als:

Nightwish
After Forever
Kamelot
Sonata Arctica
Iron Maiden
Metallica

Ik voel me dus wel aangetrokken tot metal met synthesizers. Er zitten hier nog al veel mensen die van trance/house/techno houden, en dat zie je wel terug in de instrumentkeuze van mensen (heel veel analoog hier) Zelf gebruik ik eigenlijk alleen maar romplers.

Mijn allergrootste teleurstelling qua metal is wel Rhapsody live.... zo dik op CD en dan staan die clowns op het podium met een halve DAT cq minimal orkest band te spelen :stupid

Children of Bodom en Ol Man's Child daarintegen maken dat geweld dat van hun albums spettert ook onstage waar :halleluja Google eens op filmpjes van de CoB toetsenist!!!!

Origineel geplaatst door Carnivore
Mijn allergrootste teleurstelling qua metal is wel Rhapsody live.... zo dik op CD en dan staan die clowns op het podium met een halve DAT cq minimal orkest band te spelen :stupid

Children of Bodom en Ol Man's Child daarintegen maken dat geweld dat van hun albums spettert ook onstage waar :halleluja Google eens op filmpjes van de CoB toetsenist!!!!

CoB is live inderdaad erg vet, kan ik et wel waderen maar ik erger me altijd dood aan zn zang. Vroeger luisterde ik ook wel veel naar die powermetal maar ben daar redelijk op teruggekomen. Ik vindt et gevoel in dat soort muziek altijd ver te zoeken en dat vindt ik tegenwoordig toch wel erg belangrijk. Jullie moeten trouwens echt is naar sleepytime gorilla museum luisteren das echt de shit :luv:

M'n cd/dvd/md/vinyl collectie gaat van napalm death, bob marley, johnny cash naar robbie williams, de dijk en van dik hout.

Met daartussen in alle smaken en kleuren die er in de muzikale regenboog zitten :okdan: fuck hokjesgeest!

Zo ziet mijn collectie er ook ongeveer uit, verder wat latin en klassiek en hellraiser ontbreekt ook niet. Dus eigenlijk alles van Abba tot ZZ-top

Rhapsody kan ook niet anders, een toetsenist heeft nou eenmaal 2 handen. En er komt heel veel uit vst's.

Bach

Mozart

Beethoven

Rachmaninov

Antonio Carlos Jobim- Wave

Stones

James Brown

Sly and the family Stone

Iron Butterfly

George Benson (Oudere werk Voor het gekwezel)

Tempations

Marvin Gaye - Whats going on.

Stevie Wonder - Talking Book
Innervisions
Songs in the key of life
Secret life of plants
Hotter then July. (Laatste goede album)
A time to love (nieuw. Verassend goed na alle troep sinds de jaren 80)

Earth Wind and Fire - I am
Faces (ondergewadeerd)

ELO

Queen

ABBA

Donna Summer and Georgio Moderer producten

Chic en aan verwanten

Talk Talk - I'ts my life
Colour of Spring

Simpel Minds

The Cure

U2

Roxy - Music - Avalon
Donald Fagen- Night fly

Mad Donna

Meer Recent:

James Morrison - Undiscovered
Macy Gray

Valt me ineens op dat ik weinig tot niks heb van de jaren 90.

Maar ja dat was de tijd van de 2 Ulimited Sash Pulp en zwaar overgewadeerde grung..

Ah wel

and Mike Flowers Pops. Fantastische liftmuziek.
en de Red hot Chilly peppers

Griebels...ik ben een alleseter kwa muziek.

Nou eh...

-Gamemuziek (meestal zelfopgenomen soundtracks, al dan niet via TV speakers... :P )

-Pet Shop Boys (erg favoriet)

-Erasure

-Heidevolk

-Normaal

-Seventies hits

-Eighties hits

-her en der een Black Sabbath nummer ofzo

-Kevin Coyne

-Hedningarna

-LFO, Quazar...

-Jarre, Vangelis, Oldfield (hun eerste spul is het best,maar behalve Oldfield en Vangelis gaat het de laatste jaren best o.k. :D )

-Enya

-Slechtvalk

-Ayumi Hamasaki

-Utada Hikaru

-Allerlei film songs/soundtracks, Anime liedjes/OST's (Mononoke Hime bijv)

Ach....d'r is zoveeeeeel

Back