Monitors

Overigens geven de meeste nearfields zowieso niet zoveel laag weer. Onder de 60 a 80 Hz komt er meestal niet zoveel meer uit. Ik check meestal sublaag met koptelefoons ... en nee dat is ook geen ideale oplossing.

Bedankt voor de bruikbare tips! Ik ga binnenkort maar even het stukje stoep bij mijn buren opengraven en even een nieuwe versterker op de kop tikken.

Net met Feedback Rotterdam gebeld. Morgen ff een Alesis RA 100 versterker oppikken voor 350 piek. Schijnt, volgens de mannen van Harmony Central, een prima versterkter te zijn. 2x100 Watt bij 4 ohm. Moet zat zijn. Nu alleen die verdomde stoeptegels nog!

Laatst gewijzigd:
Moet je stratenmaker worden in Israel, daar vliegen de stoeptegels je om de oren :p

Ik heb 'm zondag opgehaald. Nieuw is een groot woord. Er zitten krassen op de bovenkant maar ja, dat kreng hangt waarschijnlijk tot sint juttemes onderin mijn rack, dus echt schokkend vond ik die krassen niet. Het geluid is trouwens wel beter geworden!

populair

populair

Grappig om te zien dat de Absolute 2's zo populair zijn. Ik heb ze namelijk zelf ook. Een goeie tip wat ik hier al eerder las is om af en toe een (professionele) track te luisteren op je absolute's. Dat is echt DE manier !

Ik denk dat wij de één van de grootste monitoren hebben: de b&w 801 8)
wel zo'n 20 jaar oud, maar ik ken niet veel monitoren die dat geluid evenaren (overtreffen?)

maar ja, ze zijn erg groot, maar das dan ook het enige nadeel.

grappig en zinvol om te lezen...als ik 1 conclusie kan trekken is het dat monitors toch weer een heel subjectief iets is...

laatst stond er in de Duitse Keyboards een hele test van allemaal midrange (actieve) monitors...daar stonden naast de Genelec's de mij onbekende A.D.A.M. P11's bovenaan......

de Tannoy Reveals werden compleet afgebrand, de Event's werden ook goed getest......de Absolute's kan ik me zo snel even niet herinneren maar het staat me bij dat die ook niet zo geweldig getest werden..

voor geinteresseerden kan ik wel ff het overzicht scannen..

Olaf

Graag, ik ben wel geinteresseerd.
Ik heb zelf een zware Marantz amp met passive Tannoy Reaveal's, maar moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Waarschijnlijk komt dit door mijn kleine kamer, dit maakt een heel groot verschil.

Hoi,

er moeten nieuwe monitors komen........zit er sterk aan te denken om de Tannoy Reveal's te kopen....luistertest enzo hou ik zeker rekening mee, maar nog even een vraagje:

de actieve versie kost per set ongeveer 650 euro, maar ik kan er ook voor kiezen om een passieve set te kopen plus een alesis RA-150 amp, scheelt me ongeveer 200 euro......

2 vragen:
-maakt het qua geluidskwaliteit veel verschil of ik de actieve of passieve met een amp koop?
-is deze amp geschikt qua ohmage en Watt's voor de Reveals? Of zit ik te hoog/laag?

thanx, Olaf

iemand anders al een Tannoy Reveal Active vs. Genelec 1029A gedaan? ben erg benieuwd...

Olaf

Ik heb net deze week mijn Absolute 2's vervangen door Genelec 1030a's. Conclusie: een wereld van verschil! Misschien houd ik de Spirits er wel bij als sub-setje.
Het is waar: de Genelec's zijn niet bepaald goedkoop, ook de 1029a's niet. Maar het verschil is (in mijn geval) enorm.

Ik heb ook absolute 2's en ik ben er niet helemaal blij mee. Ik zat ook te denken aan genelec 1030's of 1029's. Wat is het verschil tussen die 2? Moet je er een subwoofer bij hebben?

Verder zak te denken aan die Mackies HR nogwattus. Iemand daar ervaring mee?

niemand een luistertest gedaan met 1029a's en reveal actives?

ok. ik probeer deze week een luistertest te doen, misschnien ook mt de yamaha MPS5 erbij..... de mackies en de 1030's vallen helaas buiten mijn budget..

Olaf

a/b-jte

a/b-jte

Orgineel geplaatst door olafmol
niemand een luistertest gedaan met 1029a's en reveal actives?

ok. ik probeer deze week een luistertest te doen, misschnien ook mt de yamaha MPS5 erbij..... de mackies en de 1030's vallen helaas buiten mijn budget..

Olaf

Op pagina 3 van deze draad staat een verslagje van een a/b-testje, die ik enige tijd geleden heb gedaan.

ja ik las dat je de genelec's hebt gekozen..vroeg me af of andere mensen ook nog zo'n test hebben gedaan...

Olaf

genelecs

genelecs

Orgineel geplaatst door Nolet
Ik heb ook absolute 2's en ik ben er niet helemaal blij mee. Ik zat ook te denken aan genelec 1030's of 1029's. Wat is het verschil tussen die 2? Moet je er een subwoofer bij hebben?

Verder zak te denken aan die Mackies HR nogwattus. Iemand daar ervaring mee?

Het zijn beide bi-amplified monitors (actief dus, met een aparte versterker en crossover voor iedere driver).
De 1030a heeft een groter bereik (50 Hertz - 20.000 Hertz) dan de 1029a (68 Hertz - 19.000 Hertz).
Let wel! Dit zijn free-field-responses; dus datgene wat je echt hoort! Bij de meeste (goedkopere) speakers vermeldt de brochure wel een enorm bereik (van 20 tot 22k), maar dat zijn laboratoriumwaarden, die niet in de praktijk worden gehaald. Bij genelec zijn ze daarin gewoon eerlijk...
Maar samengevat: de 1030 is dus meer full-range, daardoor ook groter en dus duurder dan de 1029's. De 1029 hebben een ietsiepietsie mindere specificaties, maar het voordeel van deze is dat ze belachelijk compact zijn en dat ze magnetisch afgeschermd zijn. Bij de 1029 moet je dus eigenlijk ook een subwoofer aanschaffen (reken een €450 extra).

Back