Synthforum Track Contest 2007

Marando

Poesie!
Hallo allemaal,

Ik was even benieuwd of er dit jaar ook weer een song contest gehouden zal gaan worden, zoals vorig jaar. Waren wel wat verhitte discussies hier en daar, maar laten we het daar niet over hebben. Ik vond het erg leuk om mee te doen en te luisteren naar heel veel goede nummers!

Ik ben infeite nog steeds een noob op dit forum. Naja, ondertussen ietsje meer posts dan een jaar terug, maar toch.

Misschien leuk om het hier even over te hebben. Mocht mijn hulp gewenst zijn, dan kan ik best helpen! Zo zou ik misschien wel een server kunnen regelen waar alles geupload kan worden (en natuurlijk gedownload). Ik heb connecties bij een grote hosting provider.

Naja.. is zomaar een idee.. ik hoor graag!

Disclaimer: Ik wil niemand voor de voeten lopen! Niet boos worden!! :engel: :engel:

ik doe mee! top initiatief

(marando....hinthint...het liefst doe ik mee met een forumsamenwerkinkje.... :D)

yeah, al 1 reactie! :-) (edit.. oh nee.. 2 :-) )

Nogmaals, ik wil best het initiatief nemen maar ik ben bang dat het dan een fiasco wordt. Ik denk dat er anderen op dit forum aanwezig zijn die dit veel beter kunnen organiseren dan ik. (al was het alleen maar om het feit dat ik niet zoveel vrije tijd heb om hier veel mee bezig te gaan)

Maar helpen wil ik altijd!!

Kom op, wie voelt zich geroepen!! :D

Laatst gewijzigd:
Waarschijnlijk kunnen we het net als vorig jaar vanuit 't forum zelf organiseren. Ik zal even met de andere mods overleggen.

goed idee...

laten we het gewoon zoals vorig jaar doen en niet met een externe stem site

count me in!

ik kan me herinneren dat er problemen waren met de manier van presenteren. de ene myspace en de andere download en de andere weer op een eigen server.

misschien kunnen we dit jaar hierop focussen?

ik heb nog een muziekstukje liggen van 2 uur en 19 minuten.
is dit ook toegestaan? (tis een mooi nummer..... )

songcontest samenwerking

songcontest samenwerking

:peukie: misschien een samenwerkingsverband met een aantal forumleden om een song te bouwen: MP3 ophalen, bewerken, toevoegen instrumenten, accordenschema, zingen erbij .....? en dan weer naar de volgende .....misschien ontstaat er iets vreselijk moois, er zitten hier ook gitaristen voor een lyrische solo en zo.....is maar een ID hoor:D :eureka: maarja hoe begin je? en wie?:frons: forumband of zoiets.........??

von Haulshoven, ik weet het je maakt idd schitterende tracks :halleluja alleen ja 2uur?:o: zodan

Yeah, het is al druk geworden.. hoe meer zielen hoe meer vreugd. :D

Opzich wil ik best de organisatie op gang zetten. Maar aangezien ik nog maar één songcontest heb meegemaakt en ik denk dat er andere forummembers zijn die dit normaal gesproken organiseren, wil ik die niet voor de voeten lopen, snap ie?

Dus zijn er mensen die dit voorheen hebben georganiseerd?? (Ik zit nu op mijn werk dus moet ff snel, maar anders ga ik straks in mijn pauze wel even de zoeken naar de vorige contests. Ga ik dan wel even de mensen die er toen aan hebben meegewerkt een PB sturen..

Origineel geplaatst door brmzz

ik kan me herinneren dat er problemen waren met de manier van presenteren. de ene myspace en de andere download en de andere weer op een eigen server.

Ik kan me van vorig jaar herinneren dat ik sommige songs simpelweg niet geluisterd heb vanwege allerlei aanmeldprocedures en pop-up vensters van rare sites.

Verder verheug ik me er nu al op! Ik heb dit jaar best wat leuke dingen voorbij zien(horen) komen. En het is altijd leuk iemand een pluim in zijn reet te steken.

En wat mezelf betreft: zoals vorig jaar ook al iemand zei: "Kut, alweer een jaar niets gepresteerd"

Origineel geplaatst door Marando
Yeah, het is al druk geworden.. hoe meer zielen hoe meer vreugd. :D

Opzich wil ik best de organisatie op gang zetten. Maar aangezien ik nog maar één songcontest heb meegemaakt en ik denk dat er andere forummembers zijn die dit normaal gesproken organiseren, wil ik die niet voor de voeten lopen, snap ie?

Dus zijn er mensen die dit voorheen hebben georganiseerd?? (Ik zit nu op mijn werk dus moet ff snel, maar anders ga ik straks in mijn pauze wel even de zoeken naar de vorige contests. Ga ik dan wel even de mensen die er toen aan hebben meegewerkt een PB sturen..
De opzet van vorig jaar was erg eenvoudig. Gedurende december was er een thread waarin iedereen zijn track kon plaatsen. We hebben toen al die links verzameld en in één post gezet. In januari kon iedereen zijn stem plaatsen in een aparte stem-thread. Op 2 februari heeft Shortwave de stemmen geteld, en dat was 't :)
Het meeste werk zit in de moderatie van de threads.

Bedankt voor het verplaatsten van de thread! (geen idee wie dat heeft gedaan.. )

Ik schrok wel even, kon 'm eerst niet vinden.

Ok we gaan dus hier verder!!

Laat de deelnemers zelf de categorie aangeven en kan naderhand er gesorteerd worden naar 5 of 6 groepen waarbij een oneven ( > 1) aantal sorteerders mag stemmen in geval dat men er niet uit komt.

Origineel geplaatst door fuse
Laat de deelnemers zelf de categorie aangeven en kan naderhand er gesorteerd worden naar 5 of 6 groepen waarbij een oneven ( > 1) aantal sorteerders mag stemmen in geval dat men er niet uit komt.

Wat bedoel je precies. Dat we gaan stemmen in verschillende genres? (dance, pop, klassiek, etc.. ?)
Weet niet of dat een heel goed idee is, want dan zit je met je piano liedje in een categorie met nog 4 anderen.. nee, het gaat om het gehele plaatje mijn inziens. Juist de verschillen in genre is leuk, want ik heb vorig jaar gestemd op nummers waarvan ik niet eens weet in wat voor genre ze thuis horen.

Maarja, misschien begrijp ik je verkeerd?

één nadeel. Omdat de thread nu in de feedback topic staat leest bijna niemand het meer.

Is er iets te regelen dat dit toch in de tracks forum mag staan??

Je zal nooit kleine groepjes krijgen omdat er door onafhankelijken bepalen wat de groepen uiteindelijk worden. De inzenders kunnen alleen aangeven in welke categorie hun muziek valt voor hun.
En meer categorieen vind ik gewoon leuker omdat je dan meer winnaars hebt. Niet dat het winnen an sich wat uitmaakt perse maar het is een leuk extraatje. En sommige mensen houden van 303 acid en de ander van een JMJ cover. Dus krijg je ook nog eens minder gezever over bepaalde stijlen en wat en niet echte muziek zou zijn.

Back