Jsq-60

Status
Please reply by conversation.

Kekke466

Old New Wave
De jsq 60 voor de Juno 60, als iemand er een te veel heeft of er van af wil...laat maar een seintje...

alvast bedankt!

ik heb z'n ding gehad, je kon er mee overdubben schijnt het,,, snapte er niks van want die juno heeft krap 6 stemmen dus veel overdubsequencing kan er niet mee. heb me er nooit in verdiept

Wat wil je er voor geven ?

Nieuwstaat.....en dan echt splinternieuwstaat met kabel, misschien ook zelfs
nog wel de orginele manual erbij (dat laatste weet ik niet 100% zeker)

ik heb z'n ding gehad, je kon er mee overdubben schijnt het,,, snapte er niks van want die juno heeft krap 6 stemmen dus veel overdubsequencing kan er niet mee. heb me er nooit in verdiept

uhh overdubben, dan ga je over de opname heen en verander je wat noten.
Een juno is niet multibraal.

uhh overdubben, dan ga je over de opname heen en verander je wat noten.
Een juno is niet multibraal.

ja precies dat zeg ik maar zo werd het op het apparaat genoemt.
ze zullen wel bedoelen dat je bv 1 mononoot kan opnemen bv een bass in de sequencer en dan heb je nog 5 noten over voor andere dingen..

overdub heeft niet specifiek met multimbraliteit te maken nutuulk he :eureka:
ja dat klopt dan want die is ook niet multitimbraal, vandaar natuurlijk de term overdub....... welleicht kan een JSQ60 eigenaar er meer over vertellen, ikzelf heb t ding nooit gebruikt, ik dacht eerst zelfs dat die midi out poorten had maar t bleek wat anders te zijn dus heb t ding nooit meer aangeraakt en snel weggedaan, net als de juno 60,, je bent er ff blij mee maar je bent er ook snel weer op uitgekeken

Geen midi, wel 2x din sync, maar alléén din sync output, dus je kunt de JSQ60 alleen als master gebruiken. Verder is 't een eenvoudige, bijna spartaanse sequencer, maar wel polyfoon en met overdub. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik er weinig mee heb gedaan, het is niet echt mijn ding. Ik heb de mijne toevallig net uitgeleend aan een vrind. Ik kan vanavond de handleiding uploaden, als je wil.

Trouwens, overdub wil bij de JSQ60 niet zeggen dat je nog wat noten kunt veranderen. Het is echt een overdub: je neemt eerst een baslijntje op met de en kunt er daarna bijvoorbeeld nog een melodie aan toevoegen (natuurlijk alleen met hetzelfde geluid, aangezien de juno60 en jup8 niet bitimbraal zijn). Een noot veranderen of zelfs wissen gaat zover ik mij herinner helemaal niet, of anders heel lastig.

De Juno 60 is persoonlijk mijn favoriete stringbak. En ik ben er nog lang niet op uitgekeken. Onvervangbaar hier.

Dan doe je iets fout, ik gebruik ook 1 juno altijd voor strings en de andere voor bas/arp geluidjes, etc
de ju-60 ken ik door en door, maar een goede string haal je er niet uit.
daar zijn toch echt veel betere synths voor, met bijv. 2 oscs. de enige zweving bij de 60 is die van de chorus maar da's niet goed genoeg...

mmm, Ik heb toch echt een mooie string erin zitten. En das precies het geluid wat ik altijd zocht. Helemaal chicago. En ik detune 'm ook wel met een effectenkastje.

Die van mij zit voor ongeveer voor de helft vol met enkel strings...meestal hierop nog een phaser voor het psychotisch effect.

Status
Please reply by conversation.
Back