Audio over een midi kabel mogelijk? :-))

er waren geen kwaliteitseisen gesteld voor zover ik weet ;)
maar inderdaad,de meeste audiokabels zijn tenminste net zo dik als een netwerk- of midikabel en bestaan uit 1 of 2 aders, een goede afscherming en een dikke laag siliconenrubber.

Op een website vond ik dit toen het ging over de Roland Vsynth XT: USB streaming-audio, MIDI en bestandsoverdracht via 1 enkele kabel

Alles over 1 kabel?

@ Dr.Drane
Steek een midi- en een audiokabel in de zure sloot van jouw moeder, en weet te zeggen of het werkt ... ?

:doei:

Amai, ge zijt wel erg lichtjes geraakt voor een mede-Belg. :doei:

Voor u eigen veiligheid, als ge ergens ooit Hans Teeuwen ziet staan: VOORAL NIET OP KLIKKEN! :D

Op een website vond ik dit toen het ging over de Roland Vsynth XT: USB streaming-audio, MIDI en bestandsoverdracht via 1 enkele kabel

Alles over 1 kabel?

Nice!

Ik wist dat ik eerst een patent had moeten nemen. :-p

best wel, 32 MB bijv. zou al snel een uurtje of 3,5 duren (en dan dus mono, 8 bit he) 8D

[mierenneukmodus]
Wat maakt het uit of het mono, 8 bit is in dit voorbeeld, al is het stereo, 24 bit, 32 MB blijft 32 MB! 8o)
[/mierenneukmodus]

Voor u eigen veiligheid, als ge ergens ooit Hans Teeuwen ziet staan: VOORAL NIET OP KLIKKEN! :D

Maar Urbanus is toch veel toffer man !

gast_urbanus.jpg

Amai, ge zijt wel erg lichtjes geraakt voor een mede-Belg. :doei:

Ik stel enkel vast, wat jij daarbij ziet zal mij weinig tot niets interesseren.
Dit om de doodeenvoudige reden, dat jij placht te wonen in de zure sloot van ons moeder. Ieder zijn thuis, nietwaar?
Blijf waar je je het beste voelt, en wentel je van tijd tot tijd in eigen nat.

Oh Ja, Hans Teeuwen ... was dat om sterker uit de hoek te komen of ben je zo kruiperig?
Oh Ja, dat van die mede-belg ... was dat om sterker uit de hoek te komen of ben je zo kruiperig?
Oh Ja, dat van die zure sloot ... was dat om sterker uit de hoek te komen of ben je zo kruiperig?

Alles door één kabel dus, nog wat? :kont:

:mega:

Ik stel enkel vast, wat jij daarbij ziet zal mij weinig tot niets interesseren.
Dit om de doodeenvoudige reden, dat jij placht te wonen in de zure sloot van ons moeder. Ieder zijn thuis, nietwaar?
Blijf waar je je het beste voelt, en wentel je van tijd tot tijd in eigen nat.

Oh Ja, Hans Teeuwen ... was dat om sterker uit de hoek te komen of ben je zo kruiperig?
Oh Ja, dat van die mede-belg ... was dat om sterker uit de hoek te komen of ben je zo kruiperig?
Oh Ja, dat van die zure sloot ... was dat om sterker uit de hoek te komen of ben je zo kruiperig?

Alles door één kabel dus, nog wat? :kont:

:mega:

ROFL!! Doordat ge u door zoiets laat raken, stel ik vast (zonder interesse in uw vaststellingen uiteraard) dat ge echt wel een mega sissieboy, euhm...sissyman (op leeftijd :doei:) zijt eh!! :D

En als mijn "alles OVER (dat staat er toch duidelijk) 1 kabel" geen interessant topic is, kruip dan maar terug naar uw zuur slootje. :biertje:

Laatst gewijzigd:
Dank je voor het aanpassen van de tekst ivm. je woonst. (stel ik vast)
Al stel jij je het jezelf nog zo kleurrijk voor, tenslotte verblijf je toch nog altijd als ene holkruiper & pedo.

Laatst gewijzigd:
Waar gaat dit over??? Het ging over audio over MIDI kabels. Kan een Moderator hier effe een eind aan maken!!!

Misschien dat iemand eerst iets zinnigs kan vertellen op mijn vraag?

Alles over 1 kabel?

En anders mag hij idd :slotje:

audio en midi kan best over één usb kabel. geen enkel probleem, maar dan moet het wel eerst gecodeerd en gedecodeerd worden. krijg je een soort van usb audio/midi interface, zoals er veel op de markt zijn, en ook in synths zoals de virus ti en roland vsynth terugkomen.

Waar gaat dit over??? Het ging over audio over MIDI kabels. Kan een Moderator hier effe een eind aan maken!!!

Ik wil er gerust zelf een eind aan maken hoor! :-p (hehe, klinkt wel geestig)

Ik had dus als woonst "in de zure sloot van jouw moeder" staan en iemand had dat blijkbaar persoonlijk opgevat en besloten mij persoonlijk aan te vallen...en van het 1 kwam het ander...

Als nog mensen zich eraan storen wil ik er gerust iets fluffy'er zetten hoor, leek me gewoon geestig gezien ik als Belg een Hans Teeuwen liefhebber ben. :)

Enfin, back on topic:

audio en midi kan best over één usb kabel. geen enkel probleem, maar dan moet het wel eerst gecodeerd en gedecodeerd worden. krijg je een soort van usb audio/midi interface, zoals er veel op de markt zijn, en ook in synths zoals de virus ti en roland vsynth terugkomen.

Ik had me die vraag eigenlijk gesteld omdat wel regelmatig met enkele mensen samenkomen (met laptop's, audio outputs aangesloten aan 1 mengpaneel, en midi via midi interfaces gekoppeld) om te jammen. Nu zitten we dus telkens met een hoop midi en audio kabels. (ok, midi valt dan nog te daisy chainen) En dus vroeg ik me er geen alternatief voor bestond waardoor midi en audio via 1 kabel zou gaan. En dan bv. 1 computer als mengapaneel zou funguren of iets dergelijks. Waarom niet alles via 1 gigabit ethernet sturen? (ok, dan moet de hardware derop voorzien worden natuurlijk maar gemakszucht mag de technologische evolutie toch niet tegenhouden imho) Denk ook niet dat veel hardware collectors/gebruikers hier op zitten te wachten gezien dat niet backwards compatible zal zijn met de huidige structuur van midi+audio apart.

Is dat dan niet trager? Of maakt dat niet uit?

Geen idee hoe het zit met de wat Roel net zei, maar in mijn situatue lijkt me ethernet toch beter als usb gezien de hogere bandbreedte. Maarja, dat is ook maar een conceptje wat volgens mij nog nooit is uitgewerkt. Waarschijnlijk door de barriere tussen de hardware freaks en de softsynthies ofzo.

Alhoewel...een doosje met midi + audio connectors die dat omzet naar ethernet en vice versa lijkt me toch ook geen rocket science + ook te werken voor de bestaande hard/software...mss best rap effe een patentje aanvragen. :-p

Greets

elke geluidkaart met meerdere in-en uitgangen en midi is toch zo'n doosje (edit: principe usb/firewire/andere-standaard interface). maar het is wel leuk om zo je computerloze digitale multikabel te maken, die overigens ook al bestaan.
maar, is het niet een klein beetje charme van het vak, overal kabels?

Laatst gewijzigd:
elke geluidkaart met meerdere in-en uitgangen en midi is toch zo'n doosje...

Euhm...heb toch geen ethernet op mijn geluidskaart maarja wel op mijn laptop natuurlijk. Misschien bestaat er wel iets om audio streams van uw pc via ethernet te versturen op een handigere manier als radiostreaming achtige dingen...

En met midi over lan heb ik ook niet al te beste ervaringen (latency). Was wel geen gigabit netwerk volgens mij en kan ook aan de software liggen...

maar, is het niet een klein beetje charme van het vak, overal kabels?

Zeker waar, maar ook de logica speelt hierin mee. Audio en midi kabels gebruiken wij over relatief korte afstanden, -en kunnen slechts een paar meter overbruggen-, waarbij het prijskaartje van kabels te verwaarlozen :D blijft. tov. bijv. multiplex signalen met de daarbij behorende encoders/decoders, versterkers, ... en kilometers lange kabels. Toch zal men steeds de vele, zéér vele signalen trachten te verzenden over zo weinig mogelijk kabel en kabellengtes. Men kan alzo ook het rendement van het laatste systeem in overweging nemen met het prijskaartje eraan verbonden.
Zelf gebruik ik in mijn studio(ke) natuurlijk midi-kabels voor MIDI, analoge kabeltjes voor de analoge audio, ...
Wanneer er nu meerdere personen met elk hun eigen laptop, sequencer, sampler, eender wat hier samenkomen?
Wel, ik gebruik dan een mengtafel, midipoorten, USB-poorten, de hele mikmak. Dezelfde aansluitingen die iedereen gebruikt, ook in een studio(ke) dus.

Mackie gebruikt ethernet kabels tegenwoordig om van hun snakes audio te sturen naar hun nieuwe digitale mengert (ik meen 32 kanalen i/o)

Zijn wel iets steviger gemaakt met een groter omhulsel rond de plug (om te zorgen dat hij stevig vast zit ipv dat irritante clipje wat altijd afbreekt) maar het blijft een ethernet kabel (en zo noemen ze het ook)

Ook Euphonix en de Digidesign Control24 (en geloof ook wel de C24) gebruiken ethernetkabels voor audio en midi.

Back