Samplen van DVD - Hoe!?

Nightstorm

Ouwe rot
Heyz,

Ik heb een DVD-speler in m'n computer zitten en nou wil ik nog wel 's samplen van een of ander obscuur filmpje. Dit doe ik als volgt: ik selecteer bij m'n volumeregeling "What u hear" als opneembron, dan laat ik m'n DVD-speelprogrammaatje lopen op 't gewenste stuk en neem ik tegelijkertijd op met een audio-editor. Het jammere is alleen dat er nog best wel een brok ruis meekomt, wat bij een DVD niet hoort te horen vind ik. Is er niet een handigere, misschien wat rechtstreeksere manier om te recorden?

Heb je niet toevallig een Webcam met microfoon ?
Moet je wel even kijken bij Configuratiescherm bij "Audio & Multimedia" (ik heb Win2000)
Of daar het opname apparaat op "SBLive Wave In" staat.
Is dat het niet, moet je even kijken of je geen Mic aangesloten hebt, zo ja ff uitzetten in de Mixer van Creative.
Idemdito met de Line-IN.

Suc6 ! :walker:

Heb ik vandaag nog gedaan. Opgenomen van de dvd (gesampled.). Muziek dvdtje met wat interviews en wat hele leuke unieke geluiden die onze grote vriend zo speelt dat je ze zelf kan sampelen... Maar goed...

Je soft recorder starten, dvd starten op het punt vanaf waar je wilt opnemen en daar is je opname... Zoeg wel dat volume een beetje redelijk is ingesteld bij opname. daar zit vaak het addertje... heb al heel vaak gehad dat die zacht stond zodat ie ook zo opnam...

farlukar> goed punt, alleen geeft de dvd zelf ook een stoot ruis mee (dat hoor je als je de dvd gaat kijken)

dat van die audiostream rippen is handig, zal me wat moeite kosten dat voor elkaar te krijgen (ben niet zo'n held op computergebied) maar 't voorkomt ook dat je dvd'tje overslaat tijdens 't opnemen

Back