Jp8080

deniax

[x][ ][ ][ ][x][ ][ ][ ]
Ik ga er morgen eentje bekijken.
Iemand nog tips waar ik op moet letten om tevreden thuis te komen?
Smartcard issue weet ik. Verder nog dingetjes?

alvast bedankt :mexico:

't Is mss intressant dat - als je geen enkele knob of slider bediend, er ook geen signaal van doorgegeven wordt...
(Geld trouwens voor alle synths met knobs....)

(Ge kunt da zien door op EDIT - Scope te drukken)

Natuurlijk belangrijk om even alle in- en outputs te bekijken en te kijken of er geen pots/sliders zijn die niet meer soepel lopen. Maar dat is met alle synths.

Verder wel even handig om te weten dat het normaal is dat de arpeggiator en RPS via de Midi IN niet werken. Deze werken alleen als je een midi-apparaat aansluit op de Remote Kbd IN.

@ Stephen: Misschien begrijp ik je helemaal verkeerd, maar: Door op Edit - Scope te drukken, kom je in het Temporary Scope menu, waar je kan zien op welke waarde een bepaalde controller op dat moment ingesteld is. Als je nog een keer op Scope drukt kan je de waarde veranderen en zie je op het schermpje welke waarde de controller nu aanneemt.

Daar kan je dan toch niet uit afleiden of de MIDI-data van de betreffende controller goed wordt verzonden? (of begrijp ik je tip nu helemaal verkeerd?)

Nee, volgens mij zend een 'brakke' knob of slider data uit zonder dat je't weet, en is je patch veranderd.
Met scop kan je zien of er zo'n knob is,
't zelfde als dat je zelf een knob bediend
maar als je dus niks bediend, mag er ook niks op de scope veranderen, ni???

SmartMedia kaartjes worden steeds schaarser en dientengevolge duurder.
Voor de JP8080 heb je dan ook nog eens een ongebruikelijk type SmartMedia nodig, de 5V variant i.p.v de veel algemenere standaard 3,3V kaartjes.

groet

Tom

Met de scope kun je in ieder geval voorkomen dat er data wordt uitgezonden bij het al dan niet bewegen van een potmeter. Hoewel dat het probleem van ongewenst gewijzigde patches voorkomt als gevolg van brakke pots, houdt dat ook in dat je zelf geen hands-on bediening meer hebt.

Nee, volgens mij zend een 'brakke' knob of slider data uit zonder dat je't weet, en is je patch veranderd.
Met scop kan je zien of er zo'n knob is,
't zelfde als dat je zelf een knob bediend
maar als je dus niks bediend, mag er ook niks op de scope veranderen, ni???
I got your point! :)

Got one :z
Supermooie staat (geen krasje of nix) voor 475. Doe je toch iets goed toch?
tnx voor de reply's :doei:

Amai, da's ne mooie prijs!!!

Ik ben helemaal fan van de JP8080,
't Is ni perfect, maar de sound die eruit komt is dik in orde!!!!

Back