nederlandse cirko hound

timvanpoppel

blockrockin' beats
ik kwam pas op een site met deze NEDERLANDSE module:

Cirko "Hound"
hound.jpg

ik ben wel benieuwd

Iemand deze synthesizermodule wel eens gehoord?
ben wel benieuwd hoe die klinkt...
of is het gewoon 3x niks?

Er heeft ooit 's een review in de Nederlandstalige FM gestaan. Ik zal 's kijken of ik de bijbehorende cd nog kan vinden.

Origineel geplaatst door Skipsel
Er heeft ooit 's een review in de Nederlandstalige FM gestaan. Ik zal 's kijken of ik de bijbehorende cd nog kan vinden.

als je toevallig nog weet welke fm, dan wil ik het graag horen.. ik heb nog een stapel fm's liggen... maar ik kan me de hound niet meer herrinneren

Re: nederlandse cirko hound

Origineel geplaatst door timvanpoppel
ik kwam pas op een site met deze NEDERLANDSE module:

Cirko "Hound"
hound.jpg

ik ben wel benieuwd

Iemand deze synthesizermodule wel eens gehoord?

op de demo cd van future music, ja. issue 21, oktober 1999.

ben wel benieuwd hoe die klinkt...
of is het gewoon 3x niks?

vrij strak. heel clean. wel vet. specs : 3 env, 3 lfo, 12-20-32 dco's maximaal die dan vervolgens door 2 of 4 gedeeld moeten worden (solo en twin mode). is te upgraden, net zoals een supernova. dus, met 12 dco's 6 stemmen. in twin mode dus 3 stemmen. 4 aparte outs, en het obligate midi-trio.

versies : 3 versies, met standaard dus 12/20/32 dco's. quanta costa : fl. 2895, fl. 3595, fl. 4695. distributeur : music house. uniek : gemaakt en ontworpen door 1 enkel persoon. "heb je dan ook wat?" tja.. de GUI ziet er playstation-achtig uit, en volgens mij is 't veel alpha-diallen en knoppen drukken voor sounddesign, maar 't is wel een uniek apparaat. demootjes? zal eens kijken of ik de cd nog kan vinden. upload ik wel wat mp3-spul.

Leuke bak, maar relatief duur. De maker (uit eindhoven geloof ik??? of braboland) is er mee gestopt omdat hij er niet genoeg van verkocht. Zoiets stond ook (maanden geleden) in de bladen. Jammer, net als met de teebee, die wordt ook niet meer gemaakt.

De Oscillators zijn volledig software gegenereerd, alsook LFO en Envelopes geloof ik. Enkel de filters is analoog, volledig zelf ontworpen door die gast. Ik heb hem een half jaar geleden kunnen kopen voor 800€, (8 parts multitimbraal denk ik), ik heb het toen uiteindelijk niet gedaan omdat die digitale oscillators me toch wat afschrikten. De ontwerper zelf beweerde me echter dat ie beter zou klinken als een Oberheim Matrix 1000, en ja die demo's ..., toch in sommige basjes hoor je dat er iets serieus achter zit. Er is ook een software editor bij. De Ontwerper zelf had nog maar één exemplaar dat ie weg deed.

Dit hondje klonk helemaal niet verkeerd, heren! Maar ik koop geen synths zonder knopjes... en zo denken vele synthesizer spelers er over. Ik denk dat hij mede daardoor geflopt is.

Er staan er nu schijnbaar bij MH, de achtstemmige versie, €500.
doe er je voordeel mee

Origineel geplaatst door bazziman
Leuke bak, maar relatief duur. De maker (uit eindhoven geloof ik??? of braboland) is er mee gestopt omdat hij er niet genoeg van verkocht. Zoiets stond ook (maanden geleden) in de bladen. Jammer, net als met de teebee, die wordt ook niet meer gemaakt.

Een tijdje terug heeft die jongen nog een flinke restpartij gedumpt, voor mooie prijzen. Ik heb er niet een gekocht, omdat ik het een beetje triest vond. Zelf onderneem ik zelden iets en ik heb respect voor iemand die een synth bedenkt, bouwt en probeert te verkopen. Ik had 'm graag gegund dat het gelukt was.

Origineel geplaatst door Pim
Dit hondje klonk helemaal niet verkeerd, heren! Maar ik koop geen synths zonder knopjes... en zo denken vele synthesizer spelers er over. Ik denk dat hij mede daardoor geflopt is.

Heb 'em zelf ook een keer bespeeld! En klinkt zeker niet slecht!
Maar sluit me bij Pim aan!;)

Peace...8)

Origineel geplaatst door Cozko
Ik sluit me aan bij Leo. Ik vond het bijna 'genant' ;)

stond jij in die FM niet met je "Arizona Skies" nummer of was dat een andere FM die ik toevallig doorgekeken had? :D

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Doen het niet =(

Dit is alles wat ik nog heb van de Hound:

http://sternstudio.com/cirko_hound/

De demo's heb ik ooit gedownload van de officiele Cirko site. Ze zijn alleen niet echt representatief, dat ding klonk echt veel beter dan dat je uit deze mp3tjes zou afleiden. Heel rauw en analoog.

Ik heb de mijne 1,5 jaar geleden ofzo verkocht. Het editen viel best mee, was behoorlijk overzichtelijk allemaal, maar helaas kon je door de beperkte midi impementatie er geen controller aanhangen. Er waren maar iets van 17 functies ondersteunt. (in de handleiding, die je ook op m'n server vind, staat daar meer over)
Dat van die midi implementatie had ik liever anders gezien, het maakte het ding minder geschikt om live mee te nemen, wat voor mij de voornaamste reden was om het ding te kopen (en dus, helaas, weer te verkopen)... Maar als je een rauwe, multitimbrale analoge synth met seperate outs zoekt voor alléén in de studio, dan is dit miscchien wel een prima keuze. Mocht je er eentje vinden, want zoveel zijn er niet gemaakt (de mijne was één van de laatste, en dat was serienummer 16).

Laatst gewijzigd:
Back