Raad nodig

orson.wouters

Voltage Controlled Lid
Hey!

Ik ben opzoek naar iets ouds met een prijs van ongeveer €450. Iets in de stijl van:
- Octave Cat (maar €700 is iets boven mijn door zakgeld bepaald budget)
- SCI pro one
- Roland SH-2
- ...

By the way iets met 2 VCO's (vooral saw en square), portamento, min 1 LFO (Sinus/saw/triangle(/SH)), LPVCF, noise, A(D)S(R) en misschien ook nog audio input.

Liefst ook compact, dus met een 3tal otaven keyboard...

CV/Gate hoeft zelfs niet echt, net als pedaal-inputs ed.
Zo analoog mogelijk als het kan, dus geen schermpjes en vanbinnen een minimum aan ICs.

gewoon een toffe bak met vette bassen en vintage geluid!

Wie weet wat?

grtz

Zoek eens iets uit de monofone Yamaha CS-serie, zoals bijvoorbeeld de CS-15.

Inderdaad de bakjes die ik zoek!
Denken jullie dat ik iets ben met een kawai 100f?

nee

voer minstens 10 tekens in!

die sh-2 is zeker iets voor jouw,vette sound ,klinkt vintage ,heeft filter input,cv/gate,etc... (niet sh9,heeft maar 1 vco)

single analog DCO...da's behoorlijk saai..voor puristen en zo....lijkt mij wel wat weinig..niet doen dus..

en NO patch memory.hoewel ik zie papieren patch sheets in de advertentie staan..).
als je er dus mee gaat optreden dan kan je in de praktijk maar weinig doen..
het patch memory zit dan in je aangeschoten hoofdje.of op de papeiren kaartjes....dan is 2 sound al veel naast de druk van het publiek..

of wil je tussen de nummers door een aantal minuten moelijk kijkend aan de knoppen gaan draaien voor de juiste nieuwe sound..?
Maar ja 1 DCO da's zo gedaan natuurlijk ..:<<

dus is dit alleen geschikt voor studio use..en dan denk ik dat er daar genoeg andere hippe spullen staan waardoor dit een stofbak gaat worden..of wordt dit de 1e synthesizer..? en moet je wel al je geluid daar uit halen..kun je beter een CS1x je kopen, niet retro maar wel handig..

Murc..

OK, merci
eerste is het niet hoor, maar ik moet iets analoogs weet je. Ik heb een microkorg en een PS900 als je die qua sound (vooral bas) vergelijkt staat de ouwe toch nog op een hoger niveau. Ik ben dus echt wel overtuigd van de analoge klank, alleen bij die PS900 (korg preset) zit ik natuurlijk wel vast qua mogelijkheden...
vandaar

Inderdaad de bakjes die ik zoek!
Denken jullie dat ik iets ben met een kawai 100f?

Die Kawai 100F is een heel veelzijdige synth maar heeft het nadeel dat ie 1 VCO heeft. Als je er 2 voor weinig op de kop kan tikken kan je ze aan elkaar koppelen en duotone of monofoon spelen; soort DV800 dus. Ik heb er zelf een, eerste eigenaar, gekocht in 1977, maar ik doe hem niet weg.

Zoek eens iets uit de monofone Yamaha CS-serie, zoals bijvoorbeeld de CS-15.
Als je een CS15 voor eur.450,- weet te vinden dan wil ik zeker 1op1 ruilen met mn CS20!!!

ik heb een yamaha cs-20m waarover ik nog twijfel om weg te doen :8

Laatst gewijzigd:
Kzie hier net nog een SH-09 in belgië te koop, mss maar een osc maar er zit wel een subosc in hé...
http://cgi.benl.ebay.be/synthetiseu...ryZ17401QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

405 euro geworden..was dat dan niet net over het budget...en dan nog de reiskosten...vind het allemaal best wel duur eigenlijk..retro is op zich leuk..maar ik ben er toch vaak snel weer op uit gekeken, heb dat minder met mijn ultramoderne spulletjes..veel meer sound, mogelijkheden en sluit ook veel beter aan bij verschillende geluidsdynamieken.

Ik verklaar ..zet je een retro in de mix met bijvoorbeeld een moderne synt..valt de retro enigzins weg qua dynamiek..het klinkt wat heel vlak eigenlijk zo'n retro, dus moet je aan de slag om het geluid op te peppen...eigenlijk maakt dit het al ingewikkeld..

Het is maar een tip

CS-15 lijkt mij ook wel leuk, heb 't forum / marktplaats een hele tijd in de gaten gehouden voor eentje, maar nooit een tegengekomen :(
Wel CS-15D's

of een Kawai 110F

daar wil ik mn cs20 ook wel voor ruilen!!! :D

Ik verklaar ..zet je een retro in de mix met bijvoorbeeld een moderne synt..valt de retro enigzins weg qua dynamiek..het klinkt wat heel vlak eigenlijk zo'n retro, dus moet je aan de slag om het geluid op te peppen...eigenlijk maakt dit het al ingewikkeld..

Is dat niet ook afhankelijk van de mixer die je gebruikt?

Is dat niet ook afhankelijk van de mixer die je gebruikt?[/QUOTE]

dacht het niet..heeft erg te maken met dynamiek van de synth zelf, vergelijk (slecht voorbeeld..maar is ter verduidelijking) .. vergelijkbaar het verschil van bijvoorbeeld het geluid van vinyl en geluid van een cd.

apart maakt het niet uit, maar achterelkaar is het al raar (storend) om te horen.

((iik hoor dus nog wel nog steeds met veel meer plezier mijn oude LP's af t.o.v. de cd's.))

..... hoor ik het naast elkaar dan is er zoveel verschil dat je hoort dat het niet bij elkaar past.

zoiets dus..

Murc

Murc, kan je nog een ander voorbeeld geven?

En ouwe en nieuwe bakken naast elkaar gebruiken lukt mij prima en ik zie die problemen niet zo hoor. Met wat creativiteit en mixing skills kom je een heel eind hoor.

Back