Vraag over de zoekfunctie

Kraan

Ouwe rot
Nu het forum technisch verbeterd is (en nog aan het verbeteren is), en dat het makkelijker is om aanpassingen door te voeren heb ik een suggestie:

Na een zoekopdracht krijg je een lijst met zoekresultaten. Ik kan iets missen, maar je kan volgens mij niet meteen naar de reply klikken waar het zoekresultaat in staat.

Vooral bij topics met veel pagina's aan reply's zou het zoeken zo een stuk makkelijker zijn.

Zoals gezegd: het kan best zijn dat dit al lang kan en dat ik er overheen kijk. Misschien dat het in dat geval wat makkelijker kan.

ik denk dat dat is omdat er vaak meerdere posts zijn per thread die gevonden worden, dus er is dan niet zomaar één post waar je naar kan doorklikken

wat ik wel erg handig zou vinden is als je per gevonden thread het aantal gevonden posts zou zien en daar dan ook een lijstje van zou kunnen uitklappen (liefst dan wel elke post niet zoveel plaats laten innemen als bij de "laat resultaten zien als berichten" modus)
zou volgens mij wel een hele toevoeging zijn, eigenlijk een soort hybride tussen de twee: aparte berichten, maar wel mooi gesorteerd per thread

Bericht door een moderator:
Helaas is dit nu, voor zover ik weet, niet mogelijk.
Een mogelijke workaround is..

1. Een Zoekterm invullen
  2. In de resultatenlijst bovenaan de link "Zoeken:" aanklikken.
  3. "Laat resultaten zien als" Berichten aanvinken..

Is een beetje omslachtig, maar het is ff niet anders.

ik denk dat dat is omdat er vaak meerdere posts zijn per thread die gevonden worden, dus er is dan niet zomaar één post waar je naar kan doorklikken

wat ik wel erg handig zou vinden is als je per gevonden thread het aantal gevonden posts zou zien en daar dan ook een lijstje van zou kunnen uitklappen (liefst dan wel elke post niet zoveel plaats laten innemen als bij de "laat resultaten zien als berichten" modus)
zou volgens mij wel een hele toevoeging zijn, eigenlijk een soort hybride tussen de twee: aparte berichten, maar wel mooi gesorteerd per thread

ik denk dat het probleem dat Kraan schetst vooral voorkomt bij threads als "de gekste/onbekendste". Deze (op zich zeer interessante) thread is de nodige pagina's groot en als men dan eens zoekt naar een obscuur bakje zie je na pagina 3 door de bomen het bos al niet meer....

De tip van JB ga ik zeker eens proberen, maar niet nu. ik heb nu even geen inspiratie qua "zoekopdrachten" 8)

ik denk dat het probleem dat Kraan schetst vooral voorkomt bij threads als "de gekste/onbekendste". Deze (op zich zeer interessante) thread is de nodige pagina's groot en als men dan eens zoekt naar een obscuur bakje zie je na pagina 3 door de bomen het bos al niet meer....
kun je dan niet bovenaan "zoek in deze discussie" gebruiken als je in de thread zit?

edit: valt op deze manier niet relatief makkelijk iets te schrijven waarbij de resultaten worden weergeven als threads en bij het openen van de thread spontaan het "zoek in deze discussie" script wordt gebruikt met daarbij dezelfde zoekterm(en) als eerder opgegeven?

nog iets wat ik vandaag opmerkte mbt de zoekfunctie: als je bovenaan bij zoeken iets intikt, maar opeens beslist toch maar geavanceerd te gaan zoeken, zou het misschien handig zijn als je zoekterm werd overgedragen :)

Je kunt ook eventueel gebruik maken van het icoontje met het > symbool rechts naast de titel van de thread. Hiermee kom je meteen bij de betreffende post met de zoekterm netjes in beeld.

zoekfunctie

zoekfunctie

Toch maar eens een berichtje typen, want ik kom er niet uit. Hoe kun je nu zoeken op alle woorden.
Als ik bv op studio electronics zoek krijg ik alle berichten waar studio of electronics in staat, zoals tc electronics etc. Ik kan het niet vinden bij zoekopties of iets dergelijks, heb al AND, EN, komma en weet ik veel geprobeerd, helpt allemaal niet. Zoekfunctie is nauwelijks te gebruiken zo, ik heb het idee dat ik ergens overheen kijk.

Goede vraag!

Ik kijk namelijk over hetzelfde heen vrees ik.

groet

Tom

Ik ga voor je aan de slag met de zoekfunctie, het zou inderdaad iets 'logischer' moeten kunnen werken.

Wordt aan gewerkt dus, tot die tijd is Google gebruiken inderdaad een slimme optie :)

Even moeten zoeken (ja echt ;) ) maar ik heb het gevonden:

De syntax voor zoekopdrachten is:
  • + stands for AND
  • - stands for NOT
  • [no operator] implies OR
Dus een zoekopdracht

Roland +TB +303

..geeft alles waarin die 3 woorden voorkomen.

Succes!

Back