Monster latency van 11 maten!

mv30

Stamgast
Ik heb een raar probleempje met latency.
Voor het eerst sinds ik cubase studio4 gebruik wou ik nog eens live midi opnemen ,mee jammend met de rest van m'n track.
alles prima, geluid komt op perfecte tijd uit de luidsprekers klinkt prima in de mix, ik zit perfect in de vibe, ik blij.
maar dan ga ik kijken naar wat cubase in midi opgenomen heeft en zie ik een vertraging van ongeveer 11 maten! dus wat ik op maat 1 ingespeeld heb staat afgebeeld op maat 12 en een beetje .
Daarna weer geprobeerd en ,nog straffer, ik speelde twee noten, stopte en keek naar mijn opname, en ik zag de noten 11 maten verder genoteerd, dus in maten die nog moesten voorbij komen?
grappig, maar wel wreed lastig.
iemand een idee hoe ik hier vanaf geraak?
info:
solo (ch 1):klavier- midi in m-audio geluidskaartje, midi uit via m-audio usb 1*1 naar roland a880 naar jv 1080.
track zelf: via usb m-audio 2*2 naar mv30 ( ch 2: bass en ch 10: drumtrack)
cubase studio draait op een p4 2000

Ik herinner me dat ik ook een soortgelijk probleem had met SX3. Naarmate Cubase langer aanstond ging hij de noten steeds verder naar achter zetten, maar 11 maten heb ik nooit gehaald!
Het had te maken met het gebruik van wel of niet ge-emuleerde midipoorten.
De oplossing vond ik toen hier.

groot is mijn hulde voor dit forum en al zijn buitengewone leden, in dit geval in het bijzonder Bammel en DJ Bies want inderdaad, het probleem werd door hun zeer to the pointe inbreng zeer snel en integraal verholpen. T'is dat ik de emoticons niet vind, anders stond hier zo'n buigend en huldebrengend figuurtje in veelvoud. Dank, dank, dank.

ah super ! hier had ik ook last van :)

Back