[Roland] Juno 60 factorypresets? Help!!

Oxy-Yan

Action
Ik vond op deze site de factory presets voor de Juno 60: Juno 60 patches

Dit is een mp3 bestandje van 40sec met gecodeerde zegmaar "commodore64" geluidsdata. Nu is mijn vraag:
Hoe krijg ik dat in mijn Juno 60, ik heb de handleiding niet...

Ik doe het nu alsvolgt;
- ik schakel memory protect OFF
- ik plug de mp3-speler in de LOAD TAPE achter in de Juno
- druk op LOAD op het frontpaneel van de Juno, de led gaat dan branden
- druk op play, bij mijn mp3-speler en wacht tot de mp3 afgespeeld is. :Z

Maar dan gebeurt er niets!!! Als ik de Juno van LOADmode afhaal, staat er niets in zijn geheugen..

Weet iemand wat ik fout doe?

Groeten Oxy

Ik denk, dat de handelingen en de volgorde waarin je ze doet wel goed zijn. Maar Tape load ingangen van synths zijn erg gevoelig wat betreft het geluid, dat ze willen horen. Ik zou eerst eens proberen om het volume van je mp3 speler wat harder of zachter te zetten en dan kijken of het lukt. Als het dan nog niet lukt, dan zou je eens op het internet kunnen zoeken naar een .wav-bestand met de patches, want deze werken vaak beter dan de mp3 versies.

Die juno 60 patches zijn niet echt bijzonder hoor. En met al die knoppen heb je die 52? geheugens zo vol!!!

Dus ik zou lekker zelf geluiden gaan maken i.p.v. die suffe presets te gebruiken.

Heb je trouwens de verborgen klanken al gehoord? Zo nee, moet je hier effe checken.

Dus ik zou lekker zelf geluiden gaan maken i.p.v. die suffe presets te gebruiken

Na de zoveelste poging heb ik de moed opgegeven. Van -10dB tot +10dB.... Ik was ook niet opzoek naar suffe presets, maar meer nieuwsgierig hoe ze zouden klinken.

Dus nu weer lekker met die knopjes kloten!! Veel leuker*D

Handleiding van de JUNO 60

Handleiding van de JUNO 60

Je kan em hier inkijken.

't Is wellicht niet de orginele maar iemand heeft blijkbaar wat tijd gevonden om deze in HTML beschikbaar te maken met gebruik van ingescande afbeeldingen (wellicht uit de originele handleiding)

:okdan:

Cool !

Ik had al eens een online-manual van de juno60 gezocht maar niet gevonden...:(

Thanxz:okdan:

Back