Roland D-50 icm Jarre

BrayneWave

Ouwe rot
Ja hoor....heb je hem weer hoor ik jullie alweer denken }:|}:|

Ik heb weer eens een vraag. Altijd weer op zoek naar spul dat Jarre heeft gebruikt en heb echt de illusie niet dat ik ooit zo'n grootheid word. Heb ook niet het idee dat ALS ik het appratuur heb van Jarre dat ik dan ook daadwerkelijk dergelijk muziek kan maken. Maar ieder zijn hobby toch? ;)

Mijn vraag is als volgt:

Heeft de Roland D-50 standaar al die geluiden die Jarre gebruikt heeft op zijn album "Revolutions" ?? Of heeft hij ze zelf gefabriceerd???
Ik plaats wel even een link naar een Youtube-filmpje wat het een stuk duidelijker moet maken wat ik precies bedoel :smeris:.

link:
http://www.youtube.com/watch?v=6Qqxk-uVxzs&mode=related&search=
Filmpje is gemaakt door RadekTymecki die ook wel bekend is op it forum denk ik.

Ik wacht geduldig jullie reacties af.:engel::engel:

grtx

Ken de muziek van Jarre niet, maar in het filmpje hoor ik typische D-serie geluiden (had zelf een D10) 0.29 en 6.59 zijn standaard geluiden.

:kroon:
Bedankt voor jullie reacties! Nu maar op zoek naar een betaalbare D50!

@Jazper. Bedankt voor de info. Ik zelf heb ook een D-20 maar het geluid op 0.29 zit er helaas toch niet in. Over de rest maar helemaal niet te spreken.
Toch maar die D-20 inruilen voor de 30 extra ;)

Dat geluid bij 0.29 zit er wel in. Het is geen patch voor zover ik me kan herinneren, maar een 'building block' ergens in het geheugen. PCM sample.

Wat heeft het voor zin de klanken van Jarre na te bootsen?
Hij had het geluk ooit een vette hit te hebben gehad met Oxygene 4 maar zonder dat nummer had niemand denk ik nu geweten wie ie was.
Op iedere CD blijft ie proberen wanhopig nog een hit te scoren maar dat is hem nooit meer gelukt. Overigens kwamen de sounds van Oxygene ook gewoon uit het patchbook van Arp 2600.

Wie zegt dat iets "zin" moet hebben:frons: ?
Waarom koopt iemand iets??? Waarom speelt iemand iets???
Moet het allemaal volgens 1 richtlijn???

Mijn hobby, mijn manier et :mega:

Wat heeft het voor zin de klanken van Jarre na te bootsen?
Hij had het geluk ooit een vette hit te hebben gehad met Oxygene 4 maar zonder dat nummer had niemand denk ik nu geweten wie ie was.
Op iedere CD blijft ie proberen wanhopig nog een hit te scoren maar dat is hem nooit meer gelukt. Overigens kwamen de sounds van Oxygene ook gewoon uit het patchbook van Arp 2600.

hij heeft ca. 80 mln. platen verkocht, niet alleen met Oxygene IV.

:doei:

:frons: Pas op!

Ah dat was een grapje, ik ben ook een groot jarre fan (voornamelijk ouwe werk...nieuwe is echt verschikkelijk maar dat maakt niet uit die man mag doen wat die wilt die heeft zijn sporen verdiend zolang ik er maar niet naar hoef te luistren)....het is alleen altijd leuk dat je met jmj fans eindeloze discussies kan voeren of die nou wel of niet een hair transplant heeft...en natuurlijk heeft die ook een paar face lifts...ja je bent fan of niet he...

:L
Zullen we de discussie weer oplaaien.........
Hij heeft GEEN haartransplantatie gehad.
Hij gebruikt gewoon:

c4020.jpg

Jean michel jarre is een vieze ouwe man met een hair transplant

Ha

viezeman.jpg

Lekkeh, knoppies draaie zow.
Met van die, met van die ribbeltjes.

Hallo,iedereen,wat me nog wel altijd niet echt duidelijk is na al de reacties hier te lezen is of RadekTymecki nu zelf de klanken van Jarre heeft nagemaakt op die D-50,of dat het een D-50 is die Jarre in de studio of live heeft gebruikt en waar zijn klanken in het geheugen zijn gebleven.
Persoonlijk vind ik die youtube film heel straf,die klanken zijn op het eerste zicht perfect nagedaan.
Wat me ook opvalt is dat die D-50 vet klinkt,ken die reeks niet,
ooit heb ik een jd-800 gehad,maar die klank kan ik me niet meer herinneren,of die ook zo vet klonk.
Wat maakt die D-50 speciaal tegenover andere???????????

Ben zelf eens de manual gaan downloaden en eens doorgelezen.
Blijkbaar is er een grote gelijkenis met mijn GR-50.
Ongeveer hetzelfde principe van engine,alleen heeft de GR-50
al 4 partials in 1 tone,de D-50 heeft 2 partials en extra LFO's.
Maar het principe van een synthgenerator en pcm generator
is hetzelfde.Eigenlijk een soort jaren 90 VA,want als ik het goed begrijp zouden met de synthgenerator de square of pulse geen samples zijn,maar opgewekt,wel al digitaal.
Met de pcm samples kan je nog wel niet het start en end van de pcm sample zelf bepalen,blijkbaar met de D-70 die erna kwam wel,
maar toch is deze blijkbaar al een ander beestje,al heeft die ook de LA engine.

Maar blijft dus mijn vraag of die RadekTymecki nu zelf de klanken van Jarre heeft nagemaakt op die D-50,of dat het een D-50 is die Jarre in de studio of live heeft gebruikt en waar zijn klanken in het geheugen zijn gebleven???????????????????

Back