Mambo nr 5 wat voor gridmode?

artists-choice

Ouwe rot
Ik heb een hele vreemde vraag.
Ik kom er neit uit welke gridmode ik moet gebruiken als ik bv dat mambonumber 5 soundje inspeel..

Iemand misschien een idee?? Ik zit nu een flinke tijd uittezoeken voordat ik een mode heb gevonden waar het dichtbij in de buurt komt. maar misschien weet iemand welke mode ik beste kan gebruiken.

alvast bedankt!

En gridmode zit in welk stuk software....?

(overigens lijkt het me in traditionele muziek gewoon "maatsoort" te heten. Probeer eens "16T").

Hee Bryan,

Waarschijnlijk is dat 6/8 maatvoering ofzo. Maar als je een midifile download, kun je in je tempo screen zien welke maatvoering t heeft, en anders moet je ff de bladmuziek downloaden. Daar staat aan het begin van de song naast de G sleutel of Bas sleutel altijd de maatvoering.

GRTZ

inderdaad ik tel ook gewoon 4/4 . . . . (zo uit het blote hoofd, heel erg dat dat nummer in mijn hoofd zit...heeel erg)

Wat misschien ook nog helpt is om even te kijken naar de opties Swing of Shuffle; die geven het effect wat je zoekt.

En gridmode zit in welk stuk software....?

(overigens lijkt het me in traditionele muziek gewoon "maatsoort" te heten. Probeer eens "16T").

:duivels:
met 16T zal hij nergens komen denk ik... ik verwacht dat het gewoon '16' moet zijn... volgens mij zitten er geen triolen in dat stuk...

Jipz.... hij klinkt ook vet als je hem iets meer laidback speelt en dan in 5/4 :okdan:

Dit is dus echt BS. Tenzij het cynisch bedoeld was.
Het is geen 6/8 en zeker geen 5/4. Als je echt eens een song in 5/4 wil horen zet dan 'Seven Days' van Sting even op.

Het is gewoon een vierkwartsmaat met een vette shuffle feel. De tip van Yoozer is prima. Ik heb geen verstand van welke grid je wilt aanhouden maar ik zou zeggen: gewoon live inspelen die drumtrack en niet teveel quantizen.

best pittige vraag volgens mij. ik ga eens aan de slag met de antwoorden die ik heir heb gekregen..

Het moet toch gewoon te quantizeren zijn. dus zal wel een bepaalde maatsoort zijn.

alvast allemaal bedankt voor de antwoorden!

Het moet toch gewoon te quantizeren zijn. dus zal wel een bepaalde maatsoort zijn.

:confused::confused::confused:

Quantiseren en maatvoering hebben wellicht iets minder met elkaar te maken dan je denkt. Haal niet stepsequencing en quantiseren door elkaar. Ik heb het idee dat je dat aan het doen bent.

:confused::confused::confused:

Quantiseren en maatvoering hebben wellicht iets minder met elkaar te maken dan je denkt. Haal niet stepsequencing en quantiseren door elkaar. Ik heb het idee dat je dat aan het doen bent.

Als ik inspeel in logic op een 4 kwarts maat, dan wil ik daarna quantizeren.. is toch normaalste zaak van de wereld...

speel ik op de 4 kwartsmaat het mamboachtige gebeuren in dan loopt dat net naast de grid.. en vroeg me daarom af of er misschien een gridmode was waarmee dit normaal en snel gequantiseert word.. toch neti zoon rare vraag lijkt me.

dat het een vierkwartsmaat is kan BWE Pro denk ik zelf ook nog wel horen... ;-) Maar daar vraagt hij ook niet naar. Als ik het goed begrijp wil hij weten of de vierkwartsmaat uit 8 achtste noten, of 16 zestiende noten bestaat bijvoorbeeld.

En als je meetelt hoor je inderdaad dat die 4/4 maat bestaat uit 4 keer een triool (12 16de 'triplets'), dus zo:

1-en-de-2-en-de-3-en-de-4-en-de

Van de eerste woorden ("one", "two", "three, four five") vallen de woorden "one" en "two" dus op de 1ste en 3de tel van de vierkwartsmaat.

Als je even meetelt dan snap je wel wat ik begijp :geslaagd: }:|

Verder vind ik Mambo nr. 5 - om het maar even netjes te zeggen - maar een vervelend nummertje...

Die Engelse termen gebruik ik liever niet, maar dat die ik alleen omdat het op de meeste sequencers ook engels is. (Dus 16T inderdaad)

:doei:

dat het een vierkwartsmaat is kan BWE Pro denk ik zelf ook nog wel horen... ;-) Maar daar vraagt hij ook niet naar. Als ik het goed begrijp wil hij weten of de vierkwartsmaat uit 8 achtste noten, of 16 zestiende noten bestaat bijvoorbeeld.

En als je meetelt hoor je inderdaad dat die 4/4 maat bestaat uit 4 keer een triool (12 16de 'triplets'), dus zo:

1-en-de-2-en-de-3-en-de-4-en-de

Van de eerste woorden ("one", "two", "three, four five") vallen de woorden "one" en "two" dus op de 1ste en 3de tel van de vierkwartsmaat.

Als je even meetelt dan snap je wel wat ik begijp :geslaagd: }:|

Verder vind ik Mambo nr. 5 - om het maar even netjes te zeggen - maar een vervelend nummertje...

Die Engelse termen gebruik ik liever niet, maar dat die ik alleen omdat het op de meeste sequencers ook engels is. (Dus 16T inderdaad)

:doei:

Hulde!! precies zoals ik bedoel!
Is ook neit dat ik de track geweldig vind, maar zou rgaag weten hoe en wat eht in elkaar zit. Heb nog weleens klanten die ene plaatje met zoon riedeltje willen. Vandaar. Hoe meer kennis van zaken hoe beter het werk.

Back