Quadrafuzz distortion

Tarabass

Ik vast niet!
Ik heb een probleem. Ik gebruikte altijd trackers om muziek te maken maar wilde weleens overstappen op cubase. Immers, iedereen ging over. Dit bevalt echter niet en mis iets rauws in mijn nummers.

Nou is er één plugin die mij wel heel goed beviel en dat is dus de quadrafuzz, die zit ingebouwd in cubase. In bijna al mijn nummers wordt hij wel gebruikt. Die wil ik dus weer gebruiken. Nu heb ik gezocht op het net en een dll-download gevonden. Hier te vinden.

Deze is echter niet in te laden in mijn tracker en geeft de melding: 'This plugin requires cubase to load'. Nu is dit waarschijnlijk de standalone version van de quadrafuzz maar daar kan ik maar moeilijk mee omgaan. Is er toch geen manier om toch die dll van cubase in te laden in mijn tracker, via een omweg ofzo?

Volgens mij moet je die .dll vanuit de vstplugins in de cubasemap kopieren naar de vstplugins map in de steinbergmap, dus 1 map omhoog.

Dat is de map die ook door andere programma's wordt gescanned op plugins, als ik me vergis kun je alles wat ik hier typte net zo goed vergeten. :)

Helaas, als ik de .dll in de 'standaard vstmap' gooi dan geeft de tracker bij het opstarten al de melding :(

Hij scant hem dus wel maar heeft cubase nodig om het op te starten. Dit wil ik omzeilen..

Ik denk dat het niet mogelijk is. Quadrafuzz werkt alleen in combi met Cubase als ik het goed heb!

Ik denk dat het niet mogelijk is. Quadrafuzz werkt alleen in combi met Cubase als ik het goed heb!

Ben inderdaad bang dat er niets anders op zit dan de standalone te gaan gebruiken. Helaas! Of iemand anders moet nog een oplossing weten of weten welk onderdeel hij 'zoekt' van cubase.

Of heeft iemand een ander goed alternatief voor deze goeie distortion?

Ohmicide door Ohm Force is een hele fijne distortion plug-in, niet gratis wel. Probeer de demo maar eens!

Hmm, ga hem zeker proberen maar denk (gezien de layout) dat hij toch wat te moeilijk in mekaar steekt. Ik hou het liever zo simpel mogelijk, wat niet weg neemt dat hij heel lekker kan klinken wat me dan weer over de streep trekt. Bedankt voor je tip. De rest van hun ziet er trouwens ook 'druk' uit, maar wel interessant..

quadrafuzz

quadrafuzz

De quadrafuzz heeft bij mij altijd perfect gewerkt zonder cubase...

pas toen ik cubase ook installeerde begon hij in andere hosts moeilijk te doen.

Cheers, Graftak

Back