DJ-70 mkII inbouw SCSI-drive

pjeut

Ouwe rot
Hoi,

Ik heb genoeg van die floppys en zo'n blauwe Iomega die ik ergens op de kat van de DJ70 moet plaatsen. Dus ik wil een interne SCSI-drive (Zip of Jazz) inbouwen op de plaats van de floppy-drive.
Wat zijn de dingen waar ik op moet letten? Het zal iets van iomega worden, maar dat heb je dus zowel de Zip-drives als de Jazz-drives. Beiden werken met schijfjes (geen tape) dus zijn direct te benaderen; niet voor alleen backup, bedoel ik. Naar welke leeftijden voor deze drives moet ik kijken; ik kan me voorstellen dat zo'n DJ-70 mkII niet de meest recente Iomega drives kan handlen.
Met andere woorden: waar moet ik op letten?

Groeten,
Pjeut.

Hallo,Pjeut,van het inbouwen zelf kan ik U niets vertellen,
van iomega heb ik zip en jazz 2 gb.Wat me opvalt is dat de jazz
als ie ouder is meer problemen geeft,ik bedoel daarmee dat ik er
in totaal ooit 4 tweedehands heb gekocht en er 2 blijkbaar niet werkten(had ze via post laten afkomen,dus niet ter plaatse gechecked) meestal is het de motor die niet meer opstart als je er een jazz disk insteekt.
Denk dat dit een veel voorkomend probleem is van de jazz 2gb.
Dus als ik jou was,zou ik gaan voor een zip 100 mb,het geheugen van de dj70II is dacht ik 32 mb,kan je 3 volle geheugens wegschrijven op 1 zip,plus als er iets moest gebeuren met de zip
ben je veel minder data kwijt dan met de Jazz 1 gb of 2 gb.
Nu misschien heb je zelfs geen keuze,want die dj70II is al oud
en als ik me bv. mijn vroegere W30 met scsi herinner,die herkende dacht ik maar iets van 80 mb,dus veel meer aan die hangen was verspilling.
Hopelijk heb je hier wat aan

Ja, hij heeft zowel een interne als een externe aansluiting. Alleen, ik geloof wel dat de externe op de interne zit. Dus, als ik een zipdrive aan die interne doe moet ik, geloof ik, de externe opgeven. Maar misschien zit er aan zo'n interne drive weer een aansluiting die ik aan de externe van de DJ-70 kan verbinden.
Moet ik nog uitzoeken.

Dat hoeft dus niet, sterker op de MPC2000 zit geen interne SCSI en ik heb dus gewoon een SCSI kabel op de stekker gesoldeerd (intern) en alles werkt, de interne Zip drive en de externe SCSI aansluiting.
Wel een belangrijk punt is dat de interne Zip is geterminated en een vrije "id" gebruikt.

35bf58j.jpg

Pfff, even onder de motorkap gekeken...

Pfff, even onder de motorkap gekeken...

... en wat blijkt: de externe SCSI-stekker zit gewoon op de printplaat gesoldeerd. Dus niks geen platte steker die je simpel op de print kunt drukken.
Mike Mix, jij had dat opgelost door de steker van de zip op de printplaat te solderen. Hoe heb je dat precies gedaan; heb je misschien wat fotootjes?

Graag je bericht.

Groeten,
Pjeut.

Back