ach een fijne discussie op z'n tijd, nix mis mee
maar nog steeds denk ik dat je mensen met talent een willekeurig stukje software of hardware in hun handen kan drukken en dat ze daarmee dan vette muziek kunnen maken... dus uiteindelijk zegt het nog steeds weinig....
kan me wel goed voorstellen dat als je een bepaalde vette sound of effect hoort in een track dat je dan graag wil weten waar het mee gemaakt is...
tis denk ik voor mij meer een principiele kwestie...je merkt zo vaak dat mensen (vooral starters) denken dat als ze maar hardware X en/of software Y hebben, ze ook een megavette track kunnen maken omdat hun favoriete producer diezelfde apparaten ook gebruikt..... dat is gewoon jammer denk ik, daarom probeer ik een beetje in z'n algemeen (dus mijn opmerking is ook zeker niet op mikemix gericht, maar meer generiek) aan te geven dat het niet om de tools gaat maar om de muzikant gaat.....
de opmerking hierboven van "alleen softsynth ????????dit klinkt zwaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr oke !!" is denk ik een mooi voorbeeld van wat ik bedoel....... ik moet me sterk vergissen of iemand is hier erg verbaasd over het feit dat je met software ook iets goed-klinkends kan maken....
dus mikemix: mijn opmerking is niet op jou gericht, sorry als je je aangevallen voelt, je hebt helemaal gelijk als je zegt dat mensen om heel veel redenen kunnen vragen waarmee een tracks is gemaakt......
Olaf (die NU koffie gaat drinken anders valt ie weer in slaap)