Origineel geplaatst door fuse
Neem nou bijv de opmerking van DaGoose dattie zegt dat hij de loops in Recyle heeft geknipt en met die stukjes is gaan bouwen in de EXS24. Op zich al een 'eyeopener' lijkt me. Zelf doe ik dat in Reason, wel handig direct .rex files laden zo. Maar welke loops en wat doe je ermee? DAAR zit bijv het 'geheime ingredient'.
Misschien nog een eye opener. Recycle, tjoppen, exporteren naar soundfont, inladen in Kontakt en gáán !

En ja, ik ben ook voor hardware in combi met software, maar daar gaat deze discussie verder niet over. Persoonlijk vind ik deze track iets missen, wat het is weet ik niet. Komt het doordat het software gemaakt is? Ik weet het niet, maar ik vind 'm te clean, te netjes, te strak. Dit is muziek wat wel iets viezer mag. Zo vind ik ook dat je kan horen dat het softsynths zijn.. waarom? Weet ik niet, gevoelskwestie. Hoe zou dat komen, omdat goose dat verteld heeft? Zou best kunnen... ik mis diepte, warmte en dat kan ik in de 2e versie ook niet terug vinden. Noem me maar een zeikerd... maar ik zeg het ook wanneer ik het niet kan horen.. dat synthgeluidje bv, dat vind ik zo standaard. Een niet echt spannend geluid.. hoe komt dat? Ik zou het je niet kunnen vertellen, maar muziek is bij mij gevoel.

Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik 'm alleen thuis op mijn monitoren gehoord heb en bv nog niet in de auto, dan kan ie er heel anders uitspringen. Maar dit alles is mijn heel bescheiden mening... de andere tracks van da goose knallen véél meer. Het arrangement heb ik niets op aan te merken, laat dat duidelijk zijn, het gaat me meer om de overall sound..

(midicontroller)