misschien een volgende stap voor midi controllers; geautomatiseerde pots en faders. Visuele terugkoppeling op je bakje (indien je die voor 1 ding gebruikt), zelfs als je in venster aan knopjes zit
Origineel geplaatst door Arveyman Ik wil niet de discussie hard-soft teveel oprakelen maar er is volgens mij 1 ding wat altijd lastig zal blijven: je beeldscherm(en). Stel dat je gebruik maakt van een paar VSTi's die behoorlijk groot zijn (beeldformaat) dan wordt het al snel lastig om overzicht te behouden.. En dan kan je natuurlijk wel vensters wegklikken e.d. maar je bent dan wel je visuele terugkoppeling kwijt als je aan je midiknoppen zit te draaien!
Heb de afgelopen tijd al paar keer een zinnig verhaal gehoord hierover.
Want dat je hier over de geluidskwaliteit van software struikelt valt in het niet met het maken van muziek.
Iemand op de dansvloer hoort echt niet of die synth nou een hardware of een software kopie is hoor. (mensen die dat wel horen dansen gewoonweg niet )
En ook al heb je zoveel hardware of software gear. Betere muziek ga je er echt niet van maken. Met een ouwe Atari en een sampler plus mixer kun je dingen maken waar je een (underground) hit mee scoort.
En dat je het leuk vind om allerlei gear te hebben enzo is helemaal niks mis mee hoor, vind het zelf nl ook wel leuk. Maar soms zijn die argumenten zo krom en vol met snobbisme en ontwetendheid.
Als ik een fruity loops track aan het masteren ben dan hoor ik dat. Er zit gewoon een andere klank en dynamiek in. Die is heel anders dan een die in Logic gemaakt is. Net zo als je verschil hoort van klank van een vermona synth en een moog.
En die factoren mag je ook niet door elkaar halen vind ik.
En het is goed dat je let op het geluid van je muziek, maar drijf het niet te ver door aan een kant. Want je kunt nog zulke mooie instrumenten hebben, als je dan niet kunt mixen dan had je net zo goed een veeeel goedkopere setup hebben dan is het resultaat navenant hetzelfde.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.