[techno] Yves'o - Kick the bass

ivosp

Stamgast
Ben benieuwd naar jullie kritiek! Hij is behoorlijk oldskool met wat hardhousetrekjes.

nieuwe track:
Yves'o-Kickthebass

Laatst gewijzigd:
Niemand? Wat krijg ik toch altijd weinig suggesties. Is het dan zo ruk?

Ik zou graag iets van jullie willen leren, bijv over hoe het afgemixed is. Dat scheelt mischien al weer voor de kwaliteit :)

De clap/snare/whip whatever klinkt lekker oldskool. Het geheel doet sterk denken aan een aantal oude mixtapes van Club X en ook DJ Roos enzo die ik nog ergens heb liggen. Ik kan dit soort ouderwets gestamp altijd erg waarderen :-)

De bassline is precies zoals ik m graag hoor in dit soort tracks (lekker monotoon en drammend) en erg herkenbaar wederom van het oude club x spul enzo. De ride is ook prima op zn plek. De oldskool sounds is wat dat betreft prima aanwezig. Qua structuur ben ik er niet helemaal uit, rond de 3.5 minuten heb ik het wel een beetje gehoord zeg maar, maar de tracks van die tijd waren sowieso meestal niet echt te volgen, de spanningsboog werd meer in de mix opgebouwd ipv in de afzonderlijke tracks zelf vond ik altijd :-) In de huidige tijd is ie wat eentonig en langdradig maar in de tijd waar ik de sounds in plaats kon dat wel :-)

Weet niet of ik de opening en reprise sound de meest geweldige combi vindt, vooral het terugkerende openingssoundje op het eind voelt meer als een aankondiging van een volgende (andere) plaat met dat thema, maar vind het toch wel een geslaagde track verders.

Tips:
Ik zou track eindigen met een langzaam uitstervende/gedelayede (4-8x) laatste twee noten van het thema (getriggert op elke eerste tel) in plaats van bam! einde + reverb.

Opening valt er meteen in, die mag iets geleidelijker vind ik, maar ja tegenwoordig mag niks geopend worden zonder herkenbare bas/drumlijn naar het schijnt omdat heren diskjockeys anders de plaatjes niet goed in kunnen mixen ofzo dus wie ben ik om daar commentaar op te leveren verders :-)

Luister effe naar het einde van je track. de reverb trail eindigt nogal abrupt ;-) zet er effe een nette fade out op naar -oo ofzo of check of je genoeg black space hebt gelaten aan het einde van je track om m netjes uit te laten galmen

Kijk hier heb ik wat aan. Dankje!

Opening is puur bedoeld om hem er makkelijk in te kunnen mixen inderdaad, zou allemaal wat subtieler kunnen als het bedoeld was als luister-hem-thuis-van-cd muziek.

Back