hoe ga ik van +4 naar > +4?

RiSC

Stamgast
Ik wil het signaal wat naar bepaalde effecten gaan versterken van +4 naar iets van +10-30 om bijv. de inputs van deze effecten te laten distorten. Wat kan ik daarvoor het best gebruiken? Ik heb geen mengtafel.

Tsja, dit klinkt als een open deur, het makkelijkste is om een eenvoudige mengtafel te gebruiken voor de distortion.

Niet lullig maar echt serieus bedoeld, "Behringer vervormt erg lekker".

tja ja het is niet alleen voor distortion. ik heb bijv. een LAMM met een filter input die het beste werkt bij +6 db unbalanced.

Raar, +6dBu is de standaard voor broadcasting, kortom een beetje vreemde eend in een recording studio.

Ik kan me niet voorstellen dat het verschil tussen +4 en +6 zoveel uitmaakt voor de klank van een filter.

Je kan even een opampje doe het zelven.

De voeding daarvoor haal je gewoon van de Memorymoog.

amp_noninv.gif

The amplification of this circuit is 1 + R1/R2.
Example 1: R1 = 0 Ohm (connection), R2 omitted -> A = 1
Example 2: R1 = 47k, R2 = 47k -> A = 2
Example 3: R1 = 100k, R2 = 10k -> A = 11

Toch denk ik wel dat een filter bij een bepaalde hoeveelheid input spanning het beste klinkt. Je zit dan presies op de plek waar je net wat meer vervorming hebt als bij lagere spanningen, maar niet zo hoog dat het filter dicht gaat zitten.

een oude receivert/versterkert/mengert/preamp met PHONO (platenspeler) ingang doet ook wonderen :geslaagd: er gaat niets boven het vervormende geluid van een RIAAA versterkertje :-)

Tsja, dit klinkt als een open deur, het makkelijkste is om een eenvoudige mengtafel te gebruiken voor de distortion.

Niet lullig maar echt serieus bedoeld, "Behringer vervormt erg lekker".
:r:r
Tja, het is dat iedereen een andere smaak heeft.

Een vraag aan de draad starter: waarom niet de gevoeligheid van het effect niet gebruiken? Die heeft meestal een knop daarvoor, bijvoorbeeld bij een distortion pedaal is dat de knop die de mate van distortion bepaalt, bij een compressor is dat de threshold.
Als je nog meer wilt gaan toevoeren aan het signaal zou ik gaan denken aan een mengpaneel of een preamp, misschien in combo met een compressor; met een compressor kun je ook een mate van gain krijgen bij een compressie van 1:1. Plaats dan een aantal compressor achter elkaar, :dj:
Ik weet alleen dan niet of je een gain van tussen +10bBu en +30dBu krijgt.

Back