Ik wil het signaal wat naar bepaalde effecten gaan versterken van +4 naar iets van +10-30 om bijv. de inputs van deze effecten te laten distorten. Wat kan ik daarvoor het best gebruiken? Ik heb geen mengtafel.
De voeding daarvoor haal je gewoon van de Memorymoog.
The amplification of this circuit is 1 + R1/R2.
Example 1: R1 = 0 Ohm (connection), R2 omitted -> A = 1
Example 2: R1 = 47k, R2 = 47k -> A = 2
Example 3: R1 = 100k, R2 = 10k -> A = 11
Toch denk ik wel dat een filter bij een bepaalde hoeveelheid input spanning het beste klinkt. Je zit dan presies op de plek waar je net wat meer vervorming hebt als bij lagere spanningen, maar niet zo hoog dat het filter dicht gaat zitten.
een oude receivert/versterkert/mengert/preamp met PHONO (platenspeler) ingang doet ook wonderen er gaat niets boven het vervormende geluid van een RIAAA versterkertje :-)
Een vraag aan de draad starter: waarom niet de gevoeligheid van het effect niet gebruiken? Die heeft meestal een knop daarvoor, bijvoorbeeld bij een distortion pedaal is dat de knop die de mate van distortion bepaalt, bij een compressor is dat de threshold.
Als je nog meer wilt gaan toevoeren aan het signaal zou ik gaan denken aan een mengpaneel of een preamp, misschien in combo met een compressor; met een compressor kun je ook een mate van gain krijgen bij een compressie van 1:1. Plaats dan een aantal compressor achter elkaar,
Ik weet alleen dan niet of je een gain van tussen +10bBu en +30dBu krijgt.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.