Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door krz
don't be fooled by the rocks that i got.. i'm still, i'm still jenny from the block... !![]()
![]()
en dat maalt maar en dat maalt maar, hoewel ik er geen @)#I@! aan vind, maar dat is wel de kracht van een hit...

Origineel geplaatst door maxdox
Ik denk dat er veel van het verhaal waar is, bepaalde melodieen zijn er gewoon voor gemaakt dat ze in je hoofd blijven zitten. Misschien dat afrikaanse trommel muziek en techno in een weer heeel ander deel van de hersenen verwerkt worden. Dat zou ook verklaren dat veel mensen er geen muziek in in horen, maar gewoon "herrie". Ze hebben dát gedeelte nog niet goed ontwikkeld. Maar ook herinnering en associatie hebben denk ik veel invloed op de impact van bepaalde muziek-soorten/stukken.![]()
Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Ik snap er eigenlijk nog niks van. Sommige muziek blijft na een paar seconden luisteren de hele dag in mn hoofd zitten [dus dat soort vermijd ik als de pest, ik luister nooit radio en kijk sporadisch tv] maar 'goede' muziek kan ik lang luisteren en is meteen verdwenen. Ook repetitie van zelfde delen zegt niet alles.
Het is ook belangrijk of er in gezongen word; van bepaalde stemmen walg ik, en dat gebeurt steeds meer. In de klassieke muziek trouwens niet gelukkig. T is een soort persoonlijkheid die me niks meer zegt ..
.. om nog een rare zwengel aan deze discussie te geven..
muziek met veel galm en chorus[ bijv. synth strings] is geliefd en spreekt onmiddelijk bepaalde delen v.d. hersenen aan, omdat het aan de tijd in de baarmoeder herinnert. Is ook onderzocht.
daar werd ie volgens mij fysiek niet goed van...... wat trouwens grappig is dat in de middeleeuwen europese muziek ongeveer gelijk klonk aan arabische muziek, misschien dat het aan de instrumenten lag, maar ook aan de gebruikte toonladders e.d.....

Origineel geplaatst door krz
don't be fooled by the rocks that i got.. i'm still, i'm still jenny from the block... !![]()
![]()
Origineel geplaatst door djdeon
bedankt he , nou zittie weer in mn kop:[>

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Het is een zoetheid in die liederen die me tegenstaat. de toonsoort heeft er weinig mee te maken.