andromeda's filter triggeren via audioingang

gurth

Stamgast
Hallo daar,

Ik probeer bij mijn andromeda, de filter envelope te triggeren met een bassdrum (uit een ander apparaat uiteraard), ik weet dat dit kan, want er staat in de gebruiksaanwijzing dat je input 15 en 16 hiervoor kan gebruiken als je de treshold instelt. maar meer kan ik niet vinden hierover????

Heeft iemand dit al voor elkaar gekregen, dan wil ik graag weten hoe.....

vreselijk bedankt voor de moeite!

Is mij nooit gelukt. En volgens mij werkt het alleen maar als je een toets (via midi) gebruikt.
Vind het wel jammer dat hierdoor de 15 en 16 niet echt makkelijk als filter te gebruiken zijn.

Ik wil 15 en 16 niet gebruiken om een bas door te sturen en deze te filteren, maar deze ingangen als trigger input gebruiken om een ander geluid dat wel uit de andromeda komt weg te filteren als ik met de basdrum 15 of 16 trigger.

ik heb hier ook me zitten worstelen maar moest uiteindelijk tot de conclusie komen dat het niet werkt. het zou moeten kunnen (vlgns de manual) maar ik krijg die audio trigger ook niet voor elkaar

Hallo daar,

Ik probeer bij mijn andromeda, de filter envelope te triggeren met een bassdrum (uit een ander apparaat uiteraard), ik weet dat dit kan, want er staat in de gebruiksaanwijzing dat je input 15 en 16 hiervoor kan gebruiken als je de treshold instelt. maar meer kan ik niet vinden hierover????

Heeft iemand dit al voor elkaar gekregen, dan wil ik graag weten hoe.....

vreselijk bedankt voor de moeite!

Je kan de envelopes triggeren met een extern trigger signaal, maar geen audio signaal. Staat ook niet in de manual dat je audio kan gebruiken. Ik heb een Doepfer A-155 sequenser gebruikt, werkt perfect.

Je kan triggeren en retiggeren van dezelfde envelope op verschillende fases van de envelope, en met verschillende triggers! Zieke machine :duivels:

volgens mij kun je hem wel triggeren (schmitz trigger) waarbij je goed de level moet afregelen. wel dacht ik inderdaad dat de eerste trigger van het toetsenbord moet komen.
ps waarom niet even opzoeken op code404 of electro_music?

In de manual staat dat je de treshold op een bepaald niveau moet afstellen zodat er een trigger volgt boven dit niveau.

Weet iemand dan waar je die treshold in kan stellen???, dan lukt het waarschijnlijk wel......

(uit het blote hoofd)
volgens mij als je ext trig neemt als modulationsource .

In de manual staat dat je de treshold op een bepaald niveau moet afstellen zodat er een trigger volgt boven dit niveau.

Weet iemand dan waar je die treshold in kan stellen???, dan lukt het waarschijnlijk wel......
Druk op View (envelope die je wil triggeren.
Druk op Trigger
Nu kan je helemaal links de modulatie source instellen (in dit geval Ext Trigger 1 of 2)
En daarnaast kan je het level van de trigger afstellen. En de andere instelingen.

Er is ook nog een retrigger pagina!

Back