Electro / industrial

Erathus

Ingeburgerd
Hoi

Heeft hier iemand ervaring met de Sound zoals VNV-Nation, Suicide Commando, Plastiek, Diary of Dreams....

Zoek ergens een lead sound die dik maar toch niet te klinkt zoals bvb de melodie bij Dein Herz, meine Gier (Suicide Commando) of de sounds die VNV gebruikt op hun cd future perfect.

Voor de rest heb ik de drum thread reeds gelezen en twijfel ik er ook sterk aan me of Novation D of een Virus Indigo 2 aan te schaffen(de laatste niet voor de drums)
Ben reeds in het bezit van een Korg triton. De meeste sounds zijn al lekker getweaked, maar soms lijken ze me toch nog te braaf..

Swat, als jullie ervaring hebben met zulke.....

Alléz, take care en de groeten vanuit Gent
Erathus!! (Vincent)

Ik geloof dat de laatste paar cd's van VNV Nation helemaal gemaakt zijn in Logic, dus met alleen maar softsynths.
Met een Triton moet je al een eind komen, maar ik zou zeker de aanschaf van een VA synth overwegen. En dan is de Virus een zeer goede keuze: breed scala aan geluiden mogelijk, veel effecten, en veel bruikbare distortions!
Suicide Commando en Diary of Dreams gebruiken op zich geen bijzondere geluiden, en zijn zonder meer met een Virus te maken. Aanrader (zeker voor dit genre).

Hi!!

Thx voor het antwoord!!

Dat met de triton lukt aardig, maar de dynamic van de drum schiet me een beetje te kort.
Daar dat de geluiden die ik gebruik nog al veel resources innemen.

Swat, een goeie ausflug een nieuwe synth bij te kopen :-)

Take care!!

Erathus=)

Dat van de lekker dikke drums klop inderdaad wel.

Alleen ergens beu dat je dan een volledige midichanner kwijt bent - vb een voor een snare (met lekker veel distortion er op snare, maar heb er eiegnlijk toch genoeg met mijn troton er bij..

Zal mij dan wel best zo een midisport met 2 of 4 midi uit zien te vinden.. :-):duivels:

Heeft er anders iemand ervaring met de nord electro?

Take care!!
Erathus

drums

drums

voor drums (zoals SC en DoD die gebruiken) zou ik samples gebruiken...

SC gebruikt hiervoor naar ik meen een SPD 11 en wat effekten ..

suicide commando gebruikt voornamelijk (zeker het oudere werk) een roland D50...je KORG zal dat zeker aankunnen...beetje delay, distortion en compressie en je bent vertrokken...voor de drums is zowat alles geschikt, je hebt alleen een distortion pedaaltje van boss ofzo nodig.
Voor VNV nation is een access virus heel geschikt (voor Suicide commando eigenlijk ook..er zit een D50 klankje in een van de vele gratis soundsets dat hard lijkt op die klassieke suicide sound)....de virus is eigenlijk zelfs ideaal voor alles wat VNV nation, apoptygma berzerk enz...betreft.

Zoek 2de hands een Alesis HR-16 of HR-16b...
Die dingen kan je vinden voor een appel en een ei. De klanken van deze drumcomputers is industrial in 't kwadraat.
Iets cool dat ik bij mijn HR-16 heb ontdekt : zet de "low electronic tom" op een lage pitch en bezig deze als bassdrum... zalig gewoon!!!
Als synth zou ik gewoon wat oudere en goedkopere 2de hands kopen... Waarom veel geld wegsmijten aan een access virus, dat zijn vanbinnen toch maar een paar DSP-chips met standaard VA-algoritmes.

Hi!!

Thx voor het antwoord!!

De virus koop ik me zowieso...
Over de sampler denk ik nog na. In m'n triton zit er een maar het probleem is dat telkens zijn samples moeten geladen worden van floppydisk daar ik geen interne harddrive in m'n triton heb. Maar wel goei idee om 2e hands te kijken.

De reden dat ik er een 2e synth bij wil is, hmmmm, dat er bepaaldeklanken echt wel heel veel oscilators opeten daar ik redelijk volle muziek maak (of probeertenminste) Heb graag de troep een beetje overladen....

Btw, heb gemerkt dat ik blijkbaar een fout heb geschreven, is niet ausflug maar ausrede.... swat, maar toch sorry!!

Zijn jullie eigenlijk actief in deze scene? Qua muziek en/of uitgaan?

Alléz, in elk geval bedankt & take care!!

Erathus (Vinny)

En, vertel meer. Bevindingen enz..
Iets bekends of ook flink aan het experimenteren met deze stuff...???

Ik ben nog wat op zoek naar de juiste sound en natuurlijk mensen (uit de buurt liefst) om samen muziek te maken.
Hoofdzaak het amuzement....

Take care!
:duivels:

Virus

Virus

Kleine mededeling :-)

Dankzij Roodkapje heb ik nu een Access Virus Rack voor m'n neus staan.. :-)

Effie wennen hoe ik dit ding gebruik, vooral met de modes: multi/single enz...
Wordt best leuk!!!

Wens jullie allemaal veel goeds toe (sowiezo :)

Take care :duivels:

Mochten er mensen zijn uit de buurt van Gent die het zien zitten es wat muziek te maken...?

Cu,
Erathus

Ben eens bij die gast van Suicide commando thuis geweest, om er een Virus A op te halen, hij deed die weg omdat hij zo'n Virus Indigo ging kopen. Dus met zo'n Virus zal je best wel in de buurt komen denk. Daarbuiten had hij nog een sh101 staan die hij niet meer gebruikte, en een computer voor midi met een yamaha promix. Voor drums gebruikte die ook zo'n Boss distortion pedaltje.

Back