Hallo mensen,
Ik heb van de week bij iemand van zolder (jaja..) de enige echt thomas synti 1055
gekregen.. Redelijk simpel apparaat (monofoon) genereert enkel zaagjes als ik het goed heb maar er zit een filtertje op (waarvan ik denk dat ie niet helemaal lekker werkt, 2 van de 3 sliders hebben geen hoorbaar resultaat) en een Lfo (met sinus of blokgolf) die je als vibrato of als tremolo kan gebruiken en ook nog best aardig snel zodat je een soort fm krijgt. Portamento zit er ook op. Best lachen in ieder geval.
Punt is, ik krijg dat ding maar niet lekker gestemd. Je kan m transponeren 1 of 2 octaven omlaag en als ik die goed gestemd heb dan is de bovenste octaaf hevig ontstemd; heel irritant. Er zitten op het "moederbord" meerdere potmeters die iets met de stemming doen maar het is me onduidelijk waarom er zoveel op zitten die hetzelfde doen. Mijn theorie is dat er bepaalde meters zijn voor de verschillende octaven maar tot nu toe ben ik niet verder gekomen dan dat ik alles verstem ipv 1 octaaf.
HELP! wie heeft er een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken ? Op het net is er weinig over het apparaat te vinden (behalve dan dat het overeenkomsten zou vertonen met de Moog Satellite).
foto's zijn met m'n telefoon genomen dus niet echt geweldig..
Ik heb van de week bij iemand van zolder (jaja..) de enige echt thomas synti 1055
gekregen.. Redelijk simpel apparaat (monofoon) genereert enkel zaagjes als ik het goed heb maar er zit een filtertje op (waarvan ik denk dat ie niet helemaal lekker werkt, 2 van de 3 sliders hebben geen hoorbaar resultaat) en een Lfo (met sinus of blokgolf) die je als vibrato of als tremolo kan gebruiken en ook nog best aardig snel zodat je een soort fm krijgt. Portamento zit er ook op. Best lachen in ieder geval.Punt is, ik krijg dat ding maar niet lekker gestemd. Je kan m transponeren 1 of 2 octaven omlaag en als ik die goed gestemd heb dan is de bovenste octaaf hevig ontstemd; heel irritant. Er zitten op het "moederbord" meerdere potmeters die iets met de stemming doen maar het is me onduidelijk waarom er zoveel op zitten die hetzelfde doen. Mijn theorie is dat er bepaalde meters zijn voor de verschillende octaven maar tot nu toe ben ik niet verder gekomen dan dat ik alles verstem ipv 1 octaaf.
HELP! wie heeft er een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken ? Op het net is er weinig over het apparaat te vinden (behalve dan dat het overeenkomsten zou vertonen met de Moog Satellite).
foto's zijn met m'n telefoon genomen dus niet echt geweldig..
) zelf wil proberen.