TX816 map voor behringer BCR

Wat stel je je hierbij voor? Ik geloof niet dat er zoiets is. Als je wat wilt gaan editen kom je al heel snel op sysex uit, geen controller data.

Absoluut niet, dat is alleen de midi implementatie van de DX7. Als je echt iets wilt doen met de TX816, moet je eerst leren hoe de DX7 in elkaar steekt qua sysex (dat kost je wel een paar daagjes...) . Maar allereest moet je uitzoeken of uberhaupt de BCR overweg kan met sysex en als dat kan of het ook de sysex van de DX7 ondersteunt met name het aantal bytes wat je in een string kan zetten in een parameter change en of het juiste type checksum ondersteunt wordt in de BCR. Nogal technische praat, maar er komt heel wat bij kijken.

Ik heb een paar controller templates gemaakt voor de BCR.
Niet voor een TX816.
Ik gebruikte een software editor specifiek voor mijn synth (bij mij bv de matrix 1000) de midi out daarvan stuur je naar de BCR... Die zet je op de learn fuctie ... Zo kan je de functies van de software editor overdragen op de BCR. Het werkt niet voor alle synths,... sommige hebben zulke eigenzinnige sysex nodig dat de behringer het niet snapt.

Back