RA Minimoog serial 1067

Volgens mij zijn er ongeveer 200 ra mini's en ongeveer 100 musonics(die hebben ook het oude osc board).
De metale frontplaten en de clear mod/pitch sectie ging door tot ongeveer serie nummer 1400.
Check via goolge voor meer info naar lords of de mini.

Vraagje aan dlmorley: heb jij schroefjes in de bovenste houten plaat boven op je frontpanel de mijne heeft geen schroefjes maar volgens mij heeft de jouwe wel schroefjes? Ik denk dat dat alleen de eerste 60 dat hadden...?.....

Yes, maybe 200 then. The Musonics are the same machines with a different badge I believe.

Mine has no serial number outside but 1100 written on all the boards inside...

here is a pic
Library-625.jpg

Library-626.jpg

Ja de mijne heeft ook geen serial op de machine(wel een geplakt papiertje met serial 1045 er op)

En op me osc staat serial 1045 en op me andere board staat geloof ik serial 1043.
En ik heb een mod/picht wiel sectie zonder die switches maar met schakelaars. Maar wel met clear wheels en metale plaat. Deze kwam van een musonics.....heb hier meer overe gepost op dit forum.

Die musonics werd gesloopt om er een rack van te maken.

Jou mini heeft dus wel vier schroefjes zitten en wat ik al eerder zei volgens mij zaten er geen schroefjes in tot serial 1060 ofzo.

dees heeft ook 4 schroefjes , en hij doet het prima, wordt nog iedere week gewoon gebruikt:
ziet er trouwens wel erg mooi/ mint uit die ra moog.

Attachments

• IMG_2461.jpg
    IMG_2461.jpg
    44,2 KB · Bekeken: 88

Attachments

• ra minimoog board 4.jpg
    ra minimoog board 4.jpg
    4 KB · Bekeken: 85
  • ra minimoog board rechts 2.jpg
    ra minimoog board rechts 2.jpg
    3,8 KB · Bekeken: 86
  • ra minimoog board achterkant.jpg
    ra minimoog board achterkant.jpg
    3,4 KB · Bekeken: 86
  • mod wheel clear.jpg
    mod wheel clear.jpg
    4,3 KB · Bekeken: 84
  • mod wheel clear2.jpg
    mod wheel clear2.jpg
    4,2 KB · Bekeken: 90
ik breek even in op deze threas omdat hier de kenners zitten.
ben vandaag tegen een minimoog aangelopen (hoera)e daarop zaten van die andere pointer knobs, ik heb ze al vaker gezien op mini-plaatjes. waren die ooit ook orogineel? het zijn de knoppen die je ook op de midi-mini van se ziet.
deze is helegaar geen ra hoor, wel het oude osc type denk ik, nummer in de 4800. mocht iemand nog een chrom inlaytje voor een gewone knop hebben, dan hou ik me aanbevolen. en key bushings, iemand een tip waar die te krijgen zijn en hoe ze te vervangen?
allemaal een dikke kus.

Ha Leo, gefeliciteerd met de Mini. Ik heb er nieuwe bushings voor. Stuur maar even een berichtje.

bedankt jongens, wordt gewaardeerd!
mono, koffie staat klaar.

ik was erg moe toen ik thuiskwam, had niet eens puf de spullen aan te zetten. morgen weer 's kijken/luisteren. de mini leek me goed te klinken, verder geen gekke dingen gehoord. het blijft toch een prachtsynth.

heb hoofdpijn, maar ben zo blij, even een paar foto's. zie de 'andere' pointer knobs en kijk ook eens naar de gekleurde puntes bij sommige knoppen (patch gegevens) en de vogeltjes. zit er heel professioneel opgedrukt. hoop dat het blijft zitten na de grote schoonmaak.

Attachments

• mini.jpg
    mini.jpg
    130,5 KB · Bekeken: 89
  • mponter.jpg
    mponter.jpg
    232,1 KB · Bekeken: 87
  • mbirds.jpg
    mbirds.jpg
    230 KB · Bekeken: 84
by now, after 2, no 3 key contact cleaning sessions, and with new bushings, the mini starts to play well again, without the bad-contact-out-of-tune-wailing. i could still do with 2 pointer knobs and 1 chrome inlay for a small standard mini knob. i can live with the overload lamp not working, i can hear that too.
still, it's no RA MOOG. so back on topic.

Back