RS7000 & Jaz?

deins

ADEMDUIF
Kun je ook jaz maken op de....:D

nee hoor,
Ik heb een Jaz-drive 1Gb aangesloten op mijn rs7000,
De Rs7k herkent hem meteen en geeft de vrije discruimte weer,

alleen formateren lukt niet,
in de logical format stand zegt hij dat de disc niet geldig is
in de physical format stand doet hij het wel maar stopt dan na een tijdje met formateren en zegt disc error

opslaan en loaden lukt wel gewoon

dus
-- is formateren persé nodig?
--en waarom zou hij het formateren niet doen?

niemand ook een jaz-drive aan ze'n rs7000 hangen?

Jaz discs kan je niet formateren, althans niet op mijn akai samplers, wat je wel kunt doen is arrangeren, of dit ook arrangeren heet op je rs7000 zul je even moeten uitzoeken.

succes

ok bedankt!
er zijn dacht ik 3 mogelijkheden bij de rs7k, Logical,physical en partition.

Nog een vraagje waarvoor ik deze oude topic maar gebruik.

Ik had pas een drumloop gemaakt van 1 tel lang, maar telkens op het eind ergens bij de 1/4 loopt hij even uit de maat.

het vreemde; als ik de loop meerdere keren achter elkaar plak zodat hij bijv. 4 tellen lang is loopt hij wel gewoon in de maat alleen weer de allerlaatste tel niet. Dus op 1/4 2/4 3/4 loopt hij goed en dan bij 4/4 weer even uit de maat.

het is dus eigenlijk alleen als hij van het einde terug gaat naar het begin van de phrase dat hij hapert terwijl hij ingesteld staat op de hele maat naar een andere sectie te gaan
Kan dat aan een andere instelling liggen?

als je er niks van begrijpt begrijp ik dat wel, het is een nogal vaag probleem.*D

Ik heb hetzelfde probleem mbt het formatterenb van jaz disks, dus ben benieuwd hoe t nu gelukt is.

Het is mij ook nog niet gelukt,

De werking van de jaz is ook wisselend,
eerst pakt hij hem gelijk,
dan blijft hij card/disc not ready vermelden en dan weer meld hij unsupported disc,
om hem even later weer te herkennen
gewoon bij hetzelfde schijfje

partition formateren doet hij niet, wel physical
maar na het formateren herkent hij de schijf ook niet meer.

heel vaag allemaal,
de jaz mankeerd niets aan, ook niets aan het schijfje

toch maar weer een 100 mb zipdrive aanschaffen denk ik....

Zeg, een Jaz drive is een SCSI app toch? Kan het niet liggen aan de 'termination' van die drive. Ik vond het altijd al gezeur over ID en die 'termination', daarom ben ik blij met andere vormen van opslag zoals die flashdisks.

Back