welke analoge synth?

techno

Stamgast
Hoi, ik zou graag een analoge synthesizer aanschaffen voor op mijn Yamaha RS7000, ik had gedacht aan een Novation KS4 wat denken jullie? Heb dit toestel even gehoord maar nog niet zelf mee bezig geweest. Zou moeten dienen voor trance en techno, toch echter liever goede vintage geluiden.Verantwoorde aankoop? of toch beter iets anders???
Die ks4 is waarschijnlijk 4 kanaals multitimbral zeker? Of ben ik mis? De oude bekende Hoover geluiden van Human resource-Dominator en dergelijk, zijn deze eigenlijk nog echt na te maken? bv met zulke ks4? zonder dat ik ze moet samplen natuurlijk:)

Nou, analoog is de KS4 zeker niet! Maar ik snap de bedoeling.

De KS4 lijkt me een prima keus, maar er zijn genoeg alternatieven. Zoek maar eens goed op dit forum:

..... Virus, Q, JP8000, Nova, Nordlead... etc etc etc etc etc....

Maar eh, uiteindelijk bepalen je oren en je cash-voorraad je keuze....

Roland Juno-60, Korg Mono/Poly, Roland SH-101, etc, etc.

Moet je er wel een midi converter bijkopen.

En die humanoids is waarschijnlijk Juno-2. Gabberbak!! (met midi en niet analoog).

d8 ook een Juno maar haal je ook uit de modernere synth. Waldorf, Virus, SuperNova etc...

Re: welke analoge synth?

Origineel geplaatst door techno
Hoi, ik zou graag een analoge synthesizer aanschaffen voor op mijn Yamaha RS7000, ik had gedacht aan een Novation KS4 wat denken jullie?

persoonlijk vind ik 't ding heel aardig.. leuk als een controller, mooi uitgevoerd, en niet te duur.

Heb dit toestel even gehoord maar nog niet zelf mee bezig geweest. Zou moeten dienen voor trance en techno, toch echter liever goede vintage geluiden.Verantwoorde aankoop? of toch beter iets anders???

quote van iemand anders : novation weet nog roland-achtiger te klinken dan roland zelf.

Die ks4 is waarschijnlijk 4 kanaals multitimbral zeker? Of ben ik mis?

dat ben je niet. maar de KS-5 is ook maar 4-kanaals multitimbraal. niet dat dat veel uitmaakt.. van m'n q mis/gebruik ik meestal ook maar 4 kanaaltjes tenzij er een gemodelleerde kick in moet.

De oude bekende Hoover geluiden van Human resource-Dominator en dergelijk, zijn deze eigenlijk nog echt na te maken? bv met zulke ks4? zonder dat ik ze moet samplen natuurlijk:)

hm.. een alpha juno 1 (tweedehands) is ook zwaar goedkoop. houd wel in je achterhoofd dat die geluiden mogelijk waren omdat er extra golfvormen op de alpha's zat, iets wat je bij de KS denk ik kunt vergeten, zelfs met een hoop FM-modelling. dat speciale spul zorgt voor -de- hoover sound. en tenzij je de junox van www.refx.de of zo wil hebben...

Origineel geplaatst door sander

En die humanoids is waarschijnlijk Juno-2. Gabberbak!! (met midi en niet analoog).

Humanoid is een 303 hoor. Topplaat! :dj:

ALESIS ANDROMEDA

ALESIS ANDROMEDA

HEB JE DAT OOK WEL EENS........... DAT JE LIGT TE DROMEN.................... EN...... EN.....

ALS JE HEM ALLEEN AL ZIET.......... ZUCHT....

DE ALESIS ANDROMEDA IS VOOR DE PRIJS VAN € 4.395,00 SCHIJNBAAR DE KRACHTIGSTE SYTH OOIT.

JE SCHRIKT WAKKER, GAAT IN JE STUDIO KIJKEN ...........

JAMMER DAT JE EERST DE STAATSLOTERIJ MOET WINNEN OM ZO'N DING AAN TE SCHAFFEN!!!!

(SORRY BEETJE OFF TOPIC)

de novation KS4 is echt een mooie bak.....zoek hier maar ff op het forum naar wat meningen erover........ zeker goed bruikbaar voor trance en techno dingen, novation zit altijd vol trancerige presets....... maar ook goed voor vintage, want er zit bv ook FM synthese in waarmee je mooie EP's enzo kan maken......

het hangt ook beetje van je budget af.....als je wat verder kan gaan is de Access Virus B of C ook helemaal de bomdiggie....dan liever de C dan de B, maar dat is ook budget issue

zelf wilde ik eerst ook een KS4 kopen, maar omdat ik al redelijk wat andere synths heb die ik gebruik heb ik toch voor een 2e handse Roland JP8000 gekozen..... wel minder geavanceerd dan de moderne VA's maar klinkt nog steeds erg goed vinnik (kan prima mee naast mijn juno6 bv, roland heeft wel goed geluisterd naar z'n oude bakken) en goeie controller..... is alleen wel 2 part multtimbraal en 8 stemmig, maar dat maakt voor mijn setup niet zoveel uit.... als het wel belangrijk voor je is dan zeker de KS4 checken, die heeft zelfs netjes 4 outputs voor elke part...

Olaf

Origineel geplaatst door sander

De juno heeft een dco i.p.v. een vco, maar da's toch echt analoog in mijn boekje :D

De juno heeft een dco i.p.v. een vco, maar da's toch echt analoog in mijn boekje

Volgens mij niet. DCO staat voor Digital Controlled Oscilator en dus niet Voltage.
Volgens mij zijn de filters wel analoog, waardoor je toch een analoog geluid eruit haalt. Het voordeel van digitale oscilatoren is dat ze stabieler zijn.

Maar als antwoord op je vraag: je kan natuurlijk ook kijken voor een nordrack ofzo. Die word nog wel eens aangeboden op marktplaats en dan heb je zeker een goede synth. Als je echt een kast wil hebben die multitimbraal is, dan zou ik echte analoge apparaten (juno 106, sh-101 e.d.) afraden omdat die dat vaak missen en ook minder polyfonie hebben.

argh..nee daar gaan we weer...... een DCO is gewoon een analoge oscillator, wordt alleen geklokt door een digitale chip ipv door het voltage..... maar de oscillator is dus 100% analoog..

Olaf

Studio Electronics..

Studio Electronics..

Nieuw analoog = Studio Electronics

Onderschat de synths van deze mannen niet.. het is echt je reinste waanzin! Leuk hoor die VA's.. maar bij het horen van één enkele voice van een ATC of SE-1 verbleekt al die virtuele polyfonie van een Nord of Access als sneeuw voor de zon.

Gleuf ie me nie.. split deze tong ? Probeer het nou gewoon eens.. gewoon doen.. niet denken.. doen.. DOEN.. Luisteren!

Wat ik nou niet snap is dat er nog niemand op deze heiligschennis gereageerd heeft.
De beste man heeft het over een analoge synth en noemt vervolgens een virtueel analoge synth op!

Het kan zijn dat je dat bedoeld, maar TYP het dan ook goed want dit is verwarrend.

En als dat dan getackled is dan is dit niet meer dan een 'wat voor synth moet ik kopen' draad waar er van legio van zijn geweest. Zou zeggen, lees dan maar eens wat draden na want hier is al zoveel over gesproken. Zul je versteld van staan.

En tjsa, eigenlijk zou je iedereen hier moeten verplichten om alle synths of het grootste gedeelte van buiten te leren zodat als je het geld er voor hebt je precies weet wat je moet hebben. ;)

Re: Studio Electronics..

Re: Studio Electronics..

Origineel geplaatst door CraZ
Nieuw analoog = Studio Electronics

Onderschat de synths van deze mannen niet.. het is echt je reinste waanzin! Leuk hoor die VA's.. maar bij het horen van één enkele voice van een ATC of SE-1 verbleekt al die virtuele polyfonie van een Nord of Access als sneeuw voor de zon.

Gleuf ie me nie.. split deze tong ? Probeer het nou gewoon eens.. gewoon doen.. niet denken.. doen.. DOEN.. Luisteren!

dat ging ik ook doen twee maanden geleden. luisteren naar analoge bakken van studio electronics. toch kwam ik met een doepfer a100 thuis.

als je het toch over analoog hebt of een analoog geluid bedoelt zou ik ook echt eens naar wat analoge bakken gaan luisteren. en anders inderdaad virtueel analoog (is de microQ al genoemd):)

Origineel geplaatst door fuse
Wat ik nou niet snap is dat er nog niemand op deze heiligschennis gereageerd heeft.
De beste man heeft het over een analoge synth en noemt vervolgens een virtueel analoge synth op!

uh.... Lees mijn reply eens..... de allerrrrrrrrrreerste. ;)

[OFFTOPIC]

Origineel geplaatst door BasicSystem
Fuse, kunnen we dan bij jou examen doen ??

;)

Ja hoor.

Voor betaling van 150€ krijg jij een dijk van een examen van me en als je slaagt een certificaat. Wat zeg je daarvan! ;)
En hij gaat zeker geen inkoppertje worden, daar zorg ik dan wel voor. Een ieder kan zich aanmelden trouwens.
De opbrengsten gaan uiteraard naar een goed doel. Een armlastige muzikant die zwaar gebrek aan synths heeft. ;)

[/OFFTOPIC]

Tuurlijk kun je uit de context opmaken wat je bedoeld, maar dat neemt niet weg dat wat je typt eigenlijk onzin is.
En het laatste wat je hier zou willen is dat je analoge en virtueel analoge synths door elkaar gaat halen. Dan is het 'leed' niet meer te overzien.

andromeda is gezakt in prijs.(interface)

Tsja vind 3000€ voor een 16 stemmige multitembrale analoge bak met volledige midi controle, arpeggiator, sequencer en effecten eigenlijk best nog wel een interessante prijs hoor.

Ga maar eens naar een oud analoog 2e hands slagschip kijken, die zijn ook niet echt goedkoop. Ze klinken wel anders dat wel, maar Pim heeft hele mooie dingen van de Andromeda laten horen.

Back